پیرایش شهری یکی از دغدغه‌های اصلی مردم اصفهان است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بعد از حوزه شهرسازی بیشترین مشکل مربوط به حوزه مالی و درآمد و پس از آن حوزه برنامه‌ریزی و روابط عمومی است. از شهردار می‌خواهم برنامه‌ای زمان بندی را از معاونت‌های مربوطه که در حوزه شهرسازی الکترونیک فعال هستند بخواهد که مشخص گردد که آسیب‌ها و ایرادات تا چه زمانی برطرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیرایش شهری به معنای ریخت و پاش و تجملات نیست و گاهی با هزینه کم می‌شود نازیبایی‌ها را رفع کرد، بنابراین پیشنهاد ما به معاونت شهرسازی این بود که طراحی‌ها در سه سطح باشد تا کسانی که می‌خواهند هزینه متوسط، خوب و عالی داشته باشند شرایط برای آن‌ها فراهم باشد.

وی بیان کرد: در این جلسه ده‌ها مورد از آسیب‌ها احصا شد که مدیران شهری باید نسبت به رفع این آسیب‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

میرباقری با اشاره به جلسه با سازندگان مسکن گفت: در این جلسه شهردار و معاونان و همکاران حوزه شهرسازی حضور فعال داشتند. از نزدیک و به صورت شفاف و صریح مشکل سازندگان را شنیدیم. بنده در آن جلسه گفتم که فعالان عرصه تولید و مسکن فرماندهان اقتصادی کشور هستند. اجر معنوی ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی خانواده‌ها و خانه‌دار کردن مردم با هیچ منفعت مادی قابل مقایسه نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول میرباقری در نطق میان دستور شصت و هشتمین جلسه علنی شورا با گرامیداشت روز حمل و نقل و رانندگان اظهار کرد: روز گذشته در ایستگاه شهید مهرابی اتوبوسرانی شاهد رویدادی زیبا بودیم و شهر بر اثر ایثار و تلاش و کوشش این انسان‌ها برپا شده است، اما گاهی از زحماتی که برای نظم و آرامش شهر کشیده می‌شود غافل هستیم.

وی افزود: تلاش‌های رانندگان حوزه‌های مختلف حمل و نقل در کنار پاکبانان و کارگران فضای سبز، قابل ستایش است و به عنوان خادم مردم در شورای شهر دست یک یک این عزیزان را می‌بوسم و امیدوارم قدردان زحمات آن‌ها باشیم.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به موضوع پیرایش شهری گفت: یکی از دغدغه‌های کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی از آغاز دوره جدید فعالیت خود، موضوع پیرایش شهری بوده است. در دستورات دینی نیز صدها نکته پیرامون نظم و پاکیزگی ذکر شده است و باید گفت برخی نازیبایی‌ها زیبنده دین و فرهنگ و تاریخ ما نیست.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از شهروندان اصفهانی نیز خواهش می‌کنیم که هرکس در حد خود به وظایف اجتماعی‌اش در خصوص پیرایش شهری توجه کند. کسبه می‌توانند مغازه خود را مورد اهتمام قرار دهند و خود در این زمینه احساس مسئولیت کنند.

وی اظهار کرد: یکی از این حوزه‌ها که تاکنون نتیجه نداشته، میز خدمت از من بپرس در مناطق پانزده‌گانه است. مقرر شده بود این میز راه اندازی شود که وقتی شهروندان سوالی دارند بدانند یک نفر به صورت تخصصی پاسخگوی آن‌هاست اما این اتفاق هنوز نیفتاده است.


منبع: https://www.mehrnews.com/news/5658328/%D9%BE%DB%8C%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C-%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%BA%D8%AF%D8%BA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

میرباقری با بیان اینکه مزیت‌ها و آسیب‌های کارگروه قبل پیرایش شهری را در جلسات اخیر بررسی و نکات را بیان کردیم، گفت: اولین وظیفه در این خصوص رفع نازیبایی‌ها است. پیوسته کردن پیرایش مناطق مورد تاکید قرار گرفته است زیرا پیرایش گسسته چشمگیر نیست. همچنین پیرایش محور اصلی اصفهان شامل کاوه، چهارباغ پایین و بالا مورد توجه قرار گرفته است، به خصوص محل‌های مشترک بین مناطق مانند میدان شهدا که باید نسبت به پیرایش آن‌ها اهتمام داشت. پیرایش مناطق تاریخی مانند میدان امام (ره)، چهارباغ و… نیز مدنظر است و در اولویت قرار دارد.

وی افزود: کمیته تخصصی ساماندهی منظر شهری یا کارگروه پیرایش شهری در معاونت شهرسازی از ابتدای سال شروع به کار کرد. از معاونت شهرسازی درخواست می‌کنم در این خصوص دغدغه بیشتری داشته باشند و مدیران مناطق نیز نسبت به این امر توجه بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: بزرگان شهری زیبا و هنرمندانه را تحویل ما دادند و این معماری کم نظیر که امانتی است در دست ما باید به همان خوبی به آیندگان تحویل داده شود. در سفر به دیگر کشورها و تماشای آثار تاریخی آن‌ها نیز خواهیم فهمید هنر نزد ایرانیان است و بس.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان