معماری معنی در دیکشنری آبادیس | dr-architecture

1- طراحی (تک بنا یا مجموعه زیستی کوچک)، از طراح های اولیه تا مراحل اجرایی کار و طراحی اجزا عناصر تشکیل دهنده بنا. داشتن سرپناه همیشه از اولین و مهم ترین نیاز های بشر بوده و هست . اولین تمدن های بشری نیز با تصمیم انسان به پایان دادن کوچ نشینی و پیدا کردن مهارت ساخت سکونت گاه ها شکل گرفت. ابزارهای کار یک طراح، عناصری مانند عناصر کف، فرم، دیوار، سقف، بافت، نور و رنگ هستند که در یک طرح تمام این عناصر باید به صورت مشابه و متناسب قرار بگیرند. نورپردازی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و وجود سایر موارد تجهیزاتی و لوله ها در ظاهر بیرونی ساختمان.

http://e-games.irهم‌چنین قوانین و آیین‌نامه‌های مجله خبری معماریی، تصمیم‌گیری‌های معمار را محدود می‌کنند. توسعه و ساخت طرح سازه لوله ای توسط فضل الرحمان خان در ساخت ساختمان‌های بلندمرتبه یک دستاورد فنی محسوب می‌شود. سایت استوارسازان با 7 سال سابقه به دانشجویان و مهندسین عمران و معماری کمک می‌کند تا سریعتر نرم‌افزارهای مرتبط با رشته خود را آموزش ببینند و به یک فرد متخصص در رشته خود تبدیل شوند. مهندسین معمار به طورِ مداوم با افراد مختلفی (مانند کارفرمایان، پیمان‌کاران، کارآموزان، مسئولین ادارات و…) در ارتباط‌ هستند، به همین دلیل باید از «مهارت برقراری ارتباط» بالایی برای ارائه‌ی طرح‌های خود و انجام کارهای مختلف، برخوردار باشند.

برخی نیز توانایی طراحی دکوراسیون داخلی برای حوزه های موضوعی مختلف مثلدکوراسیون ادارییا طراحی داخلی، مثل طراحی داخلی مطلب یا هر مکان دیگر را دارا هستند. یک مهندس عمران باید بسیار اجتماعی و دارای توان ایجاد ارتباط با سایرین باشد. یعنی متخصص عمران در محیط کار خود با اقشار مختلف جامعه از قبیل کارگران، تکنسین‌ها و مهندسان رشته‌های دیگر سروکار دارد و باید با همه این افراد ارتباطی قوی برقرار کند تا بتواند شاهد پیشرفت و موفقیت در کارش باشد . در مهندسی عمران دیگر خبری از آن ترکیب لذت بخش ریاضی و هنر نیست. کار شما با ریاضیات است و محاسبه ی مقدار باری که قرار است به سازه در حال ساختتان وارد شود تا بهترین مصالح و طرح اسکلت و فوندانسیون را برایش در نظر بگیرید. سبک مینیمالیسم اکنون به یکی از محبوب‌ترین و بهترین سبک های معماری در دنیا تبدیل شده است.

  • شتاب زیادی در تعداد ساختمان‌هایی که به دنبال ساخت با معیارهای ساختمان سبز طراحی پایدار هستند، وجود دارد.
  • بناهای عمومی بزرگ در آثار بدیع جووانّی لورنتسو برنینی۴۵ و فرانچسکو بورّومینی۴۶ در ایتالیا، بهترین نمونه های این شیوه اند.
  • در چرخهٔ رنگ، زرد بیشترین درخشندگی (معادل خاکستری روشن نزدیک به سفید) و بنفش کمترین درخشندگی (معادل خاکستری تیرهٔ نزدیک به سیاه) را دارد.
  • منشاء سبک باروک از ایتالیا می‌باشد و این سبک در قرن 17 ام و 18 ام در بخش اعظمی از کشورهای لاتین توسعه یافت.
  • اشکالی عجیب و شگفت انگیز و رنگ‌های شفاف از اساسی ترین خصوصیت های سبک معماری پست مدرن می‌باشد.

آثار مارکوس ویتروویوس پولیو۳۸، مهندس رومی قرن ۱پ م، سرچشمۀ اصلی الهام معماران بزرگ دورۀ رنسانس۳۹ ـ آندرِ آ پالادیو۴۰، لئون باتیستا آلبرتی۴۱، فیلیپو برونلّسکی۴۲، دوناتو برامانته۴۳، و میکلانژ ـ بود. معماری بیزانسی (معماری بیزانسی۱۷).این گونۀ معماری از قرن ۴م در امپراتوری روم شرقی پدید آمد و مرکز آن در بیزانس بود (که بعدها قسطنطنیه۱۸ نام گرفت و امروز استانبول نامیده می شود). کلیساها، شاخص ترین تجلی گاه معماری بیزانسی اند که بعضی از آن ها بسیار عظیم اند و بر اساس طرح صلیب یونانی (ایاصوفیه۱۹ در استانبول، سان مارکو۲۰ در ونیز)، با نقوش هندسی و تزیینات موزائیکی۲۱ ساخته شده اند.

پروژه‌های فینالیست پنجمین دوره جایزه شایستگی معمار ایرانی (۱۴۰۱)

نام و شهرت خدایان یونانی مذهب یونانی‌ها یک پدیده طبیعی گسترش یافته بود. خدایان یونانی‌ها شخصیت یافته یک عنصر ویژه بودند یا به عنوان قهرمان شناخته شده بودند و هر شهر یا منطقه اولویت‌ها، مراسم و سنت‌های خود را داشت. معبد رایجترین و بهترین نوع شناخته شده معماری عمومی یونان است. معبد عملکرد یکسانی مانند کلیسای مدرن نداشت؛ زیرا منبر زیر آسمان باز در اراضی شهری یا در معبدی مقدس و قبل از معبد قرار می‌گرفت. معابد به عنوان ذخیره گنجینه‌های مربوط به آیین چند خدایی قرار می‌گرفت. معابد به عنوان ذخیره گنجینه‌های مربوط به آیین چند خدایی قرار می‌گرفت یا به عنوان مکان باستان بت‌ها بود ولی از زمان فیدیاس به یک کار هنری تبدیل شد.

معماری

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان