مرکز معماری ایران صفحه نخست | dr-architecture

شاید برایتان پیش‌آمده باشد که کلمه پایداری را در بسیاری از صنایع شنیده باشید. از آنجایی‌ که صنعت ساخت‌وساز سهم و نقش به سزایی در مصرف انرژی جهانی دارد، باید گفت معماری پایدار به‌ عنصری مهم در نحوه ساخت ساختمان‌ها در شهرها تبدیل‌شده است. امروزه معماران علاوه بر فرم و عملکرد برتر ساختمان، باید عوامل محیطی، فرهنگی و غیره را نیز در طراحی ساختمان مدنظر قرار دهند. در این مطلب به بررسی مفهوم معماری پایدار، اهمیت آن و مولفه های معماری پایدار پرداخته‌شده است. در مرحله اول از فرایند طراحی، معماران با مشتریان ملاقات می‌کنند، نیاز‌های پروژه را درک می‌کنند، محل ساخت و ساز را ارزیابی می‌کنند و طرح کلی خود را توسعه می‌دهند. معماران مدارک طراحی شامل رندرها و مدل‌ها را با درجه‌ای از جزئیات تولید می‌کنند که امکان ارزیابی و تائید آن برای کارفرما فراهم شود.

برآورد هزینه های ساخت و زمان لازم برای اجرای پروژه

معماری سنتی ایرانی بیش از 6200 سال تاریخ پیوسته دارد که پیشینه ی آن به حدود هزاره ی هفتم پیش از میلاد می رسد. از آن زمان تا به حال، پیوسته این هنراصیل ایرانی در ارتباط با موضوعات گوناگون، به ویژه دلایل مذهبی و … سبک معماری سنتی ایرانی به عنوان یکی از معروف‌ترین و زیباترین سبک‌های معماری در جهان شناخته‌ شده است که در مقایسه با سبک های معماری موجود در دیگر کشورها، جایگاهی ویژه دارد.

  • برای درک بهتر هرکدام از سبک های نامبرده میتوانید در صفحه مقالات هنر عمران به طور کامل آنهارا مطالعه نمایید.
  • مهندسین معمار به کمک این نرم‌افزار، قادر به طراحی سه بعدی، مدل‌سازی، تصویرسازی، تحلیل و ارائه رندر از طراحی‌های خود می‌باشند.
  • ظهور این سبک پس از جنگ جهانی اول، با ایده‌های انسان‌گرایی مدرن و سوسیالیسم ارتباط تنگاتنگی دارد.
  • زمانی که مدرنیسم در معماری شکل گرفت، این کار یک حرکت آوانگارد با زیرلایه‌های زیبایی شناختی، اخلاقی، فلسفه ای محسوب می‌شد.
پنجره‌ها و مبلمان با زمینه رنگ و سایز متوسط در مبلمان و پنجره‌هایی با سایز بزرگ شاهد آن هستیم که رنگ آن‌ها با یکدیگر مخلوط می‌شود و از لحاظ اثرگذاری بر محیط غالب خواهند شد. همچنین ثبات از بین رفته و تلویحاً نوعی تکان بصری ایجاد می‌کند. با مبلمان و پنجره‌های متوسط و با رنگی متعادل و متوسط می‌توانیم ترکیب بندی با ثبات داشته باشیم. هر ترکیب بندی را می‌توان کارآمد دانست به شرط این که عناصر صحنه به‌طور مؤثر با بینندگان مورد نظر آن، ارتباط برقرار کند. در اغلب موارد، نکته اساسی در شناسایی عناصر کلیدی صحنه نهفته‌است تا با نظم مبلمان و میزان نور، آن‌ها را از دل سایر عناصر تصویری متفرقه، بیرون بکشید. همین اشیاء مزاحم، صحنه‌ها را مخدوش می‌کنند و همچنین، بهتر است به جای تمرکز زیاد روی جزئیات خیلی خاص، تنها روی ساختار کلی صحنه تمرکز کنید.

http://e-games.ir10 – هممجله خبری معماریی با کلیه متخصصینی که کار آن ها به نحوی با ساماندهی محیط زیست مرتبط است . مانند اکولوژیست ها ، اقلیم شناسان ، جغرافی دانان ، برنامه ریزان اقتصادی و اجتماعی و … هدف رشته معماری تربیت افرادی است که بر این طیف عمل خلاقانه تسلط یافته و توان انتقام بخشی به مقتضای زیست انسانی را داشته باشند تا بدین ترتیب ابعاد کمی و شرایط کیفی زیست و رشد در جامعه فراهم گردد . برای اطلاعات بیشتر و دقیق تر در مورد سایر رشته ها و دانشگاه های سراسری در ایران نیازمند به تحقیق و مشاوره با اشخاص متخصص در این زمینه می باشید. 6- همکاری با کلیه متخصصینی که کارشان با ساماندهی فضای زیست مرتبط است، مانند اکولوژیست‌ها، جغرافی دانان، اقلیم شناسان، برنامه ریزان اقتصادی و اجتماعی و.

پیشنهاد کاربران

یک مهندس معمار برای فعالیت در این سمت شغلی، باید بر روی روند اجرای تمامی بخش‌های پروژه بر اساس نقشه‌ای که طراحی شده است، بپردازد و تمامی جزئیات را مطابق نقشه‌های طراحی شده، اجرا نماید. هر کدام از اعضای تیم، دارای مهارت‌های خاصی در مهندسی معماری می‌باشند و وظیفه‌ی مدیر تیم، مشخص کردن وظایف هر کدام از اعضا با توجه به تخصصی که دارند، می‌باشد. به ساده‌ترین زبان می‌توان گفت معماری به معنای طراحی ساختمان، طراحی مجموعه‌ای از ساختمان‌ها و طراحی فضای بین آنها است. اما محدوده فعالیت معماری به مراتب فراتر از طراحی نقشه‌ها بر اساس اصول اولیه طراحی ساختمان است. در این نوشته وب‌سایت گروه معماری بام به بررسی معماری و تعاریف آن می‌پردازیم. به عبارتی معماری شامل مجموعه‌ای از تخیل، توانایی خلق ایده‌ها و روشن ساختن آنها، خلاقیت (نه الزاما خلاقیمت به مثابه توانایی هنری)، علاقه‌مندی به رفتار انسان، زیستگاه بشر و محیط طبیعی و مهارت‌های حل مسئله است.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان