۶۲ درصد املاک راه و شهرسازی سند تک برگی گرفته‌اند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

وی تصریح کرد: در حوزه تعیین تکلیف قرارداد سنوات گذشته ۱۴۱ هکتار به اسناد تبصره ذیل ماده ۱۲ قانون جهش تولید مسکن خلع ید از بیت‌المال انجام شده و این اراضی به حقوق دولتی مسترد شده است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: معادل چهار هزار و ۱۲۹ هکتار اراضی تثبیت و جانمایی شده و برای این اراضی سند تک برگی به تعداد سه هزار و ۷۰۶ فقره دریافت کرده‌ایم.

شیروند در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در حوزه حقوقی ۳۴۴ پرونده دولت در یک سال گذشته تعیین تکلیف شده و حدود ۴۰ فقره متصرفان اراضی دولتی رفع تصرف شده و اجرای حکم را شاهد بودیم.

شیروند در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: تأمین زمین برای نهضت ملی مسکن در شهر اردبیل در مرحله توافق و تأیید نهایی است که اطلاع‌رسانی در این زمینه انجام خواهد شد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: در سه ماهه اول امسال تغییر کاربری به مساحد ۱۱۸ هکتار در استان انجام شده تا عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن را سرعت بیشتری ببخشیم.


منبع: https://www.mehrnews.com/news/5559178/%DB%B6%DB%B2-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D8%A7%D9%85%D9%84%D8%A7%DA%A9-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%88-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B3%D9%86%D8%AF-%D8%AA%DA%A9-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%DB%8C-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF

وی برنامه‌های امسال این معاونت را حفاظت از اراضی با تقویت نظارت نیروهای یگان حفاظت و استفاده از مهندسان متخصص در شناسایی اراضی و تثیبت آن اعلام کرد و ادامه داد: تلاش بر این است تا برای این اراضی سند مالکیت تک برگی گرفته شود.

شیروند گفت: برنامه‌ای که برای تأمین و پرداخت حساب‌های مالی انجام شده به ازای یک‌هزار و ۲۰۰ متر زمین سهم مالک پرداخت و واگذاری زمین برای اقشار مختلف مردم انجام شده تا ما بتوانیم برای گروه‌های خاص به ویژه واگذاری اراضی را به خانواده‌های ایثارگران و شهدا شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: در اجرای ماده ۹ قانون حدنگار در قالب کاداستر، ۹۲ درصد اراضی دولتی مشمول طرح کاداستر بوده و در این استان روند تثبیت و جانمایی به انجام رسیده است.

شیروند اضافه کرد: برنامه معاونت املاک، اخذ صورت مجلس تفکیکی در سطح استان به تعداد ۱۳۰ قطعه بوده که در طبقات ۲۰۰ واحدی انجام شده تا حدود یک‌هزار و ۵۰۰ فقره سند مالکیت تک برگی صادر شود.

شیروند بیان کرد: سازمان ملی زمین و مسکن با همکاری معاونت املاک و حقوقی ادارات راه و شهرسازی استان‌ها برنامه‌های مختلفی را در حال اجرا دارد و امیدواریم در سال‌جاری به اهداف مورد نظر دست یافته و تا پایان سال صد درصد برنامه‌های پیش‌بینی شده را محقق کنیم.

وی افزود: در حوزه تأمین زمین برای اراضی نهضت ملی مسکن در اجرای قانون جهش تولید مسکن، حدود ۱۱۸ هکتار اراضی دولتی توسط راه و شهرسازی با طرح در کارگروه زیربنایی و آمایش سرزمینی استان، تأیید شورای برنامه‌ریزی و اخذ مجوز ماده پنج شورای عالی معماری، زمین در اختیار این طرح قرار گرفته است.

کریم شیروند در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل به نمایندگی از سازمان ملی زمین و مسکن به مساحت ۶ هزار و ۶۳۷ هکتار زمین با نمایندگی این سازمان را در اختیار دارد.

شیروند با بیان اینکه ۶۲ درصد از املاک سازمان منجر به صدور سند تک برگی شده است، افزود: این آمار و اطلاعات بر اساس عملکرد معاونت املاک و حقوقی در سال ۱۴۰۰ و ابلاغیه سازمان ملی زمین و مسکن بوده است.

وی در ادامه اظهار کرد: در کنار تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن، سعی ما بر این است تا اهداف دیگر این معاونت را به شایستگی جامه عمل بپوشانیم.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در همه شهرها به غیر از اردبیل تأمین زمین با همین روند قانونی انجام شده تا افراد متقاضی که در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند، بتوانند از مسکن مناسب بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: در حوزه شناسایی اراضی تصرفی در سال گذشته، ۵۰ مورد شناسایی زمین انجام شده که این کار منجر به تشکیل پرونده در محاکم قضائی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حوزه تأمین زمین و تخصیص اراضی در محدوده ۳۵ هکتار، تحصیل اراضی انجام شده و همچنین تحصیل اراضی حریم شهرهای استان نیز به مساحت ۸۱ هکتار انجام شده است.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان