سازه های صنعتی چیست و انواع آن کدامند؟ بررسی جامع مزایا و معایب هر کدام | dr-architecture

طراحی سازه‌های پیچیده در علوم مختلف، عموماً با کمک مهندسی سازه انجام می‌پذیرد. از اصطلاح سازه یا ساختار در علوم گوناگون مانند مهندسی سازه ،مهندسی مکانیک، مهندسی خودرو، مهندسی شیمی، زیست‌شناسی، ژنتیک، هوا فضا، اطلاعات رایانه‌ای، علوم فراساحل همانند کشتی‌سازی استفاده می‌شود. لذا ما مهندسين ساختمان با مجموعه اي از تئوري ها، آئين نامه ها و روال هاي پر پارامتر، پيچيده و پرمحاسبه روبرو شده ايم که براي درک و پياده سازي آنها ناگزير از استفاده از نرم افزارها هستيم. در اين بين، وظايف سازمان ها و مقامات مسئول براي اطمينان از پياده سازي مطلوب اين مجموعه نيز مزيد بر علت شده تا همگان نياز به يک زبان مشترک نرم افزاري و مقتدر براي ارتباط موثر درباره طراحي سازه ها را بيش از پيش احساس کنيم. در طول تاریخ باستان و قرون وسطی اکثر طراحی‌های معماری و ساخت و ساز توسط صنعتگران، مانند سنگ تراش و نجاران انجام می‌شد.

  • برای هر چه بهتر شدن پینیون در ارائه خدمات و اطلاعات لطفا دیدگاه و امتیاز خود را وارد کنید.
  • پس از رد طرح اصلی توماس بوش و ریزش پل راه آهن Tay، پل Forth توسط بنیامین بیکر، سر جان فاولر و ویلیام ارول در سال ۱۸۸۹ از فولاد ساخته شد.
  • برای اجرای این سازه، پی و فونداسیون اجرا می‌شود؛ (همان‌طور که گفتیم، به سازه ای که برای تحمل بارهای سازه ای و توزیع بارها روی زمین ساخته می‌شود، پی می‌گویند.) سپس دیوارها نصب می‌شوند و بعد سقف اجرا شده و پوشش‌های داخلی و خارجی را با مصالح مختلف انجام می‌دهند.
در بخش‌های پیش‌تنیده با جا به جایی موقعیت کابل، مقدار و توزیع تنش فشاری قابل کنترل است. آن‌ها از پیشگامان ساخت سازه‌های بزرگ بنایی و بتنی که بسیاری از آن‌ها امروزه هنوز هم پابرجا هستند، بودند. این سازه‌ها عبارت‌اند از قنات‌ها، ستون‌ها، فانوس‌های دریایی، دیوارهای دفاعی و بندرها.

این عناصر باعث اتصال بهینه دیوارهای متعامد به یکدیگر و اتصال سقف به دیوارها برای انتقال نیروهای دیافراگم به دیوارها می شود. بر طبق آئین نامه های طراحی و مقاوم سازی در پایین و بالای تمام دیوارهای بنایی باید کلاف افقی به وجود آید. محصولات آب سازه شامل طیف گسترده ای از تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب، تاسیسات حرارت مرکزی، پکیج های تزریق و تصفیه فاضلاب، لوله و اتصالات، مخازن و… می شود که به صورت آماده و سفارشی و بر اساس استانداردهای روز دنیا طراحی و تولید می شوند.

http://e-games.ir

در این مدل از مجله خبری معماری های ساختمانی، از ورق‌های فولادی با ضخامت کم و پوشش گالوانیزه استفاده می‌شود که در برابر زلزله مقاوم بوده و از طرفی هم جزء انواع سازه سبک هستند. برای متصل کردن این سازه‌های فولادی، از پیچ و مهره و جوش استفاده می‌شود و دیوارها را می‌توان با مصالح مختلف و به صورت دلخواه پر کرد. مدل‌های پانلی هم از انواع سازه های سبک ساختمانی هستند که در ادامه به آنها می‌پردازیم. تصفیه فاضلاب کارخانجات و صنایع گوناگون با توجه به پساب خروجی و نوع فاضلاب در کنار دانش فنی نیاز به طیف وسیعی از تجهیزات دارد. آب سازه با سالها تجربه در زمینه طراحی و تولید تجهیزات تصفیه فاضلاب از جمله پکیج های تصفیه فاضلاب بهداشتی و صنعتی، انواع چربی گیر و آشغالگیر، انواع بلوئر و دیفیوزر هوادهی و… یکی از تولید کنندگان مطرح این تجهیزات در ایران می باشد. یکی از انواع سازه در ساختمان سازی، سازه ساختمانی آی سی اف که مخفف Insulating Concrete Formwork است، به عنوان قالب‌های عایق ماندگار شناخته می‌شود.

حوله خشک کن لوتوس 14 لوله

مجموعه اعضای سازۀ یک ساختمان شامل سقف ، تیر، ستون و شالود ه می باشد. برای اجرای این سازه، پی و فونداسیون اجرا می‌شود؛ (همان‌طور که گفتیم، به سازه ای که برای تحمل بارهای سازه ای و توزیع بارها روی زمین ساخته می‌شود، پی می‌گویند.) سپس دیوارها نصب می‌شوند و بعد سقف اجرا شده و پوشش‌های داخلی و خارجی را با مصالح مختلف انجام می‌دهند. تأسیسات برقی و مکانیکی پس از اجرای پوشش‌ها، پیاده‌سازی می‌شود و در نهایت درب و پنجره نصب می‌شوند. درست مانند بدن انسان که استخوان‌بندی دارد و بقیه اعضا و جوارح بر رو و یا درون آن قرار دارند و این استخوان‌بندی از اعضای بدن حمایت می‌کند، در ساختمان‌سازی هم سازه همین نقش را ایفا می‌کند. اما سازه ساختمان چیست؟ سازه حکم اسکلت را دارد و بقیه مصالح ساختمانی سازه را در بر می‌گیرند و باعث تقویت آن می‌شوند.

افتخارات سازه سبک اشکو سازه گستر

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان