کلاهک کلبه ای

تعداد پره های کلاهک کلبه ای موتورخانه و نیز ارتفاع پایه کلاهک کلبه ای در سرعت تخلیه ی آلاینده ی متراکم در محفظه داخلیِ کلاهک کلبه ای نقش بسزایی ایفا مینماید.به همین دلیل هم باید در تعداد پره ها یا گریل های لوور یا کلاهک کلبه ای موتورخانه دقت لازم بعمل آید و هم ارتفاع پایه آن را متناسب با فشار هوای خروجیِ آلاینده در نظر کلاهک دودکش گرفت. ارتفاع کلاهک کلبه ای به صورت استاندارد۳۰ سانت در نظر گرفته میشود که البته این ارتفاع با نظر کارفرما قابل تغییر میباشد . تعداد پره های کلاهک کلبه ای به طور معمول ۴ پره میباشد که این پره ها هم قابل افزایش میباشند .

بدنه به رنگ سبز بوده و کلاهک قطره‌چکان ۴ لیتر مشکی رنگ و قطره‌چکان ۸ لیتر به رنگ یشمی می‌باشد. میزان هوای عبوری از یک داکت را تنظیم و حتی مسدود یا کاملا باز می کند.کاربرد دمپر هوا زمانی اولویت می یابد که یک شبکه گسترده از لا ین های فرعی در سیستم داکت های هوارسان در مجموعه وجود داشته باشد که بخواهیم میزان هوای هر لاین را با آن تنظیم نماییم. از دیگر مزایای استفاده از بال کاور می توان به امکان نصب بر روی سقف های مسطح معمولی و سقف های شیبدار اشاره کرد.

  • ابعاد متغیر این کلاهک دودکش قابلیت حفاظت از قسمت خارجی یک الی چند خروجی ونت (لوله) هوا را ایجاد نموده و در کنار ظاهر چشم‌گیر خود موجب بهبود وضعیت نمای ساختمان خواهد شد.
  • این کلاهک با رنگ قهوه ای سوخته ،به صورت الکترو استاتیک عرضه می شود.
  • از جمله مزیت های این کلاهک ها استفاده از توری برای جلوگیری از ورود پرندگان و حشرات و همچنین جلوگیری از ورود…
در این بخش از مطلب معرفی انواع کلاهک ژاپنی کلبه ای به سوالات احتمالی شما پاسخ خواهیم داد. در صورت ایجاد پرسش جدید آن را در بخش نظرات همین مقاله درج نموده و در سریع‌ترین زمان ممکن به جواب مناسب خود دست یابید. اگر قرار باشد کلاهک کلبه ای روی سطح صافی نصب شود برای سهولت و استحکامِ نصب ،در نقطه ی پایینیِ کلاهک کلبه ای بصورت دورتادور یک لبه ی ۳ سانتی تعبیه می شود که با ایجاد محل سوراخ در چندنقطه از این لبه ی محیطی ،کلاهک کلبه ای را در محل مورد نظر آن را ثابت می کنیم. در صورت استفاده از کلاهک کلبه ای، آب باران و برف به داخل دودکش راه نخواهد یافت. رنگ کوره ای الکتروستاتیک کلاهک کلبه ای را در برابر عوامل فرسایشی از جمله باد و باران و برف مقاوم می کند .

از کلاهک کلبه ای برای تامین هوای آزاد اتاق هواساز نیز استفاده می شود. برای نصب این کلاهک بر روی یک سطح مقطع چهارگوش، باید اندازه های کلاهک را به اندازه 5 سانتی متر بیشتر در نظرگرفت تا از فرو رفتن این سطح در کلاهک جلوگیری شود. ابعاد خاص واستانداردی نمی توان برای آن تعریف نمود و بنا به درخواست و سفارش مشتری در هر اندازه ای قابل تولید است و از این نظر هیچ گونه محدودیتی برای تولید آن وجود ندارد. ساخت و اجرای دودکش ​صنعتی از نظر سیستمی و اصول مهندسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با فشار و درجه حرارت مشعل دیگ های موتورخانه دودکش نیز با مشخصات فنی مورد نیاز ساخته و اجرا ​می شود. تخلیه دود بخاری ، آبگرمکن ، شومینه ، و همچنین هوای ونت استفاده میشود .

کلاهک کلبه ای چهارطرفه

کلاهک کلبه ای

معمولا کلاهک کلبه ای از سه قسمت پایه، گریل های موازی و کلاه بام تشکیل می شود که ارتفاع پایه بصورت استاندارد در حد ۳۰ سانت و تعداد پره ها ۴ عدد می باشد. نوع کلاه بام یا بصورت هشتی (دوشیبه) یا بصورت تک شیب یا بصورت هلالی(قوسدار) طراحی و ساخته می شود. از جمله موارد کاربرد کلاهک کلبه ای بعنوان کلاهک لوله های دودکش در منتهی الیه لوله های موتورخانه و نیز در منتهی الیه لوله های ونت بعنوان نمای کلاهک هواکش در بام می باشد.

فن دستی منقل/فن دستی باربیکیو

اگر روکش ژاپنی برای سهولت و استحکام در نصب بر روی سطح صافی قرار می گیرد، لبه 3 سانتی متری را در اطراف پایین پوشش لولا نصب کنید که باعث ایجاد سوراخ هایی در چندین ناحیه از این ناحیه می شود. نصب ماشین حساب در ارتفاع معمولی کلاهک کلبه و تعداد تیغه ها یکی از عوامل موثر در بهبود کارایی می باشد. تعداد تیغه های Z روکش معمولی 4 عدد می باشد اما در صورت نیاز به حساسیت بیشتر و کاهش سرعت دود و زباله های ناشی از ولوم. با افزایش فشار هوا، تعداد پروانه ها به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. همچنین اگر قرار باشد کلاهک ژاپنی روی یک مقطع چهارگوش کاور شود ابعاد پایه را به میزان نیم سانت از هر طرف بزرگتر در نظر گرفته میشود که به راحتی بر روی مقطع مورد نظر کاور شود. برای اینکه پایه ی کلاهک بیش از اندازه بر روی مقطع مکعبی فرو نرود از فاصله ۵ سانتی از لبه ی پایین، در محیط داخلی پایه یک نبشی چرخانده میشود تا پایه کلاهک کلبه ای بیش از حد بر روی مقطع مکعبی فرو نرود.

از جمله موارد کاربرد آن به عنوان کلاهکِ لوله های دودکش در منتهی الیه لوله های موتورخانه و نیز در منتهی الیه لوله های وِنت به عنوان نمای کلاهک هواکش در بام می باشد. کلاهک کلبه ای در مکشِ دی اکسید کربنِ متساعد شده از شومینه های ساختمانی نیز می تواند به کار رود. ضخامت عمومی برای ورق مصرفی در ساخت کلاهک کلبه ای یک میل است.اما طبیعی است با افزایش ابعاد کلاهک کلبه ای،ضخامت ورق مصرفی نیز برای ساخت کلاهک کلبه ای افزایش می یابد.در ساخت کلاهک کلبه ای چهارطرفه نیز محدودیتی در ابعاد،سایز و حتی ارتفاع وجود ندارد و بر اساس سفارش مشتری نسبت به ساخت و تولید این نوع کلاهک کلبه ای اقدام می گردد.

دریچه زیر فن کویل داخل خطی لولایی

اگر ضخامت سینی دوش بیش از یک مایل باشد، برای نقاط اتصال از جوش CO2 استفاده می شود. از کاربردهای تجربه خانگی می توان به استفاده از روکش خانه به عنوان سیمان روی لوله های موتورخانه و همچنین بالای لوله های انتقال به عنوان نمای روی روکش اشاره کرد. از رنگ الکتروستاتیک کوره ای استفاده می گردد.این رنگ هم باعث زیبایی نمای کلاهک کلبه ای می گردد و هم از استهلاک زودرس کلاهک کلبه ای جلوگیری می کند. که کلاهک کلبه ای را در همه ی ابعاد با رنگ مورد نظر کارفرما تولید و عرضه میکند . خروج هوا از دو طرف کلاهک کلبه ای کم نشود ، تعداد پره ها و یا گریل ها را افزایش و حتی دو برابر میکنیم . روی دهانه دودکش باید یک کلاهک H که از جنس ورق فولادی گالوانیزه است نصب شود.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان