پیشینه تحقیق گردشگری و توسعه پایدار علمی خدمات مشاوره آنلاین | porseshneshan

برای جستجوی این متون عبارت «پیشینه پژوهش» یا «Literature review» را با کلیدواژه موضوع مورد نظر ترکیب کرد. توجه داشته باشید که رفرنس، مراجع و پیشینه تحقیق بیان شده در مقالات جدید بسیار کمک‌کننده خواهد بود. همچنین از بررسی و مطالعه مجدد موارد و موضوعاتی که در تحقیقات پیشین بررسی شده، اجتناب کنید. تحقیق درباره چیزی که قبلاً بررسی شده، اتلاف وقت است و مجوز چاپ برای تحقیقات تکراری داده نمی‌شود.

اهداف پیشینه تحقیق

همچنین اگر شما سوالی در ارتباط با موضوع مقاله و پایان نامه
داشتید، می‌توانید از طریق ایمیل از آنان بپرسید. با نوشتن پیشینه تحقیق این امکان برای خواننده
فراهم آورده می‌شود تا به طور یکجا و خلاصه به تحقیقات جدید، مهم و معتبر در حوزه
کاری پایان نامه دسترسی داشته باشد. هنگامی که پیشینه تحقیق خود را می‌نویسید، مقاله‌ها، پایان نامه‌ها و پژوهش‌های تحقیقاتی جدید انجام شده در
حیطه موضوعتان را مطالعه کرده، مهم‌ترین نتایج آن تحقیقات را به طور خلاصه یادداشت
کرده و به طور انتقادی آن نتایج را تحلیل کنید. پس از تهیه فهرست واژگان کلیدی، از آنها برای جستجو منابع مرتبط و معتبر استفاده کنید. در این مرحله مطمئن شوید که فقط به سراغ منابع مطمئن می‌روید؛ مثل کتابخانه‌های دانشگاهی، پایگاه‌های داده علمی آنلاین و مواردی از این قبیل. پس از یافتن منابع، ببینید که آیا واقعاً مرتبط با سؤال و موضوع تحقیق شما هستند یا خیر.

دوره آنلاین ۵۶ ساعته مرور سیستماتیک با فراتحلیل و کاربرد نرم افزار Cma2 مرداد ماه 1402

پیشینه تحقیق گردشگری و توسعه پایدار علمی خدمات مشاوره آنلاین | porseshneshan

در کشورهای جهان سوم که انتشار کتاب و مقاله با مشکلات و محدودیت های بیشتری مواجه است، بسیاری از صاحب نظران، با وجود دارا بودن تجربه مطالعاتی در زمینه های مختلف، فرصت انتشار آنها را پیدا نمی کنند. از این رو، ضرورت مراجعه به این افراد، به ویژه در مناطق دورافتاده، به عنوان یکی از روش های پیشینه جویی تحقیق، یادآوری می شود. در استناد به منابع، می توان جملات آن را به طور مستقیم و با نقل قول ذکر کرد.

در این بخش ناسازگاری‌ها، شکاف‌ها و تناقض‌ها در تحقیقات قبلی معرفی شده، روش‌ها و رویکردهای دیگر محققان مورد تجزیه و اینجا تحلیل قرار می‌گیرد. نخستین گام در نوشتن پیشینه تحقیق، جمع آوری مقالات و منابعی است که با مسئله اصلی و فرضیات موضوع تحقیق شما مرتبط است تا به کمک آن بتوانید وضعیت مطالعات موجود در زمینه تحقیقاتی مورد نظر خود را بررسی نمایید. برای این منظور می‌توانید کلمات کلیدی مربوط به حوزه پژوهشی خود را شناسایی نمایید و از طریق اینترنت، منابع اصلی را پیدا کنید. علاوه بر این، می‌توانید منابع مورد نظر خود را از منابع زیر نیز جستجو کنید. به این گونه مرجع ها باید نگاهی انداخت و بخش های مرتبط با مسئله را به صورت دقیق مطالعه کرد.

  • در این مرحله، مقاله ها و یا گزارش های مرتبط با مسئله تحقیق، مشخص شده، بر حسب روش، متغیرها، ابزار و امثال آن، دسته بندی می شوند.
  • در قسمت دوم فصل دوم پایان نامه به مرور نتایج و یافته­ های تحقیقات انجام شده در داخل و خارج پرداخته می­ شود.
  • شاید نتوانید همه چیز را بخوانید تا به موضوع مورد نظر برسید و تمام منابع را به یک مرور ادبیات پژوهش تبدیل کنید؛ به همین دلیل اولویت بندی منابع از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • منظور از پیشینه تحقیق بررسی مقاله‌ها، پایان
    نامه‌ها و پژوهش‌های تحقیقاتی است که در حوزه کاری مرتبط با موضوع پایان نامه شما
    نوشته شده است.
  • نتایج تجزیه و تحلیل رگرسیون نشان داد که طرحواره های ناسازگار اولیه مانند محرومیت عاطفی، بی اعتمادی/سوءاستفاده، کنترل و انضباط می تواند نمره کیفیت زندگی کل را پیش بینی نمایند.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان