طراحی ساختمان اداری و تجاری فرمانیه توسط آقای علی دوست و همکاران | dr-architecture

بنابراین انتخاب فضایی بعنوان اتاق IT باید با دقت انجام شود و از آنجایی که ممکن است عملکرد سرورها با سروصدا همراه باشد بهتر است این اتاق به دور از اتاق کارمندان باشد تا اختلالی در عملکرد آن ها ایجاد نکند. اصول طراحی ساختمان اداری کوچک خیلی متفاوت از یک ساختمان بزرگ نیست، با این تفاوت که فضاهای اختصاص یافته در یک واحد اداری کوچک محدودتر و کوچک تر از یک ساختمان اداری بزرگ است. ساختمان اداری شامل واحدهای مختلفی می شود که شرکت ها و بیزینس های مختلف در آن به فعالیت می پردازند. در ادامه به چند نکته درباره اصول طراحی پلان ساختمان اداری اشاره خواهیم کرد.

مراحل بازسازی ساختمان اداری

علاوه بر این، پنجره های شیشه ای پیوسته در لایه داخلی دو پوسته امکان نفوذ نور خورشید به واحدهای اداری را فراهم می کند و باعث کاهش مصرف برق در سراسر ساختمان می شود. پروژه ی آپارتمان اداری سفید در یکی از خیابان های شلوغ تهران توسط “استدیو معماری BNS” طراحی و اجرا شده است. این ساختمان دو پوسته با نمایی ترکیبی از شیشه و آلمینیوم سبک مدرن و چشم گیر را در طراحی نما ارائه کرده است که سبب تمایز آن با سایر بناهای اطراف شده است.

  • معماری ناهمگون با اقلیم و فرهنگ در درازمدت منجر به ایجاد ظاهری نامناسب در شهر شده و فضای شهری را مغشوش و آشفته می‌سازد.
  • حالت تکنیکی و هنری تأسیسات این مجموعه ویژگی بالای پروژه غرب چهار، را شکل می دهد.
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات باعث تغییر شیوه انجام امور کاری و فرایندهای ساختمانی نسبت به گذشته شده است.
ساختمان اداری مدرن سفیراناز “مهسا مجیدی” در طبقه ششم یک ساختمان 24 واحدی، از یک جعبه شیشه ای ساده تشکیل شده که حتی جزئیات ساده curtain wall در نمای آن حل نشده است. در برنامه فیزیکی جدید کل دیوارها و سقف های کاذب تخریب و اسکلت زیبا و بتن ریزی کف طبقه بالا بعد از تخریب کامل مشهود شد. در همسایگی این پروژه 6 مجتمع تجاری در شمال و یکی در جنوب قرار دارد. پروژه با بهره گیری از کنتراستی از برش های طولی سنگ هایسیاه و سفید مرمر، در طول 155 متر از سمت غرب خود، به طراحی پوسته ی خارجی و طراحی جداره شهری در امتداد خیابان ولیعصر و تقاطع زرتشت پرداخته است. راندمان کاری افراد در یک محیط اداری تا حد زیادی به کیفیت فضا و مطلوب بودن آن بستگی دارد.

http://e-games.ir

با در مجله خبری معماری گرفتن تمام معیارهای فوق، یک نمای یکپارچه دو پوسته با پوسته متخلخل بیرونی که توسط قاب های فلزی آجری و گشتاور تشکیل شده است، ایجاد شد. ترکیب قاب های آجری و فلزی ماژول هایی را تشکیل می دهد که بازشوهای بزرگ تری را در نما ایجاد می کند. بر اساس این ایده، توده ای همگن شکل گرفت که بر اساس موقعیت مکانی و زاویه دید، ترکیبی از رنگ های آجری و فیروزه ای را برای بینندگان ایجاد می کند.

فراموش نکنید نمای ساختمان اداری می تواند گویای شخصیت و هویت کسب و کارهایی باشد که در این ساختمان مستقر هستند بنابراین نمای ساختمان اداری را باید با دقتی بالا اجرا کرد تا شان و منزلت کسب و کارها نیز حفظ شود. تصور کنید در محیطی مشغول به کار هستید که نور خورشید به زحمت راه خود را از درون دالان های باریک و پنجره های کوچک به اتاق شما باز کرده است. حال اگر قرار باشد تعداد افراد زیادی نیز در این اتاق مشغول به کار باشند وضعیت وخیم تر هم خواهد شد.

نمای ساختمان اداری باید چه ویژگی هایی داشته باشد:

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان