تعریف معماری چیست؟ انواع ، شغل ، محل کار ، فرآیند طراحی کانون معماران | dr-architecture

باید گفت امروزه معماری یک دانش میان رشته ای با سایر علوم، به ویژه علوم ریاضی و انسانی است؛ دانشی به وسعت یک اقیانوس که هر منطقه از این اقیانوس دارای عمقی نامحدود است. معماری یک فعل انسانی است که در زمان و مکان مشخص به خاطر هدفی خاص ماده را به شکل زیبایی خلق می‌کند. تمام اثرات هنری را با توجه به محیط طراحی می‌کنند و در ساخت آن اثر، توجهی اندوه و فراوان به محیط می‌شود.

خانه ی زمستانی

برسی کیفیت فضا ـ معماری ,خلاقیت، مصالح، نور پردازی، کارایی عناصر، رنگ، نور، بافت، همنشینی عناصر، طراحی داخلی، تکنیک و … • آموزش دائمی و ارتقاء مستمر متخصصین و علاقمندان حوزه‌ی ‏معماری و ساخت و ساز به منظور کاربست مناسب دستاوردهای به ‏روز علمی و پژوهشی در جهت بالا بردن شاخص‌های کمی و کیفی ‏فعالیت‌ها. پادکست این‌آرشی در جهت ارائه بهترین و دقیق ترین اطلاعات معماری شروع به فعالیت کرده و با توجه به پشتوانه 16 ساله مرکز معماری ایران ، سعی در ارائه اطلاعات دقیق و سالم دارد. مبحث چهارم مقررات ملی ساختمان با عنوان “الزامات عمومی ساختمان”، چهارمین کتاب از مباحث 22گانه مقررات ملی است که از منابع آزمون نظام مهندسی به شمار می‌رود. این مبحث تعیین‌کننده شکل، حجم و نحوه قرارگیری مجاز ساختمان در زمین… گفتنیست هر دوی این رشته‌ها از رشته های پرطرفدار مهندسی بوده و به صنعت ساختمان سازی مربوط اند .

معماری یونان باستان[ویرایش]

در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰، بار دیگر مجله خبری معماری رومی وار در اروپا و امریکا رونق گرفت. وجود فضاهای کاربردی، تهویه و نور خوب و همچنین دسترسی به چشم‌انداز مناسب از ویژگی‌های موردنیاز انسان در فضاهای مسکونی است. با این وجود، دستیابی به این عناصر در خانه‌های کوچک‌تر شهری کمی دشوار خواهد بود. بنابراین معماران و طراحان داخلی به سمت راه‌حل‌های خلاقانه روی می‌آورند تا فضاهای کاربردی‌تر و دل‌پذیرتر ایجاد کنند.

http://e-games.ir

رشته مهندسی معماری در زیر گروه یک گروه آزمایشی ریاضی قرار دارد و درس های ریاضی و فیزیک مهم ترین درس های تخصصی برای این رشته هستند. در فرایند ساختن ساختمان تصمیم گیری در زمینه اسکلت سازه نظیر تیرها، ستون ها، بادبندها، پی و غیره به عهده مهندس عمران است و نمای ساختمان، پلان های طبقات، دکوراسیون داخلی و این قبیل کار معمار است. به همان اندازه که یک معمار، نقش های مختلفی را ایفا می‌کند، محیط‌های کاری متفاوتی نیز در انتظار اوست. بیشتر کار طراحی یک پروژه در دفتر معماری یا اصطلاحاً استودیو معماری انجام می‌گیرد، اما ملاقات با مشتریان در دفتر آنها، جلسه در دفاتر مدیران دولتی و البته بازدید از پروژه‌ها نیز بخش دیگر محیطی است که در آن قرار می‌گیرد. در پروژه‌های بزرگ، طراحان داخلی نقش جداگانه‌ی مهمی را ایفا می‌کنند؛ نقشی که به بهترین شکل تجربه‌ی ساکنان ساختمان را شکل می‌دهد.

طبیعت در معماری[ویرایش]

تفاوت دیگری که بسیار به چشم می خورد این است که مهندسان معماری در علیات اجرایی پروژه به طور مستقیم دخالت نمی‌کنند و نقش نظارت را برعهده دارند و این درحالیست که مهندسان عمران انجام تمام مراحل اجرایی کار را بر عهده دارند. معمار در واقع ناظر پایانی و هماهنگ کننده تمامی نقشه های یک بنا ازجمله نقشه های طراحی، معماری، محاسبات سازه ای، تأسیسات الکتریکی و مکانیکی می باشد. معمار به عنوان فردی که همواره با استفاده از تفکرات ناب خود و بر اساس سبک خاص معماری منطقه ، فرهنگ و عوامل دیگر اثری هنری و زیبا خلق می کند ، همواره از جایگاه و احترام خاصی برخوردار بوده است .

  • اصطلاح “معماری” همچنین برای حرفه‌ی ارائه خدمات معماری استفاده می‌شود.
  • مهندس در لغت به معنای هندسه دان است و به فردی می گویند که با هندسه و مباحث هندسی سر و کار دارد و معمار هنرمندی ست که به کمک مباحث هندسی بنایی می سازد که گاه تا هزاران سال باقی ست و گاها حتی هویت یک جامعه می شود.
  • در طراحی داخلی مدرن به نور طبیعی اهمیت زیادی داده شده به همین علت در این سبک معماری پنجره‌های بزرگ، نورگیر پنجره‌های سرتاسری ازکف تا سقف بسیار دیده می‌شوند.
  • فارغ التحصیلان دوره کارشناسی مهندسی معماری می توانند برای ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ادامه تحصیل دهند.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان