فصلنامه معماری و ساختمان | dr-architecture

توسعه صنعتی و رشد روزافزون نیازها در جوامع انسانی، تنوع ساختمان ها و رشته های تخصصی مرتبط با معماری را نیز افزایش داده است. حجم بالای دانش میان رشته ای و تخصص های غیرمرتبط با معماری در ساختمان ها و مجموعه های صنعتی، نقش معمار، عوامل مؤثر و روش طراحی آن ها را برای معماران با چالشی جدی مواجه ساخته است. محدوده مورد مطالعه در این تحقیق، ساختمان های صنعتی به همراه عوامل و موضوعات مطرح در طراحی آن ها می باشد.

  • ۲-فیلتر ورودی را برای اتاق خواب ها فراموش نکنید و دقت کنید که درب اتاق ها از دیگر قسمت های خانه به صورت مستقیم دیده نشود.
  • ۵-توصیه می شود که یکی از کمد دیواری ها عمق آن بین هشتاد تا صد سانتی متر باشد و به منظور محل قرارگیری رختخواب درست شود.
  • همچنین کلمه و آوای آن، شکل و رنگ اش، رگه‌های اصلی از ذات فوق طبیعی است که ما تصویری اندک از آن داریم.

مسجد اباصوفیه در استانبول، کلیسای جامع سنت مارکو در ونیز و کلیسای سکره کر در پاریس از بناهای معروفی هستند که به سبک روم شرقی ساخته شده اند. از طرح تایید شده نهایی در پلان های فاز یک، برای تهیه مرحله های بعدی استفاده می شود. ۴-تا جای که امکان دارد برای تمام اتاق خواب ها کمد دیواری در نظر بگیرید. ۳-باید تا جایی که امکان دارد درب اتاق خواب والدین از اتاق خواب فرزندان دورتر باشد و کنار هم قرار نگیرند.

مسابقه‌ی طراحی پاویون اکسپو ایران، 2025؛ اُزاکو، کانسای، ژاپن بخش کانسپت پنجمین دو سالانه‌ی معماری و شهرسازی ایران، 1401

شبکه صدای بین‌المللی و ۲۴ ساعته IVOAA (فارسی) در موضوعات تخصصی مجله خبری معماری– معماری و هنر و زیر نظر IVOAA بین المللی () ارائه می‌گردد. الگوهای ذکر شده علاوه بر فضاهای مسکونی در فضاهای اداری نیز قابل اجراست مثل فضاهای گردهم آیی کارکنان و مراجعین. این ایده های خلاقانه امروز تنها دیگر یک ایده نیست وتبدیل به الگوهایی برای خلق فضاهای بهترگردیده اند. تصوراستفاده از حیاطی اختصاصی در طبقه شانزدهم یک ساختمان می تواند برای هر کسی شگفت انگیز باشد.این ایده توسط مهندس مجیدی عنوان حیات آپارتمان گرفت. حیات به معنی زندگی که میتواند شروعی جدید در ایجاد الگوهایی برای بهتر کردن شرایط موجود باشد.

معماری ساختمان

ساختمان هایی که به طرز عجیبی پیچ خورده و قوس دار هستند و یا به زاویه ای تکیه داده اند که باورش برای هر بیننده ای سخت است از این سبک تبعیت می کنند. رنسانس به معنای نوزایی می باشد و یک جنبش فرهنگی مهمی بود که منجر به انقلاب علمی، اصلاحات مذهبی و پیشرفت هنری در اروپا شد. این سبک احیای معماری روم و یونان و احیای معماری پانتئون و پارتنون می باشد. شروع این سبک را در دهه چهاردهم در شمال ایتالیا می دانند و خاستگاه رنسانس شهر فلورانس می باشد.

طراحی و اجرای کارخانه صنعتی و واحد تولیدی توسط MMG Office

نکته دیگری که باید در مورد سبک معماری مورد توجه قرار گیرد این است که معماری و دکوراسیون داخلی ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند. در واقع سبک معماری بدون دکوراسیون داخلی معنای خود را از دست می دهند و این دو تکمیل کننده و مکمل هم می باشند. بنابراین برای هر سبک معماری باید دکوراسیون مربوط به همان سبک انتخاب شود. هنر نو از فرم ها و ساختارهای طبیعی به ویژه خطوط منحنی و مواج گل ها و گیاهان متاثر بود. معماران این سبک از مصالح مدرن مانند چدن، آهن، فولاد و بتن استفاده می کردند ولی ظاهر کلی و جزییات ساختمان را با تزیینات فرم های طبیعی و گیاهی شکل می دادند. معماری هنر نو عمر کوتاهی داشت و در این مدت کوتاه پاریس از این سبک بسیار استفاده کرد.

http://e-games.ir

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان