ساختمان معنی در دیکشنری آبادیس | dr-architecture

، خانه های کاهی ضمن طراحی پایدار و سازگار با محیط زیست، پتانسیل عظیمی را دارا می باشند. امروزه خانه های آجری به ندرت ساخته می شوند و به طور معمول شامل یک دیوار داخلی بلوک و یک دیوار آجری و یا روکش سنگی می باشند. فاصله بین سطح زیربنا و روبنا به عنوان پایه ستون در معماری شناخته می‌شود. در روبنا، ضمن ساخت دیوارها و اتاق ها، بارهای قسمت فوقانی نیز به زیربنا منتقل می شوند.

گروه اول از لحاظ سازه

در طول مدت بهره برداری از ساختمان ممکن است نیاز به نصب تجهیزات مکانیکی سنگین در بخشی از ساختمان گردد. نصب تجهیزات مکانیکی سنگین در هر بخش از ساختمان منجر به افزایش بار وارد بر ساختمان شده، در نتیجه ساختمان نیازمند مقام سازی جهت افزایش ظرفیت باربری آن می گردد. مکان و زمینی که قرار است ساختمان در آن ساخته شود، از اهمیت بالایی برخورد دارد. هنگام خرید زمین باید مواردی مثل تراکم، قیمت زمین، محله، امکانات و دسترسی را در نظر داشته باشید. نکته بسیار مهم آنست که بررسی کنید که ساخت ساختمان در آن زمین از نظر حقوقی مشکلی نداشته باشد. ساخت ساختمان در مناطقی که زلزله خیز، کوهستانی و سرد یا گرم و خشک هستند، ملاحظات مخصوص به خود دارد.

پیش‌بینی رونق مسکن در دوران پسابرجام

با این وجود و در طول عمر سرویس دهی یک ساختمان ممکن است مالکان تمایل به تغییر در کاربری آن داشته باشند. به عنوان مثال یک ساختمان با کاربری مسکونی تبدیل به یک انبار نگهداری شود. هر گونه تغییر در کاربری یک ساختمان می تواند موجب به وجود آمدن بارهای بیشتر در ساختمان گردیده به طوری که ساختمان با همان وضعیت قبلی قادر به مقاومت در برابر بار وارده نبوده و اعضای باربر ثقلی و جانبی مختلف دچار گسیختگی شود.

http://e-games.irمجله خبری معماری های ساخته شده از پشته های چمنی، از جمله خانه های خشتی و آن هایی که در زیر زمین به عنوان پناه گاه ساخته شده اند، امکان طراحی کارآمد با انرژی را نیز فراهم می کنند. پانل های ساختاری عایق یا SIP ها شاید یکی از متداول ترین روش های ساختمانی سبز باشند. آن ها از ورق های عایق کف قرارگرفته بین ورقه های تخته سه لا و یا فیبر سیمانی ساخته می شوند. این پانل ها، ضمن صرفه جویی در مصرف انرژی و ساختار عایق در برابر آب، دیوارها، کف و سقف یک خانه را تشکیل می دهند. ملات مورد استفاده جهت تعمیر و ترمیم انواع سطوح و المان های بتنی و مقاوم سازی ساختمان ها در دو نوع پایه سیمانی و پایه اپوکسی موجود می باشد. بعد از اتمام کار معمار ساختمان، نوبت به مرحله ‘محوطه سازی’ و نصب مسیر پارکینگ، پاسیو و پیاده روها می رسد.

  • مکان و زمینی که قرار است ساختمان در آن ساخته شود، از اهمیت بالایی برخورد دارد.
  • یکی از بزرگترین مشکلات نگهداری خانه های چوبی، آسیب دیدن آن در مقابل رطوبت، پوسیدگی، برآمدگی و موریانه و قارچ می باشد.
  • امروزه دنیا بعلت کم شدن منابع و صرفه اقتصادی بسمت مقاوم-سازی پیش می رود.
  • یکنواختی و ایجاد سطح صاف در انتها که قابل رنگ آمیزی یا اجرای پنل های دیواری باشد.

بسیاری از ساختمان هایی که چندین سال از ساخت آن ها میگذرد بر اساس آیین نامه ها و روش هایی طراحی و ساخته شده اند، که امروزه از درجه اعتبار ساقط گشته و برای عملکرد مناسب نیاز به مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای دارند. به عنوان مثال بسیاری از سازه هایی که تا سال ۱۹۸۰ در در دنیا ساخته شده اند با وجود اهمیت های زیادی که دارند در مقابل زلزله مقاوم نیستند. علت این امر هم فقدان دانش و شناخت کافی از زلزله در زمان ساخت آن سازه ها است. لوله کشی گاز و آب از مراحل مهم ساخت ساختمان است که باید به دقت انجام شود.

قیمت انواع سایر تجهیزات ساختمان

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان