روش های بهینه طراحی معماری در ساختمان های صنعتی بر اساس آراء صاحب نظران حوزه طراحی معماری | dr-architecture

طراحی معماری ساختمان شامل سبک ساخت و کالبد ساختمان، روش ساخت و عملکرد معمار می‌باشد. مهارت و تجربه مهندس معمار، منجر به خلق سازه‌هایی با طرح‌های چشم نواز و منحصر به فرد خواهد شد. بازسازی و تعمیر ساختمان در گروه معماری معتمد و همکاران توسط مهندسین طراحی معماری، ناظر و اجرای ساختمان و دکورسازان فوق حرفه ای انجام می شود. تعهد به کیفیت و درنظر گرفتن صلاح کارفرما و مشتری برای ما اولویت است. تیم هنرمند طراحی معماری و اجرایی بخش بازسازی و دکوراسیون ما همواره پویاست. این تیم سعی بر خلق فضا و ساختاری زیبا و خاص و با عملکرد مطلوب و رضایت بخش دارد.

  • ۱- مساحت و متراژ یکی از اتاق خواب ها باید از اتاق های دیگر بیشتر باشد که برای اتاق مستر و یا والدین باشد.
  • درخشندگی، دومین صفت رنگ است و درجهٔ نسبی تیرگی و روشنی آن را مشخص می‌کند (غالباً نقاشان اصطلاح رنگسایه را نیز در همین معنا به کار می‌برند).
  • فام‌های چرخهٔ رنگ صد در صد خالصند ولی در طبیعت به ندرت می‌توان فام خالصی یافت.
  • این نقشه ها و مشخصات دارای تمام جزئیات، ابعاد و یادداشت های لازم برای انتقال کل هدف طراحی به سازنده است.
  • ساخت یک ساختمان تاثیر مستقیم بر اطراف آن دارد و ارتباط بین اثر و اطراف می تواند طراح را در خلق فضای معماری راهنمایی کند.

بلافاصله پس از جنگ جهانی اول، مجله خبری معماریان پیشگام مدرن به دنبال ایجاد سبکی کاملاً جدید و مناسب برای نظم اجتماعی و اقتصادی جدید پس از جنگ بودند که بر تأمین نیازهای طبقات متوسط و کارگر متمرکز بود. در حدود آغاز قرن بیستم، نارضایتی عمومی از تأکید بر معماری احیاگر و جزئیات بسیار، باعث ایجاد بسیاری از خطوط فکری جدید شد که به عنوان پیشروهای معماری مدرن شناخته می‌شوند. انجمن معماری و هنر آلمان به نام Deutscher Werkbund که در سال ۱۹۰۷ تأسیس شد، یکی از پیشروهای تأثیر گذار بر معماری نوین می‌باشد که با هدف ساخت اشیای با کیفیت تر ماشین‌ساز تأسیس شد. به‌طور کلی معماری چین شامل معابد (کنفوسیوسی، لائوتسه، بودایی) پاگودا، قصر، دیوار بزرگ چین، خانه و دیرها، آرامگاه‌ها و معابد صخره‌ای (غارها) است.

اجرا های انجام شده از طریق ثبت سفارش آنلاین

مردم قاره آمریکا تا زمانی که اروپاییان با آن‌هاارتباط پیدا کردند در مرحله نوسنگی در تکنولوژی باقی‌ماندند. ساخت خانه با معماری کولونیال ایده ای بسیار عالی برای خانواده های پر جمعیت است؛ زیرا به اندازه کافی فضا برای اعضای خانواده دارد. مرکز ملی هنر و فرهنگ ژرژ پمپیدو در پاریس و بانک هنگ کنگ از نوع معماری های _تک هستند.

طراحی نقشه معماری ساختمان

این نکته قابل ذکر است که در این مرحله نیز مشخص کردن آسانسور و پله قابل انجام است ولی به دلیل اهمیت زیادی که دارد به صورت جداگانه در گام اول مشخص می شود. بهینه‌سازی پارکینگ طبقاتی و ارتباط آن با پیاده‌رو، خیابان و محیط اطراف باید در نظر گرفته شود. هنگام طراحیِ ورودی‌ها و خروجی‌ها و تصمیم‌گیری در مورد طرح سطوح شیب‌دار، توجه کافی به خیابان‌های اطراف و جریان ترافیک آن‌ها صورت گیرد. تهیه گزارش مختصر و بعد از آن تعیین یک استراتژی مناسب برای هر پروژه، مستلزم جمع‌آوری یک سری اطلاعات است. اطلاعاتی نظیر شرایط پروژۀ مورد نظر و وضعیت آن نسبت به سایر پروژه‌ها، آگاهی از شرایط آب و هوایی و غیره.

از مشخصات این سبک فضاهای منحنی و استفاده از تزیینات بسیار زیاد و خیر کننده، نقاشی هایی که بر روی سقف کشیده می شد و بهره بردن از نور و نورپردازی به شکلی نمایشی می باشد. سبک های معماری دارای تنوع و فراوانی زیادی هستند و هر سبک دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد. در این مقاله سعی کرده ایم معروف ترین و شناخته شده ترین سبک ها را به ترتیب پیدایش معرفی کنیم. ویژگی های هر سبک را بیان کنیم و نمونه هایی از آن سبک را ارائه دهیم.

http://e-games.ir

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان