ساختمان اداری Akshaya 27 ؛ چشم اندازی منحصر به فرد در بافت قدیمی شهر کانون معماران | dr-architecture

کارکنان اداره سبز اوقات کمتری را با تنظیم دمای محیط کار خود تلف می کنند و مشکلات روانی و پریشانی، کمتر بر بازدهی آنان می افزاید. از عناصر و تجهیزات اضافه در طراحی نمای ساختمان های اداری خودداری شود. در واقع با یک نگاه به ساختمان باید متوجه شد که ساختمان یک ساختمان اداری می باشد. به عبارت دیگر در نمای ساختمان اداری می توان از تلفیق مدرن و سنتی استفاده کرد.

http://e-games.irبا این حال اخذ مجوز می تواند در رده های مختلفی انجام گیرد که آن هم به شدت تغییرات در بازسازی مربوط می شود. علاوه بر این موارد ممکن است روی دیوار ها شکستگی هایی به وجود آید. در نتیجه تعمیر اداری می‌تواند از رخ دادنِ چنین وضعیت هایی جلوگیری کند. فرقی ندارد که سازه شما جدید یا قدیمی باشد، در هر دو صورت بازسازی را می توانید برای سازه اجرا کنید. بنابراین از آن جایی که این مسئله اهمیت بسیار بالایی دارد بهتر است که هرچه سریع تر با انواع بازسازی اداری و مزایا آن و در کل هرچه را که باید در ارتباط با این موضوع باید بدانید، آشنا شوید.

  • استفاده از حروف، اعداد و کاراکترهای معنی‌دار در طراحی نمای اداری، هویت‌بخش است و می‌تواند با چینشی منظم به کمک نمای کامپوزیت، سطح صاف نما را منحصر به فرد و زیبا سازد.
  • سنگ، شیشه، فلز و ترکیب این متریال‌ها با یکدیگر از متداول‌ترین متریال‌های نمای اداری ساختمان هستند.
  • ایجاد زاویه‌های تند در بالای ساختمان و ایجاد اختلاف سطح، نمایی خلاقانه را شکل داده و در عین حال نظمی هندسی و چشم‌نواز نیز برقرار ساخته است.
  • پنجره های قدی با ارتفاع چند متر، ترکیب گیاهان مختلف، تبدیل هارمونیک اشکال چند وجهی با سطوح منحنی به یکدیگر، استفاده از همه ی این المان های طبیعی، فضایی مطلوب را به وجود آورده است.
ساختمان تجاری – اداری هیترا در تقاطع شیبدار دو خیابان اصلی در محله ولنجک تهران واقع شده است. منطقه تجاری و ورودی ها برای ایجاد پاسیوهای سبز در فضای باز برای استراحت مردم ترتیب داده شده بودند. این سکوها با سطوح خیابان در دو طرف ساختمان همسو شده اند تا یک میدان شهری برای عموم ایجاد کنند. یکی از عوامل مؤثر بر شکل و جهت ساختمان اداری اقلیم هر منطقه است.

طراحی برج کال 10 در تایلند توسط استودیوی Supermachine

حجم اولیه پروژه با جابجایی فضای خالی داخلی به سطح شکل گرفته است. این فضای خالی نه تنها ورودی اصلی را تشکیل می دهد، بلکه نور و دید واحدهای مرکزی را نیز فراهم می کند. این مورفولوژی جدید سطح ساختمان در تماس با شهر را افزایش می دهد و افراد را از طریق ورودی خوشایند ایجاد شده به منطقه اداری متصل می کند. معیارهای اصلی این پروژه، ارزیابی مجدد مورفولوژی یک ساختمان اداری معمولی برای بهبود کیفیت نور طبیعی و دید بدون تغییر مساحت ساخت بهینه ساختمان بود. آئین نامه استاندارد ساختمان های اداری در تهران حاکی از آن است که مساحت تصرف ساختمان نباید بیش از 60 درصد مساحت زمین + 2 متر باشد. طبق این قانون، معمولاً بخشی از زمین به عنوان چاه نور مرکزی برای تامین نور واحدهای مرکزی استفاده می شود.

شاخص های مجله خبری معماری مانند هسته مرکزی و آتریوم، شیشه سراسری کف تا سقف، صفحات خورشیدی، سرمایش و گرمایش آبی و زمینی و سایه اندازهای کاهنده شدت تابش خورشید از راهکارهای طراحی ساختمان اداری سبز هستند. تضاد جذاب بین شفافیت و سختی این دو ماده، با شخصیت اداری ساختمان هماهنگی دارد. ما یک جعبه سیاه تشکیل دادیم که در ترکیب با لوورها، یک دیوار شفاف و یک چشمه آب، به فضایی منحصر به فرد تبدیل شد که دیگر کوچک به نظر نمی رسید. فضای داخلی واحدهای اداری نیز بسیار مینیمال، انعطاف پذیر و شفاف است. انتخاب شیشه دوجداره و عایق صدا می تواند تا حد زیادی به کاربردی بودن فضای یک شرکت کمک کند.

طراحی پلان و چیدمان فضاها در پلان

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان