مطالعات معماری ایران | dr-architecture

مفهوم عمل‌کرد بیش از آن‌که به نظر می‌رسد مورد مناقشهٔ منتقدان بوده‌است.[۲۷] بحث در مورد عمل کردگرایی (نظریه‌ای که بیان می‌دارد ریخت یک معماری می‌تواند تنها با توجه به عملکردش ساخته شود) ایدهٔ محوری معماری قرن بیستم بود. در برخی موارد منتقدان پست مدرنیست معماری عمل‌کردگرا را با معماری مدرن یکی دانسته‌اند – و هر دو را رد کرده‌اند-. امروزه عمل کردگرایی معمولاً یک تفکر ارتجاعی و متعلق به گذشته تلقی می‌شود و حتی گفته می‌شود نمی‌توان بنایی را یافت که تنها با توجه به عملکردش شکل گرفته باشد. با این همه از کتاب‌های راهنمای عمل کردگرایی چون اطلاعات معماری نویفرت به وفور در تمرین‌ها و مدارس معماری استفاده می‌شود.

  • با گذشت زمان، ممکن است جنبه طراحی یا جنبه فنی کار را ترجیح دهید.
  • همچنین طراحی اتاق های تودرتو و مرتبط با هم نیز از دیگر ویژگی های این نوع معماری محسوب می گردید.
  • سه شکل اصلی مربع، مثلث و دایره نیز مانند سه رنگ اصلی قرمز، زرد و آبی دارای خصوصیات مفهومی و بیانی مشخص هستند.
  • این اهداف و سیاست‌ها توسط فرهنگ یا حتی خود شخص سازنده تعریف می‌شود و در حوزهٔ کاری معمار (و نه مهندس) قرار دارد.

بناها باید قابلیت عمر طولانی (چندین قرن در برخی موارد) را داشته باشند. به عنوان مثال بناهای موقتی و قابل جابجایی در بسیاری از موارد، معماری خوب به‌شمار می‌روند. از سوی دیگر به نظر می‌رسد برای سازه‌های موقتی و قابل جابجایی، بایستی معیارهای پایداری جدیدی در نظر گرفت. حتی یک بنای موقتی که تنها یک‌بار مورد استفاده قرار می‌گیرد و سپس تخریب می‌شود باید قابل بازیافت باشد و ازین لحاظ با اصول و محدودیت‌هایی در طراحی مواجه است. در قرون وسطی در اروپا، اصناف معماری برای ساماندهی معاملات شکل گرفتند و قراردادهای کتبی آنها به ویژه در رابطه با ساختمان‌های کلیسایی هنوز باقی مانده‌است.

ایرج اعتصام، استاد پرآوازه معماری ایران، درگذشت

احتمالا نمونه‌هایی از آن را در طراحی ساختمان های مدرن با اجزای ساختمانی مربعی و مستطیلی ساده، اما چشم‌نواز دیده باشید. جهت آشنایی با چگونگی طراحی فضا در معماری مینیمالیستی توجه به اصول معماری مینیمالیستی ضروری است. اسناد ساختمانی پس از نهایی شدن طراحی، معماران اسناد را با جزئیات کاملِ ساخت آماده می‌کنند که باعث می‌شود پروژه ساخته شود.

شغل مهندسی معماری – معرفی گرایش ها، حوزه های کاری و نرم افزارها

مجله خبری معماری معماری امروزه در دانشکده های فنی یا هنری دنیا تدریس می شود . امروزه ما فردی را که طراح و سازنده بناها و ساختمان ها باشد، مهندس معمار میدانیم که طراحی نقشه های ساختمان های جدید و برنامه بازسازی و محافظت از ساختمان های قدیمی را بر عهده دارد. این افراد وظیفه دارند ترکیب و نحوه قرار گیری مجموعه ای از ساختمان ها و فضاهای اطراف آنها را طراحی کنند.

http://e-games.irدر ایران نیز معماری یکی از رشته های جذاب رشته ریاضی فیزیک می باشد که هرساله دانش آموختگان بسیاری برای تحصیل در این رشته داوطلب می شوند. این سبک در دهۀ ۱۹۸۰ ظهور کرد، و آرمان های برگرفته از جنبش مدرن را با سازه های بسیار پیشرفته و نوآوری های فنی به اجرا درآورد. بانک هنگ کنگ و شانگهای۶۵ در هنگ کنگ، اثر نورمن فاستر۶۶، و عمارت ریچارد راجرز لویدز۶۷ ، در مرکز اقتصادی لندن۶۸، از آن جمله اند. سبکی در معماری اروپای در قرون ۱۷ و ۱۸، که جزئیات بسیار، و افراط در تزیین را به مدل های کلاسیک افزود. بناهای عمومی بزرگ در آثار بدیع جووانّی لورنتسو برنینی۴۵ و فرانچسکو بورّومینی۴۶ در ایتالیا، بهترین نمونه های این شیوه اند. قرن های ۱۵ و ۱۶ در اروپا، نوزایی نقش مایه ها و قالب کلاسیک جنبش نئوکلاسیک۳۷ ایتالیا را در پی داشت.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان