انواع ساختار ساختمانی در منطقه 22 | dr-architecture

این مجله خبری معماری ها برای دفاتر معاملات املاک، فروشگاه ها و یا نمایشگاه های فروش کالاهای تجاری عمده و یا خرده استفاده می شوند. چنین ساختمان هایی همچنین باید امکانات اداری، انباری و خدماتی لازم برای تجارت در همان ساختمان را نیز فراهم کنند. مشرف ساختن ساختمان بر ساختمانی دیگر جایز است، هرچند موجب کاهش روشنایی ملک مجاور گردد. یکنواختی و ایجاد سطح صاف در انتها که قابل رنگ آمیزی یا اجرای پنل های دیواری باشد. فشار هیدرواستاتیک (آب) در خاك در خارج از خانه، شایع ترین علت ایجاد دیوار بنا است. هنگامی که سطح بتن ظاهری خشن، حفره دار و پوسته پوسته پیدا می‌کند، به این پدیده کرمو شدن بتن می‌گویند.

http://e-games.irدر اسکلت ساختمان های بتنی همانطور که از نام آن مشخص است، از بتن استفاده شده که معمولا نوع بتن آن، بتن مسلح یا بتن آرمه است. اگر می خواهید اطلاعاتی در خصوص انواع ساختمان و آشنایی با مصالحی که برای ساخت آن استفاده می شود، کسب کنید با سیپورکس تا انتهای این مقاله همراه باشید. در صورتی که فعال در صنعت ساختمان هستید و میخواهید به اطلاعات ساختمان های در حال ساخت تهران و در مورد وضعیت مرحله ساخت آنها اطلاعات کسب کنید، می توانید از بانک اطلاعات ساختمان پرشین استفاده کنید.

آخرین اخبار سازمان

ساخت فوندانسیون، مهمترین مرحله ساخت و ساز اجرای فونداسیون می باشد؛ تمام بار و وزن ساختمان بر روی زیربنای آن قرار دارد. ساختمان هایی که از نظر استراکچر ضعیف بوده وهمچنین ناامن، غیر بهداشتی و آلوده می باشند. این بنا ها، از امکانات مناسبی برخوردار نیستند و خطرات آتش سوزی و دیگر خطرات مرگ باری برای انسان در پی خواهد داست . با توجه به کاربری آن، می تواند خطری برای امنیت، سلامتی ساکنان در پی خواهد داشت.

  • ساختمان یا سرپناه ، یکی از اساسی ترین نیاز بشر می باشد که نقش پناهگاه را برای انسان ایفا می کند.
  • منظوراز ساختمان های بنایی، ساختمان هایی هستند که مصالح بکار رفته در آنها از آجر، بلوک سیمانی ویا سنگ می باشد ودر آن ها تمام یا قسمتی از بارهای قائم توسط دیوارهای با مصالح بنایی تحمل می شود.
  • به دلیل اتصال سیستم الیاف کربنی به فونداسیون و توزیع یکنواخت تنش بیرونی ، خرابی رخ نمی دهد.
  • نحوه نصب نیپل به گونه ای است که سوراخ قرار گرفته در مرکز نیپل منطبق بر سوراخ ایجاد شده بر روی وجوه ستون باشد.
  • این پروسه به منظور دستیابی به خاک سفت و یا ساخت بنایی که قسمتی از آن پایین‌تر از سطح زمین قرار می‌گیرد انجام می‌شود.

مورد استفاده قرار گیرد، به عنوان ساختمان ذخیره سازی دسته بندی می شود. این ساختمان ها، متشکل از سردخانه ها، واحدهای ذخیره غلات، انبارها، اصطبل ، انبارهای حمل بار، مخازن ترانزیت، آشیانه ها، پایانه های کامیون، گاراژ های عمومی و … طبقه بندی می شوند. منظوراز ساختمان های بنایی، ساختمان هایی هستند که مصالح بکار رفته در آنها از آجر، بلوک سیمانی ویا سنگ می باشد ودر آن ها تمام یا قسمتی از بارهای قائم توسط دیوارهای با مصالح بنایی تحمل می شود. برای ساختمان های کوچک که از دو طبقه تجاوز نمی نمایند و یا حدکثر ارتفاع آن ها از سطح زمین ۸ متر می باشد می توان از این نوع ساختمان استفاده نمود. در یک تعریف عمومی و جامع، به ساختمان هایی که از نظر ارتفاع از اندازه مشخصی بلندتر باشند، ساختمان بلندمرتبه اطلاق می گردد.

میلگرد های FRP

برای ساختمان‌ های کوچک که در نهایت ۲ طبقه باشند و حداکثر ارتفاع آن‌ ها حداکثر ۸ متر باشند، می‌ توان از این نوع ساختمان استفاده نمود. در کشور عزیز ما ایران معمولاً برای ساختن این ستون‌ ها از تیر آهن‌ های I دوبل یا بال پهن‌ های تکی (آهن‌های هاش H) استفاده می‌ شود. منظور از ساختمان بناهای ساخته شده با مصالح بنایی (آهن، سیمان، گچ، آجر و …) می‌ باشد. جان پناه، دیوار کوتاهی است که دور تا دور بام ساختمان یا اطراف بالکن و یا در لبه تراس و پله ها ساخته می شود. حالا، وقت آن است که عمیق تر به بررسی انواع معرفی شده ی ساختمان بپردازیم.

۵. ساختمان های تجاری

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان