روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمان+ فیلم مقاوم سازی افزیر | dr-architecture

پس از مشخص شدن محلی که باید عملیات مقاوم سازی در آن انجام شود محل مورد نظر به فواصل بین 10 تا 30 سانتی متر سوراخ کاری می شود. سوراخ ها معمولا به عمق 30 الی 60 سانتی متر و به قطر 10 الی 30 میلی متر اتجام می گیرد. پس از اتمام عملیات سوراخ کاری لازم است تا به وسیله پمپ باد داخل سوراخ ها به طور کامل و دقیق تمیز کاری شده تا عاری از هرگونه گرد و غبار و مواد زائد دیگر باشد. پس از اتمام مراحل فوق نوبت به نسب نیپل ها می شود که توسط بتونه به سطح مورد نظر چسبیده می شود. نحوه نصب نیپل به گونه ای است که سوراخ قرار گرفته در مرکز نیپل منطبق بر سوراخ ایجاد شده بر روی وجوه ستون باشد.

http://e-games.irکف، عنصری مهم در ساخت و ساز محسوب میشود که در سطح طبقات قرار دارد. سازه اصلی ساختمان ها شامل سازه های سنگی باربر، بتن غلطکی و یا سازه های ساخته شده از فولاد و یابتنی و … می باشند. انواع رنده بلوک سبک انواع رنده بلوک سبک رنده بلوک از ابزار های ساختمانی می باشد که دارای ساختار ساده ای است. این چنین نیست که فکر کنید تمام ستون ها و دیوار ها در این نوع ساختمان باید بتنی باشند؛ بلکه دیوارها می توانند از مصالح دیگر مثل آجر، چوب و یا هر مصالح دیگری به کار برده شوند.

۹. برق کاری

مهندس مشاور باید بتواند شما را با توجه به اصول، شرایط زمین و جدیدترین قوانین ساختمانی که در مورد نقشه زمین شما اعمال شده است، راهنمایی کند. خانه های ساخته شده در این رشته از معماری از جمله خانه های خشتی و آن هایی که در زیر زمین به عنوان پناه گاه ساخته شده اند، امکانات طراحی شده بصورت کارآمد با انرژی را نیز فراهم می کنند. پانل های ساختاری عایق ها ، یکی از متداول ترین روش های ساختمانی سبز باشند. بلوک ها به عنوان یک ماده اصلی چارچوب در مناطقی که در معرض و وزش باد شدید باشند ، می تواند برای چارچوب چوبی و یا فولادی بسیار مخرب باشد.

طبق مقررات دولتی، این ساختمان ها باید طبق دستورالعمل مراجع ذی ربط، در صورت امکان، مرمت ونوسازی شوند در غیر این صورت، تخریب می شوند. اگر ساختمان یا قسمتی از آن، برای نگهداری معاملات و اسناد تجاری، حساب بانکی، اهداف حسابداری و یا مدیریت انواع دیگر تراکنش های مالی استفاده شود، می توان آن را به یک ساختمان تجاری نام گذاری کرد. ساختمان های تحت این طبقه، شامل دفاتر تجاری، شعب بانک ها، دادگستری و سایر موسسات حرفه ای هستند . مقاومت فولاد بالا بوده و نسبت مقاومت به وزن آن از بتن بزرگتر است. این موضوع در سوله های با دهانه های بزرگ و ساختمان های مرتفع و ساختمان هائی که بر روی زمین های سست احداث می شوند، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

  • این ساختمان، باید امکانات آموزشی، تحصیلی و تفریحی مربوط به آموزشی را فراهم سازد.
  • فاصله بین سطح زیربنا و سطح روبنا به عنوان پایه ستون شناخته می شود.
  • پایه ستون، در برابر ورود آب باران و حشرات داخل ساختمان مقاومت می کند و ارتفاع کلی آن، ۴۵، ۶۰، ۷۵، ۹۰، ۱۲۰ سانتی متر است.
  • براساس اعلام وزارت انرژی، خانه های کاهی ضمن طراحی پایدار و سازگار با محیط زیست، پتانسیل عظیمی نیز دارند.
  • هر ساختمانی به منظور کاربری مشخصی طراحی شده و می بایست الزامات آیین نامه های مرتبط را برای حصول سطح ایمنی و پایداری مورد انتظار تامین نماید.
  • دسترسی نزدیک و آسان به بلوار کاشان شهرک گلستان نیز، از دیگر دسترسی های رفت و آمدی برای این مجتمع مسکونی است.
رابیتس چیست؟ رابیتس چیست؟ رابیتس یا راویز را می توان به عنوان یکی از پرمجله خبری معماریبرد ترین و البت بهترین تکنیک های ساختمانی در نظر گرفت که طی… امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات کاملی در خصوص انواع ساختمان کسب کرده باشید. تعداد طبقات این نوع ساختمان حداکثر می تواند یک طبقه باشد؛ چراکه بخاطر امنیت ساختمان و مقاومت آن چنین تدبیری اندیشیده شده است. منظور از ساختمان‌ های بنایی ساختمان‌ هایی هستند که مصالح آن ها از آجر، بلوک سیمانی یا سنگ ساخته شده‌ اند و در آن‌ ها تمام یا قسمتی از بار های قائم توسط دیوار هایی با مصالح بنایی تحمل می‌ شود.

۱۰. طراحی داخلی

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان