معماری و شهرسازی پایدار | dr-architecture

شبکه صدای بین‌المللی و ۲۴ ساعته IVOAA (فارسی) در موضوعات مجله خبری معماری شهر- معماری و هنر و زیر نظر IVOAA بین المللی () ارائه می‌گردد. نوآوران (نخبگان) ، متفکران ، هنرمندان ، معماران، مهندسان و کارشناسان و توسعه دهندگان شهر و خانه، علاقه مندان و … یک معمار از اولین روز شروع اجرای پروژه، تا اتمام آن و تحویل ساختمان به مشتری، باید بر روی روند اجرای پروژه نظارت داشته باشد، تا همه چیز دقیقا طبق خواسته‌ی مشتری و برای رفع نیاز‌های وی ساخته شود. پنجره های منحنی و گنبدی شکل با شیشه های رنگی ریز و یا اتاق هایی رو به نور مستقیم و گرم آفتاب و دالان هایی با ویژگی حرکت هوا، در معماری قدیم ایرانی به روشنی و به طور کامل قابل رویت است. معماری سنتی، در واقع سبک مشخصی از معماری است که در گذشته استفاده می شده است.

http://e-games.irدر این مقاله قصد داریم اطلاعات اجمالی اما مفیدی را در مورد مفهوم DIY ارائه دهیم و نگاهی به معماری DIY بیندازیم. با توجه ثبات بسیار کم و محدوده کاملاً متفاوت حقوق و در آمد معماران در دفاتر معماری ایران، بر اساس منابع معتبر جهانی حقوق و درآمد های مشخص شده در ایالات متحده آمریکا را مبنای پاسخ به این سوال قرار داده‌ایم. در مرحله مستندسازی، مسئولیت‌ها عبارتند از ثبت طرح روی کاغذ، تولید نقشه‌های دقیق و استفاده از نرم‌افزار های متفاوت برای امکان‌سنجی طرح است. این مرحله می‌تواند شامل بازنگری و ترسیم مجدد باشد تا تغییرات را بر اساس الزامات، بودجه و مقررات مشتری در بر گیرد. پس از تکمیل اسناد طراحی، مجموعه‌ی دومی از اسناد وجود دارد که باید تولید شوند.

  • معماری ایران دارای دو نظام آموزشی است که یکی نظام آموزش سنتی معماری است و انتقال اطلاعات و مفاهیم بر عهده آن است و دیگری با پیدایش مدارس معماری در ایران و تحت عنوان نظام آموزشی آکادمیک و کلاسیک به وجود آمد.
  • همچنین وجود و استفاده از نور طبیعی به عنوان عامل کلیدی و زیبایی بخش در تمامی طرح های معماری سنتی ایرانی به چشم می خورد.
  • طی ۱۰ هزار سال تمدن مصر باستان که در دره نیل واقع شده یکی از شاخص‌ترین تمدن‌های زمانه خود است.

یعنی شکل و رنگ در معنی دار بودن و مفهوم خود یکدیگر را تأیید و اثبات می‌کنند. سه شکل اصلی مربع، مثلث و دایره نیز مانند سه رنگ اصلی قرمز، زرد و آبی دارای خصوصیات مفهومی و بیانی مشخص هستند. عمده پیمان‌های معماری مربوط به ساختمان‌های صومعه‌ها و کلیساها بود. از سده ۹ میلادی به بعد، حرکت روحانیون و تجار باعث گسترش دانش معماری در سراسر اروپا شد، و در نتیجه آن سبک‌های پان-اروپایی رمانسک و گوتیک شکل گرفت. از آثار مدرن ایرانی می‌توان به ایستگاه قطار تهران، بانک ملی، مدرسه دارالفنون، کاخ شهربانی، آرامگاه فردوسی و سعدی نام برد.

لوکس ترین و مجلل ترین خانه متحرک در دنیا

مدیریت ساخت و ساز در نهایت، با ساختن ساختمان، پروژه به یک پروژه ساختمانی واقعی تبدیل می‌شود. بسته به ماهیت شرکت معماری ، ترجیحات کارفرما و قوانین صلاحیت محلی، معماران در این مرحله به روش‌های مختلف درگیر خواهند شد. در برخی دیگر، مستقیماً از طرف کارفرما، پیمانکاران فرعی را مدیریت می‌کنند. تقریباً در هر مورد، ممکن است در حین ساختن سوالاتی ایجاد شود که از معماران بخواهد که اسناد و مدارک جدیدی تولید کنند، الحاقی به اسناد ساختمانی موجود که جزئیات را تصحیح یا روشن می‌کند تا ساختمان طبق طراحی تکمیل شود. یک مهندس معمار، پس از بررسی خواسته‌ها و اهداف پروژه، باید هزینه‌هایی که برای طراحی و اجرای آن نیاز است را، برآورد نماید و همچنین با ایجاد یک «جدول زمانی» ، مدت زمان لازم برای اجرای پروژه را هم محاسبه کند و به کارفرمای خود تحویل دهد. گاهی پس از برآورد هزینه‌ها و تعیین جدول زمانی، ممکن است تغییراتی در اهداف پروژه و خواسته‌های کارفرما یا مشتری صورت بگیرد، که در این صورت مهندس معمار باید این تغییرات را برای طراحی ساختمان در نظر داشته باشد.

از این رو رشته معماری به عنوان یک تخصص چند رشته ای شامل آموزش مباحث فنی و مهندسی می شود . از خلاقیت ، ذوق هنری و زیبا شناسی و مهارت های حرفه ای بهره می گیرد و مباحث علوم اقتصادی ، اجتماعی و روانشناسی را نیز در بردارد . به عنوان مثال بعضی از آنها در حوزه ترمیم و بازسازی ساختمان‌های قدیمی و تاریخی تبحر دارند.

آموزش نصب Sap2000 – v14 + [دانلود]

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان