گروه بندی ساختمان ها در آیین نامه 2800 ساختمون 24 | dr-architecture

10 نکته مهم برای مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله 10 نکته مهم برای مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله یکی از حوادث خطرناک طبیعی زلزله می‌باشد که در صورت وقوع، خسارات جبران ناپذیر جانی… تفاوت بلوک سفید سبک با بلوک سفالی بلوک ها را می توان جزو مهم ترین مصالح ساختمانی در نظر گرفت که در ساخت و ساز خانه های ایرانیان جایگاه مستحکمی دارند. بلوک اغلب به عنوان یک ماده اصلی چارچوب در مناطقی که در معرض طوفان و یا وزش باد شدید هستند، می تواند برای چارچوب چوبی و یا فولادی بسیار مخرب باشد. وزن سنگین بلوک آجری، استحکام، دوام و همچنین عایق بندی عالی در برابر صدا و حرارت فراهم می کند. بلوک ممکن است با روکش فلزی و یا سنگی پوشانده شود و یا حتی برای نازک کاری های ساده و مقرون به صرفه، گچ کاری گردد.

انواع درب های ساختمانی

مخلوط موادی که قادر به تجزیه مواد در ذرات ریز هستند و باعث اشتعال خودبخودی می شوند. در جوار ساختمان های آموزشی ، وجود ساختمان های مسکونی مناسب برای کارکنان و یا دانشجویان ساکن در محوطه دانشگاه نیز الزامی می باشد. موسسات آموزشی یک خوابگاه اختصاصی نیز در داخل و یا خارج از محوطه باید در آن طراحی شده باشد. این ساختمان ها، محیطی مناسب برای مؤسسات آموزشی مانند مدارس یا دانشگاه ها که توسط یک هیئت مدیره و یا یک نهاد وابسته مشابه اداره و شناخته می شوند. این ساختمان، باید امکانات آموزشی، تحصیلی و تفریحی مربوط به آموزشی را فراهم سازد. این مجتمع مسکونی دارای 9 بلوک و 6 طبقه است و در مجموع 120 واحد دارد.

  • همانطور که در مقدمه این متن اشاره ای کوچک به نوع کاربری ساختمان و نوع مصالحی که برای ساخت آن استفاده می شود، در ادامه به طور کامل به این مباحث می پردازیم.
  • انشعاب برق به دو دسته فشار ضعیف و انشعاب برق فشار قوی تقسیم می شود.
  • ‌مقاومت در برابر بارهای جانبی توسط مجموعه‌ای از دیوارهای برشی یا قاب‌های مهاربندی شده همراه با مجموعه‌ای از قا‌ب‌های خمشی تأمین می‌شود.
  • در صورت وجود یک تپه خاک روی زمین، باید آن را از میان برداشت و در صورت وجود گودال، باید آن را پر کرد.
عمده فروشی ها، از ساختمان های بارخانه و یا انبار خود، برای ارائه خدمات حمل و نقل کامیون و یا خدمات حمل و نقل کامیون استفاده می کنند. کاربرد این ساختمان ها دفتر املاک، فروشگاه ها و یا نمایشگاه های فروش کالاهای تجاری خرد یا عمده فروشان استفاده می شوند. ساختمان هایی با امکانات اداری، خدماتی لازم برای تجارت در همان ساختمان را نیز مهیا شود.

چرا بجای نوسازی از یهسازی و مقاوم سازی استفاده می کنیم؟

با مشاهده نشانه‌های کرمو شدن لازم است در اسرع وقت نسبت به ترمیم آن اقدام نمود. برای رفع این مشکل باید عملیات ترمیم بتن های کرمو انجام شود که اغلب پس از تخریب بتن کرمو از ملات ریزی مجدد استفاده می‌شود. این مشکلات در هنگام وقوع زلزله بیشتر خود را نشان می دهند و در بسیاری از موارد باعث فرو ریختن و تخریب کلی ساختمان ها بعلت مسائلی همچون تشکیل طبقه نرم می شوند. تمام مراحل توضیح داده شده در بالا توسط متخصص آن کار باید انجام شود.

http://e-games.ir

سایه بان مجله خبری معماری، از تابش خورشید محافظت و در دسترس بودن نور روز را از طریق پرده هایی مانند پرده کرکره ای، پرده فنردارقرقره ایی، پرده پلیسه و یا پرده خاموشی متعادل می کند. سایه بان خارجی می تواند به صورت افقی، عمودی و یا شانه تخم مرغی نصب شود. این ساختمان ها، معمولا دارای دو یا چند طبقه در زیرزمین و دو یا چند طبقه در روی زمین می باشند که برای پارکینگ اتومبیل، دوچرخه، اسکوتر و سایر وسایل نقلیه موتوری استفاده می شوند. ممکن است ساختمانی از دو یا چند نوع از انواع فوق ساخته شود مانند ساختمان‌های فلزی-بتنی یا فلزی-آجری و ….

مجله ساختمانی

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان