معمار ایرانی | dr-architecture

امروزه معماری سنتی ایرانی، به منظور سازگاری و انعطاف با شرایط اقلیمی متفاوت به وجود آمده است و از این جهت خلاقیت ها و نوآوری های خاصی در آن به چشم می خورد. مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان (ویرایش 1396) با عنوان “مصالح و فرآورده‌های ساختمانی”، پنجمین کتاب از مباحث 22گانه مقررات ملی است که از منابع آزمون نظام مهندسی به شمار می‌رود.هدف از تدوین مبحث پنجم، ارائه مشخصات فنی مواد، مصالح… آبادیس از سال 1385 فعالیت خود را در زمینه فن آوری اطلاعات آغاز کرد. دیکشنری آنلاین آبادیس از ابتدا تاکنون تغییرات بسیاری کرده و ویژگی های مختلفی به آن اضافه شده است. آبادیس افزونه ای کاربردی برای مرورگرهای فایرفاکس و کروم، اپلیکیشن موبایل و همچنین ربات تلگرام دیکشنری و مترجم طراحی کرده است که میتوانید از لینک های بالا دانلود کنید.

  • در زمینه ساخت، تصمیمات مختلفی اخذ می شود که گرفتن برخی از آن ها به عهده مهندسان معمار و برخی دیگر بر عهده مهندس عمران می باشد و در ادامه برخی از حیطه های تصمیم گیری را مورد بررسی قرار می دهیم .
  • یک معمار ‌مدرنبه دنبال طرحی است که در دنیا تک باشد و بتواند ادعا کند که اولین کسی است که تا به حال چنین ایده‌ای به ذهنش خطور کرده است.
  • برخی نیز توانایی طراحی دکوراسیون داخلی برای حوزه های موضوعی مختلف مثلدکوراسیون ادارییا طراحی داخلی، مثل طراحی داخلی مطلب یا هر مکان دیگر را دارا هستند.
  • اما در رشته معماری، بیش تر به جنبه های زیبایی شناختی فضا پردازد و توجه اصلی بر ایجاد یک محیط با بهترین هندسه ممکن است .

برای موفقیت در این مجله خبری معماری و رسیدن به مراتب بالا، دانشجویانی که ذوق هنری خوب،قدرت خلق اثری نو، روحیه و قدرت تخیل بالا و نیز روحیه همکاری تیمی را دارند از شانس بیشتری برخوردار هستند . در نهایت لازم به ذکر است آثار معماری همواره بخشی از تاریخ یک ملت اند و به عنوان نمادهای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و … یک کشور شناخته می‌شوند. تخت جمشید و اهرام ثلاله مصر نمونه ای از این آثار می باشند که همواره به عنوان شناسنامه یک تمدن از آن ها یاد می‌شود. این شیوه تداوم معماری باروک است، اما با افراطی حتی بیشتر در استفاده از نقش مایه های طراحی و جزئیات جدید و عناصر طبیعت گرایانه۴۸، از جمله صدف، گل، و درخت. ابداع قوس های تیزه دار و پشت بند۲۹های معلق، جاسپردن دیوارهای باربر ضخیم به دیوارهای خارجی سبک تر و پنجره های وسیع تر و شیشه های منقوش۳۰، و در نتیجه افزایش روشنایی فضاهای داخلی، از ویژگی های آن است. این سبک به گوتیک آغازین۳۱ (کلیسای جامع سان۳۲)، گوتیک متعالی۳۳ (کلیسای جامع شارتر۳۴) و گوتیک متأخر۳۵ یا گوتیک شعله سان۳۶ تقسیم می شود.

http://e-games.ir

در مقاله فرآیند طراحی معماری جزئیات دقیق فرآیند طراحی معماری از زبان معمار فقید، فرانک گهری ذکر شده است که می‌توانید به آن سر بزنید. نیاز هایی چون رعایت مقررات ساختمانی و ایمنی، مقررات برنامه‌ریزی محلی و محدودیت‌های وجود. بسته به پروژه، ممکن است قوانینی در مورد حفظ محیط زیستِ محلی یا هر بخش تاریخی یک ساختمان وجود داشته باشد.

در نقش طراحی، یک معمار توسط کارفرما استخدام می‌شود تا طرح‌های دقیقی از یک مفهوم یا ایده‌ای را که به ذهن سفارش دهنده پروژه آمده، به واقعیت تبدیل کند. این بخش از نقش علاوه بر نیاز به ایده‌های طراحی خلاقانه و دانش فنی، مسئولیت زیادی را نیز در بر می‌گیرد. انواع معماری در یک دسته بندی کلی وساده به معماری داخلی، اسلامی، دولتی، تفریحی، رفاهی، آموزشی، تجاری و صنعتی تقسیم بندی می‌شود که با توجه به گستردگی این مبحث موضوع انواع معماری را در مقاله‌ای دیگر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

طبیعت در معماری[ویرایش]

ویتروویوس کتاب «درباب معماری» را به امپراتور آگوستوس تقدیم می‌کند. مربع، نمایانگر ماده، وزن و حدود مشخص است و حسی از کشش و امتداد و تجربه حرکت را القاء می‌کند. مربع با رنگ قرمز منطبق است و وزن حجم قرمز با شکل سنگین و ساکن مربع مطابقت دارد. سطوح رنگ باید شکل، وسعت و حدود خود را از خود رنگ و نوسان شدت آن (رنگ) کسب کند نه اینکه با خطوط از پیش معین شده باشد.

طراحی الهام بخش 21 خانه ویلایی زیر 100 متر مربع به همراه پلان

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان