انواع معماری ساختمان ساختمانچی | dr-architecture

اگر آن را دوست داشته باشیم نفس کار به بزرگترین تفریح و مایه لذت ما بدل خواهد شد. کسی که محلی را برای سکونت یا کار مهیا می کند می بایست آن را بر پایه تمایلات و تأمین شادابی و نشاط انسان طراحی و اجرا نماید. حال اگر در فضایی کار کنیم که به جای تقویت ، موجب کاهش روحیه و پتانسیلهایمان گردد یا در خانه ای زندگی کنیم که احساسات و عواطف ما را تحریک نکند ، به هیچ هیجان و شعفی دست نیابیم ، آن دفترکار یا خانه تنها یک چهاردیواری است. در این روش تنها به تقلید از شکل پرداخته شده و به مبانی و اصول سازه‌ای آن توجه نمی‌شود. به عنوان نمونه لایه‌های زمین منطبق با نیروهایی که به آن وارد می‌شوند، شکل می‌گیرند؛ در حالی که معماران با نادیده گرفتن این نیروها صرفاً وضعیت موجود را برداشت می‌کنند. تبدیل ساختمانی ظاهراً طبیعی به واقعیت، عملی پُرهزینه و در واقع غیرطبیعی است، زیرا طبیعت از قانون حداقل استفاده از انرژی بهره می‌جوید، در صورتی که برای ساختن و زنده نگاه داشتن ساختمانی شبه طبیعی با اشکال نامنظم، باید انرژی بسیار زیادی صرف شود.

کاربرد پدافند غیر عامل در برنامه ریزی مسکن شهری

استعاره و معنی می‌تواند ما را از دام سطحی نگری در امان نگه دارد. کارهای معمارانی که به طبیعت از دید جامع استعاری نگریسته‌اند و ساختمان‌های خود را بر مبنای آن بنا کرده‌اند بهترین الگوی این راهبرد خلاقیت هستند. در ایران، تا پیش از حملهٔ اسکندر و در شیوهٔ معماری پارسی با الهام از معماری تمدن اورارتو شیوهٔ دوم رواج بیش‌تری داشته‌است، که این را می‌توان در تخت جمشید ناظر بود. از شیوهٔ معماری پارتی به بعد، در دوران ساسانیان با الهام از معماری عیلام و در معماری دوران اسلامی، روش اول تبدیل به روش رایج ساخت‌وساز شد. عمده پیمان‌های معماری مربوط به ساختمان‌های صومعه‌ها و کلیساها بود. از سده ۹ میلادی به بعد، حرکت روحانیون و تجار باعث گسترش دانش معماری در سراسر اروپا شد، و در نتیجه آن سبک‌های پان-اروپایی رمانسک و گوتیک شکل گرفت.

انواع معماری

یکی از چهره های شاخص معماری که طی سال های اخیر به این دغدغه مهم توجه کرده است،مهندس محمد مجیدی است. توجه به فضاهای ساخته نشده و ایجاد حیاط در ارتفاع ایده ای نوین برای ایجاد خلاقیت و آسایش در محیط های مسکونی ، اداری و شهری است. خانه شما دچار فرسودگی شده است و از طراحی معماری آن رضایت ندارید!

http://e-games.ir

این مجله خبری معماری به منظور این که با فضای عمومی این شهر ارتباط برقرار کند،طراحی شده است. همچنین تحت تأثیر بسیاری از میادین عمومی شهر همدان قرار دارد که توسط بلوارهای بزرگ با یکدیگر در ارتباط هستند. مهم نیست تک تک اعضای خانواده در خصوص مسکن یا تمامی کارکنان یک شرکت ارزش گذاری یکسانی داشته باشند. اما این مهم است که ارزشهای همه افراد خانواده یا آنهایی که با هم زیر یک سقف زندگی یا کار می کنند در تغییرات آتی در نظر گرفته شود. پس از یافتن ارزشهای زندگیمان در رابطه با خانه و محل کار که در افراد درون گرا و برون گرا می تواند کاملا متفاوت باشد ، باید به هدف گذاری برای تغییرات بپردازیم.

  • پس از تأیید کانسپت اولیه از سوی کارفرما، کارهای طراحی اصلی و جزئیات پلان آغاز می‌گردد.
  • در هنگام طراحی دیوارها نیز باید به داخلی یا خارجی بودن آن توجه کرده و ضخامت آن ها مشخص شود.
  • در این بین معماری با هویت یکی از دغدغه های معماران است تا آسایش ساکنان محیط های مسکونی و شهری را فراهم آورند.

به منظور سهولت در تردد ماشین‌ها، طول و عرض ورودی‌ها و خروجی‌های پارکینگ بسیار مهم است. آجرها با یک چرخ زاویه­ای بریده می شوند تا سوراخ های بزرگی در آن ایجاد شود و به آن ها امکان می دهد تا در بلوک بالا و پایین ثابت شوند و قرارگیری در حالت های مختلف در کنار هم را ممکن می سازد. بلوک بتنی به طور نامنظم بر روی هم انباشته شده است به گونه ای که هرکدام از آن ها یک طره را تشکیل می دهند – تکنیکی که همچنان محبوبیت دارد، همان طور که توسط پروژه هایی مانند “دهکده عمودی ” در سنگاپور نیز استفاده شده است. روکش آجری که از بالای پنجره های طبقه همکف امتدادیافته و به سمت خیابان ادامه می یابد، یک سطح قابل دسترسی را تشکیل می دهد. ویتروویوس کتاب «درباب معماری» را به امپراتور آگوستوس تقدیم می‌کند.

طراحی انواع دیوارها

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان