معماری چیست؟ معمار کیست؟ تعریف 11 سبک مهم معماری​ هنر عمران | dr-architecture

اگر به این شاخه از مهندسی علاقه پیدا کرده‌اید، باید برای یادگیری اصولی مبانی طراحی ساختمان، تحصیلات آکادمیک را بگذرانید و سپس با شرکت در دوره‌های آموزشی آنلاین یا حضوری، مهارت استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی را در خود تقویت نمایید. شایان ذکر است که مهندسین معماری با ترکیب «فناوری‌های دیجیتال» و روز با «علوم مهندسی معماری»، در تلاش‌اند تا راه‌حل‌های پایداری برای طراحی ساختمان‌های دوستدار محیط زیست، پیدا نمایند. حال که با شغل مهندسی معماری آشنا شدیم، زمان آن فرا رسیده است که به بررسی وظایف یک مهندس معمار بپردازیم؛ در قسمت بعدی این مقاله، قصد داریم تا وظایفی که بر عهده‌ی مهندسین معمار قرار دارد را به همراه شما، مورد بررسی قرار دهیم. در مقطع کارشناسی‌ به‌ جنبه‌های‌ فنی‌ معماری‌ بیشتر توجه می شود و فارغ‌التحصیل‌ان این‌ رشته‌ می‌توانند به‌ ساختمان‌ سازی‌ (طراحی‌ فنی‌ ساختمان‌های‌ مختلف‌) مشغول شوند. ولی فارغ‌التحصیل‌ کارشناسی‌ ارشد بیشتر به جنبه‌های‌ هنری‌ معماری‌ می پردازند.

http://e-games.ir

بعد از جنگ جهانی اول همزمان با روی کار آمدن سلسله پهلوی معماری‌ مدرن ایران شروع شد. به عقیده منتقدان این سبک معماری زیبایی‌شناسی نیز به اندازه دیگر قابلیت‌های بنا اهمیت دارد. چون هنر پست‌مدرن با هدف نقد عقلانیت مدرنیست و هجو اصالت کلاسیک‌ها شکل گرفته، تا می‌تواند از آثار آنها بهره می‌برد. در نوع مدرن آن آثار هنری تماما رنگ و بویی غربی دارند و تصور اینکه بخواهند از چند فرهنگ در کنار هم استفاده کنند، خیلی آسان نیست. وی معتقد است که طراحی یک شئ باید ضروریات اصلی آن را در بر داشته و ماهیت واقعی آن را آشکار سازد.

  • خلق فضاهای با خلوص بصری در معماری از عمده فعالیت های معماران است.
  • در واقع فضا باید نیازهای مادی و غیرمادی انسانی را جوابگو باشد و خلق کردن فضایی که الهام دهنده آرامش، شادمانی، عبودیت، وحدت و احترام باشد بسیار حائز اهمیت می‌باشد .
  • این رسانه تخصصی با تمرکز به صدای هنرمندان و معماران باارزش ایرانی در داخل و خارج از کشور در موضوعات مرتبط و متنوع همراه با ارائه گزارش ها، مصاحبه ها و خبر ها از طریق اپلیکیشن و وب سایت IVOAA پخش و ارائه می گردد.
  • از خصوصیات این سبک دارا بودن پارتیشن های نامرئی، کمد و کابینت مخفی و اتاق مخفی می‌باشد در واقع ترکیبی از جزییات، ظرافت ها و احساسات است.
  • در مرحله مستندسازی، مسئولیت‌ها عبارتند از ثبت طرح روی کاغذ، تولید نقشه‌های دقیق و استفاده از نرم‌افزار های متفاوت برای امکان‌سنجی طرح است.

نور اولین پدیده در جهان است از طریق رنگ‌ها روح و طبیعت زنده جهان را برای ما آشکار می‌سازد. در طراحی یک ساختمان معمار تصمیم‌گیرندهٔ نهایی است؛ ولی خواست جامعه، قوانین و درخواست‌های کارفرما بر تصمیم‌های او اثر می‌گذارد. حتی امروزه که از تجربه‌های جدید و ناآشنای ظاهری استقبال می‌شود، در بسیاری از شهرها به‌ویژه شهرهای تاریخی مقرراتی وجود دارد تا ساختمان‌های جدید در قالب شهری جا بیفتند و از یک زبان مشترک ظاهری پیروی کنند. خانه سازی در ابتدا در اثر تعامل بین نیازهای انسان و ابزارهای در دسترس او شکل گرفت. با رشد فرهنگ‌ها و دانش انسان، خانه سازی یک پیشه شد، و «معماری» نام رسمی و مورد احترام این پیشه شد. در عوض توجه به خط‌های صاف و تمیز و مستقیم از ویژگی‌های بارز سبک معماری ‌مدرن است.

کسب و کار

در مقابل آن، مجله خبری معماری داخلی بیشتر مربوط به ایجاد فضایی با اوج جذابیت برای کاربر، مدیریت فضا و زیبایی فضای، ارتقا عملکرد فضای داخلی است که از دکوراسیون همراه با روش استفاده هوشمندانه از عناصر ساختاری به دست می‌آید. در واقع متصل کننده معماری و طراحی داخلی، معماری داخلی می‌باشد. در واقع تعریف معماری زمانی مهم شد که مرزهای دانش، بینش وآموزش معماریبه صورت آکادمیک مورد توجه قرار گرفت و تخصص گرایی در جوامع انسانی مطرح شد، به این مفهوم که سازه ازمعماریجدا شده، متخصصین تاسیسات و نظایر آن به صورت تخصصی فعالیت خود را آغاز کردند. بنابراین مواردی که اهمیت پیدا می‌کند شامل سازه سالم و برنامه ریزی ساده و انواع مختلف ویژگی های هنری از قبیل دوام و ماندگاری مواد و مصالح مطبوع، رنگ آمیزی خوشایند و دلپذیر و تزئینات و آراستگی و پویایی و تناسبات خوب و مقیاس و غیره است. معماری چیست؟ در واقع اولین سوالی است که ممکن است برای ما مطرح شود این است که « معماری چیست و سبک های معماری کدامند؟ »و اینکه چرا باید برای ساخت خانه بهمهندس معمار مراجعه کنیم.برای پاسخ به این سوالات با تعاریفی از معماری شروع می‌کنیم .

سبک گوتیک

مادامی که این رنگ‌ها با رنگ‌های خالص سفید و سیاه ترکیب شوند ایجاد بیشماری از رنگ‌ها و سایه‌های مختلف می‌نمایند. همچنین اصرار بر طرح‌های این سبک باعث می‌شود خلاقیت تا حد قابل توجهی کاهش یابد. یک معمار ‌مدرنبه دنبال طرحی است که در دنیا تک باشد و بتواند ادعا کند که اولین کسی است که تا به حال چنین ایده‌ای به ذهنش خطور کرده است. در بسیاری از موارد، ساخته شدن چنین بناهایی به محیط زیست اطراف آسیب می‌رساند. پس از کثرت‌گرایی، توجه به مسائل اقلیمی و محیط زیستی مطرح است.

دوماهنامه معمار

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان