سبک های معماری معرفی انواع سبک ها و طراحی های ساختمان آرکا | dr-architecture

آیا معروفمجله خبری معماری طراحی های نمای مدرن دنیا را میشناسید؟معماری همیشه بازتابی از دورانی است که ما در آن زندگی می‌کنیم. معماری مدرن از ابتدای قرن بیستم بر اساس استفاده منطقی از مصالح ساختمانی و تکنولوژی مدرن آغاز شد.این ایده با توجه به خطوط، اشکال اساسی، و فرم ایجاد شده است. بنابراین اشکال ساده، مستطیل شکل، فرم های هندسی و عناصر خطی ویژگی های اصلی معماری نمای مدرن را تشکیل می دهند.

ساختمان اداری کارخانه شمس آباد

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به توسعه مهندسی نیکان است. در ساختمانهای قدیمی حتی برای استفاده از نور خورشید و یا عدم استفاده از آن در فصول مختلف به بخشهای تابستان نشین و زمستان نشین نقل مکان می کردند. اهداف فوق به دست آمده از هرم نیازهای مازلو تشکیل یک دایره کامل به نام دایره زندگی یا چرخ شانس را می دهد. در زندگی ما هریک از این اهداف و یا تلاش برای رسیدن به آن غایب باشد ، دایره ما از حالت کامل خارج شده و چرخ زندگی ما لنگ می زند. مهم نیست ما اهداف بزرگی را از یک یا چند دسته نشانه گرفته باشیم بلکه می بایست برای تمام این زمینه ها به راه حلی اندیشیده باشیم.

معماری واقعی این خانه ها بسیار ساده است و اتاق های ساده و بزرگ در آن دیده می شود. فضای خانه های روستایی به اعضای خانواده این اجازه را می دهد که از زندگی در فضایی بزرگ و دور از هرج و مرج و شلوغی لذت ببرند. این سبک از معماری نیز مانند سایر سبک ها زیبایی خاص خود را دارد و مورد پسند واقع می شود. با داشتن یک سبک کلی در ذهن، یک معمار می تواند یک نقشه کامل طراحی کند.

http://e-games.ir

طراحی داخلی در حقیقت با عنصر فضا آغاز شده و در نهایت بایستی به ارتقای کیفیت فضا بیانجامد. در یک نگاه تاریخی می‌شود گفت عمل‌کرد -با تعاریف مدرنیست‌ها- اثر کمی بر ریخت‌شناسی معماری داشته‌است. ساختمان‌ها را می‌توان با توجه به عملکردشان به ساختمان‌های مذهبی، حکومتی، اقامتی، تولیدی، آموزشی، تفریحی و غیرو رده‌بندی کرد؛ ولی نمی‌توان به آسانی پذیرفت که شکل یک ساختمان بر اثر عمل‌کرد آن ساخته می‌شود. یک خانه با نیاز به خوابیدن، پخت‌وپز، ذخیرهٔ غذا و گاهی کار کردن تعریف می‌شود ولی مفهوم خانواده و روابط بین زن و مرد نیز بر ریخت آن تأثیر به سزایی دارد.

  • این‌نوع از درهم تنیدگی سنجیده در اغلب پروژه های ایشان به چشم می خورد.
  • در واقع یک خانه رویایی نیز باید بر اساس نیازها و سلایق اعضای خانواده ساخته شود و علاوه بر زیبایی به بهترین شکل قابل استفاده باشد.
  • از نگاه این معمار موفق، معماری زمانی اتفاق می افتد که بخواهیم تغییری ایجاد کنیم در غیر اینصورت عمل ما تنها ساختمان سازی تلقی خواهد شد.
  • پس از یافتن ارزشهای زندگیمان در رابطه با خانه و محل کار که در افراد درون گرا و برون گرا می تواند کاملا متفاوت باشد ، باید به هدف گذاری برای تغییرات بپردازیم.
  • این معمولا مستلزم بررسی زمین برای تعیین مکان خطوط ملکی و یا اندازه گیری هر سازه موجود است.

چوب نه تنها بخشی از طبیعت است، بلکه استفاده از آن برای محیط زیست نیز مفید است. این خانه‌های چوبی از مواد طبیعی و غیرنفتی ساخته شده‌اند که قابل بازیافت و زیست تخریب‌پذیر هستند و همچنین اکولوژیک در نظر گرفته می‌شوند.چوب مورد استفاده در… ما همچنین تحقیقات پیش‌زمینه‌ای انجام می‌دهیم تا نحوه ارتباط سایت با منطقه اطراف، آب و هوا، مردم و مقرراتی که بر پروژه تأثیر می‌گذارد را بهتر درک کنیم.

روایت پنج معمار: نقدی بر آراء و آثار

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان