شرکت تصفیه آب و فاضلاب گروه صنعتی آب سازه سازنده تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب | dr-architecture

در اواخر قرن ۱۹ ولادیمیر شوخوف و شرکت برانوبل از پیشگامان در زمینه خط لوله محسوب می‌شدند. در سال ۱۸۲۴، مهندس ژوزف آسپدين سیمان پرتلند را با عنوان «a superior cement resembling Portland Stone» و شماره ثبت اختراع ۵۰۲۲ در بریتانیا ثبت کرد. با این حال اشکال مختلف سیمان تا قبل از این هم وجود داشت (سیمان پوزولانی توسط رومی‌ها از اوایل سده قبل از میلاد و حتی قبل از آن توسط تمدن کهن یونانی و چینی مورد استفاده قرار می‌گرفت) و به صورت متداول از سال ۱۷۵۰ در اروپا کاربرد داشت. در تهیه سیمان پرتلند معمولاً از مصالح در دسترس و ارزان استفاده می‌شد که ساخت سازه‌های بتنی را به‌ صورت مقرون به صرفه ممکن ساخت. قدمت تاریخ مهندسی سازه به حداقل ۲۷۰۰ سال قبل از میلاد و زمانی که هرم پلکانی برای فرعون جوزر توسط ایمهوتپ، اولین مهندس تاریخ ساخته شد بر می‌گردد.

دانلود سوالات و پاسخنامه تشریحی آزمون های نظام مهندسی دی ماه 1401

مجله خبری معماری ها در ساختمان ها سازه هایی هستند که دارای سازه های ثابت و منحصر به فرد و اجزای قابل شناسایی هستند. بار استاتیکی، بار زنده، نیروی لرزه ای، نیروی باد و برف در سازه از طریق تیر به تیر اصلی و سپس از تیر اصلی به ستون و سپس از ستون به پی منتقل می شود و فونداسیون این نیروها را به زمین منتقل می کند. به عبارت دیگر، سازه از فرم خارجی جسم در برابر بارهای وارده محافظت می کند.

افتخارات سازه سبک اشکو سازه گستر

در برخی موارد، مقاوم سازی برای اجزای ساختاری هنگام مقاوم سازی ساختمان مورد نیاز است. چون در این سیستم دیوارها و سقف بکپارچه هستند، توزیع بار و مقاومت در برابر نیروهای خارجی مانند زلزله تقریباً یکنواخت و همگن است. پانل‌های پیش‌ساخته به صورت دیوارهای باربر و یا دیافراگم افقی به عنوان سازه باربر ساختمان و یا دیوارهای جداکننده غیر باربر به کار می‌رود. در انواع سازه بتنی و فولادی معمول این نوع سیستم، به عنوان دیوار برشی جهت باربری جانبی استفاده می‌شود.

http://e-games.irآبادیس از سال 1385 فعالیت خود را در زمینه فن آوری اطلاعات آغاز کرد. دیکشنری آنلاین آبادیس از ابتدا تاکنون تغییرات بسیاری کرده و ویژگی های مختلفی به آن اضافه شده است. آبادیس افزونه ای کاربردی برای مرورگرهای فایرفاکس و کروم، اپلیکیشن موبایل و همچنین ربات تلگرام دیکشنری و مترجم طراحی کرده است که میتوانید از لینک های بالا دانلود کنید.

سازه های صنعتی چیست و انواع آن کدامند؟ بررسی جامع مزایا و معایب هر کدام

عمده‌ترین مقاطع بکار رفته در سازه‌های فضاکار مقاطع دایره‌ای، به صورت توپر یا توخالی، و مقاطع نبشی یا قوطی است. شکل و موقعیت تکیه‌گاه‌ها در سازه‌های فضاکار، تأثیر زیادی در توزیع نیروها دارد. در بنا کردن ساختمان از سازه‌های مختلفی استفاده می‌شود؛ سازه باید به درستی اجرا شود و استفاده از مصالح باکیفت هم روی کیفیت و پایداری سازه نهایی تأثیرگذار است. در اواسط قرن ۲۰ جان فلیتوود بیکر تئوری پلاستیسیته سازه‌ها را ارائه کرد که یک ابزار قدرتمند برای طراحی ایمن سازه‌های فلزی محسوب می‌شد. پس از رد طرح اصلی توماس بوش و ریزش پل راه آهن Tay، پل Forth توسط بنیامین بیکر، سر جان فاولر و ویلیام ارول در سال ۱۸۸۹ از فولاد ساخته شد. پل Forth یکی از اولین کاربردهای مهم فولاد و نقطه عطفی در طراحی پل بود.

  • در سال ۱۷۹۲ ویلیام استرات در پی ساخت یک کارخانه نسوز در شهرک بلپر در دربی (شهری است در انگلستان واقع در ناحیه میدلند شرقی)، با استفاده از ستون‌های چدنی و تیرهای چوبی در اعماق طاق‌های آجری تشکیل دهنده سقف بود.
  • شرکت شایان سازه از سال ۱۳۷۸ شروع به فعالیت خود کرده است و با داشتن بیش از ۲۰ سال تجربه در کلیه ی شاخه های مهندسی عمران و معماری مفتخر به ارائه خدمات مربوط میباشد.
  • این امر بعدها با ساخت کارخانه بلپر شمالی بهبود یافت، این کارخانه با همکاری بین استرات و بیژ و با استفاده از یک قاب چدن کامل، به عنوان اولین ساختمان «مقاوم در برابر آتش» در جهان ساخته شد.
  • طراحی سازه‌های پیچیده در علوم مختلف، عموماً با کمک مهندسی سازه انجام می‌پذیرد.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان