شیر سوزنی میراب CNF پادمیرا صنعت | kasrasaran

شیرهای سوزنی برنجی برای سیستم های هیدرولیک، آب شرب، کاربردهای دمای بالا، و لوله کشی گاز مناسب هستند. شیر وسیله‌ای است که در خط لوله قرار گرفته و برای تنظیم جریان هوا یا مایع استفاده می‌شود. در بررسی عملکرد شیر سوزنی مشاهده می کنید که این شیر دارای یک پورت کوچک و پیستون سوزنی است که در محدوده پورت به سمت بالا و پایین حرکت می‌کند. در واقع ساختار آن شبیه به یک سوزن داخل سرنگ است که نامگذاریش به همین دلیل می‌باشد.

شیر سوزنی با توجه به عملکردی که دارد، در کنترل دقیق نرخ جریان یا قطع و وصل کردن جریان یک سیال (مانند پروپان) استفاده می شود. با انتخاب درست این شیر می توان آن را برای هر نوع سیال یا گازی استفاده کرد. شیر سوزنی نسبت به سایر انواع شیرها نظیر شیر کشویی، شیر توپی، شیر پروانه ای و … که مجرای مستقیم دارند، افت فشار بالایی ایجاد می کند؛ بنابراین، در سیستم هایی که افت فشار عامل کنترلی محسوب می شود و به زیان سیستم است، نباید از شیر سوزنی استفاده کرد.

نکاتی درباره شیر سوزنی:

شیر های سوزنی قوی قابلیت تحمل فشار ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ psi را در دمای ۳۸ درجه سانتیگراد دارند. از نیدل ولو می توانید در مواقعی که می خواهید دو سیال مهم را ترکیب کنید، استفاده نمایید. دقت داشته باشید که این شیر ها در مقابل جریان ناگهانی و فشار زیاد، بسیار آسیب پذیر می باشند. همچنین در مواقعی که سیال چسبنده یا لزج بود، از این شیر ها استفاده نکنید. انتخاب مواد نقش مهمی در تعیین دریچه ها دارد تا از سازگاری قسمتهای مرطوب شیر با مایع یا پودر عبوری از آن اطمینان حاصل شود. اندازه گیری توسط قطر لوله یا لوله ، میزان جریان و عرض بین فلنج برای شیرهای خط لوله که به عنوان جایگزین نصب می شوند ، تعیین می شود.

نحوه عملکرد شیر سوزنی

شیر سوزنی میراب CNF پادمیرا صنعت | kasrasaran بکار بردن این نوع شیرها در مواقعی که لزجت سیال بالا بوده یا سیال چسبنده است توصیه نمی شود. در هنگام انتخاب و طراحی شیر سوزنی باید پارامترهای فرآیندی نظیر نوع سیال فرآیند، دما و فشار، چگالی و همچنین تغییرات مجاز فشار در شیر را مدنظر قرار دهیم. شیرهای صنعتی متعادل کننده

شیرهای تعادل برای کنترل جریان سیال با تقسیم جریان به طور مساوی در شاخه های جریان مختلف استفاده می شود.

شیر سوزنی که گاهی اوقات به عنوان شیر پیستونی شناخته می شود، جریان و فشار سیال را کاملا کنترل و تنظیم می آن را اینجا ببینید کند. از آنجایی که پلاگ این ولو به شکل سوزنی باریک است، به آن شیر سوزنی می گویند. شیرهای سوزنی اندازه کوچکی دارند اما در کنترل جریان سیال از دقت بالایی برخوردار هستند. این محصولات جریان تمیز یا سیالات را به صورت دقیق کنترل می کنند و می توان از آن ها به عنوان شیرهای انسدادی استفاده نمود. بنابراین شیرهای سوزنی صرفا جهت نرخ پایین جریان استفاده می شوند و نسبت به سایر انواع شیرها مانند شیر کشویی، شیر توپی، شیر پروانه ای و … که مجرای مستقیم دارند باعث ایجاد افت فشار از ورودی تا خروجی شیر می شوند. بنابراین در مواقعی که افت فشار یک عامل کنترلی محسوب شود و برای سیستم مضر باشد به هیچ عنوان نباید از شیرهای سوزنی استفاده کرد.

  • برند و مجموعه پایپینو با توسعه و گسترش زیر ساخت های صنعت همواره نوآوری و کیفیت را الگوی خود قرار داده است.
  • در واقع ساختار آن شبیه به یک سوزن داخل سرنگ است که نامگذاریش به همین دلیل می‌باشد.
  • شیرهای سوزنی قدرتمند می توانند فشار 4000/ تا 5000 psi (معادل 275 تا 413 بار )را در دمای 38 درجه سانتی گراد تحمل کنند.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان