ساختمان کالای ساختمان اخبار ساختمان پیام ساختمان | dr-architecture

به همین علت و قبل از مجله خبری معماری هر گونه تغییر در کاربری ساختمان لازم است تا مطالعات و بررسی های لازم صورت گرفته و در صورت لزوم روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمان متناسب معرفی گردد. در برخی از ساختمان ها با درخواست مالک ساختمان، نیاز به تغییر کاربری ساختمان و یا افزایش طبقات آن می باشد. هرگونه تغییر در سیستم سازه ای یک ساختمان می تواند منجر به افزایش بار مرده و زنده، ضریب اهمیت ساختمان و همچنین سطح عملکرد ساختمان گردد. در نتیجه نیاز به طراحی مجدد سازه و تعیین سطح عملکرد و در صورت نیاز استفاده از روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمان می باشد. شاتکریت یا بتن پاشی بر دیوارها یکی از روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمانمی باشد.

این بنا ها، از سه طرف با ساختمان همجوار مجزا بوده و دارای محوطه باز در سه طرف آن محصور شده است . ۲-ساختمان‌هایی برای تولید، پردازش، ذخیره مواد مورد استفاده قرار می گیرند. احتمال وجود مواد قلیایی، سمی یا مضر هستند؛ از جمله اسیدها یا مواد شیمیایی دیگری که تولید دوده های منفجره می مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع ساختمان از لحاظ نوع کاربری

چوب همچنین یک چوب عایق رطوبت نمی باشد و محافظت کمی در برابر سر و صدا، طوفان و باد ارائه می دهد. گروه مسکن پلاکینو، معتبرترین دپارتمان املاک منطقه، همین حالا با مشاورین ما تماس بگیرید تا بهترین موقعیت ملکی را در منطقه مورد علاقه خود به دست آورید. مانند بیمارستان ها، مراکز آتش نشانی، تأسیسات آب رسانی، نیروگاه ها، برج های مراقبت، مخابرات، رادیو و تلویزیون، تأسیسات انتظامی، مراکز کمک رسانی. با توجه به اینکه تعداد قطعات فلزی زیاد بوده و ابعاد آن ها معمولاً کوچک است، تمایل به کمانش در این قطعات زیاد بوده و این موضوع یک نقطه ضعف محسوب می شود. به علت وزن زیاد قالب های بتن مسلح ، ضریب نیروی لرزه ای از قالب های فلزی بزرگتر است. برای اتصالات از نبشی-تسمه و برا ی زیر ستون ها از صفحه فولادی (بیس پلیت) استفاده می شود و معمولاً دو قطعه را به وسیله جوش به هم متصل می نمایند.

  • فاصله بین سطح زیربنا و روبنا به عنوان پایه ستون در معماری شناخته می‌شود.
  • خاک برداری و کندن پی – پس از پاکسازی محل ساخت، می توانید طرح ساختاری فوندانسیون ساختمان را با گودبرداری زمین و حفر گودال (جان پناه) پی بگیرید.
  • عملیات تزریق به این شکل است که با استفاده از پمپ های مخصوص تزریق موادی نظیر رزین اپوکسی به داخل سوارخ هایی که در ابتدای کار ایجاد نمودیم وارد می شود و باعث افزایش مقاومت و جلوگیری از ترک خوردن بتن می شود.
  • پانل های ساختاری عایق یا SIP ها شاید یکی از متداول ترین روش های ساختمانی سبز باشند.
  • معمولا چارچوب فولادی بیشتر از چارچوب چوبی هزینه دارد، (این موضوع به شرایط جغرافیایی وابسته است) اما نازک کاری یکنواخت و قابل پیش بینی دارد که منجر به دیوارهای صاف تر و با استحکام بیشتر می شود.
بتن از مصالح کاربردی ساختمانی می‌باشد که با هزینه مناسبی ساخته شده، دارای دوام و استحکام مناسبی بوده و شکل قالبی را که در آن ساخته می‌شود، به خود می‌گیرد. اغلب کف های بتنی در محل و در موقعیت نهایی خود اجرا و ساخته می‌شوند. کف های بتنی در طول فرآیند بهره‌برداری و ساخت دچار آسیب و تخریب می‌شوند که تعمیر و مرمت بتن را ایجاب می‌کند. برای ترمیم و تعمیر بتن در قسمت هایی از کف که دچار آسیب و ضعف شده است ملات تعمیراتی بتن مورد استفاده قرار میگیرد.

۲.سقف :

دیوارها وزنی که از تیرها و دال ها رویشان وارد می شود، به پی منتقل می کنند. در به منظور ایجاد ارتباط فضای مختلف مانند ارتباط بین اتاق ها، امکان تردد بصورت آزادانه از یک اتاق به اتاق دیگر را فراهم می سازد. علاوه بر نیروی فشاری، در قاب‌های خمشی، ستون‌ها تحت تاثیر لنگر ناشی از بارهای قائم و جانبی به علت اتصال صلبتیر به ستون نیز قرار دارند.

http://e-games.ir

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان