معرفی کنترلر هوشمند پرده برقی شرکت سامانه های هوشمند نویک-خانه هوشمند آکو

در خانه هایی که مجهز به سیستم هوشمند هستند موتور پرده برقی به این سیستم وصل می‌شود. لازم به ذکر است که هر پرده با هر ابعادی را می‌توان برقی کرد. ممکن است شما بخواهید برای خانه هوشمند خود از پرده برقی زبرا استفاده کنید. به صورت کلی پرده زبرا نوعی پرده است که پارچه‌های آن به صورت ردیف‌های افقی، کنار هم قرار گرفته اند.

ویژگی های کلید های لمسی پرده آلفا :

علاوه بر موارد بالا زمانی که پرده برقی یا پرده اتوماتیک در خانه‌ی هوشمند نصب باشد، امکان اضافه کردن انواع سناریو به پرده داده می‌شود، در نتیجه اصطلاحاً منزل شما مجهز به سیستم پرده هوشمند خواهد شد. همچنین سنسورهای هوشمندی در سیستم هوشمند وجود دارد که شرایط را به تاچ پنل مرکزی خانه هوشمند ارسال می‌کند و تاچ پنل مرکزی خانه هوشمند شرایط موجود را با شرایط تنظیم شده تطبیق می دهد و به کلیدها دستور لازم را می‌دهند. نسل جدید پرده‌های برقی علاوه ‌بر ریموت، دارای وای‌فای هم هستند که به نرم‌افزار مخصوص روی گوشی همراه وصل می‌شوند.

نوع دیگری از پرده ها هم وجود دارند که علاوه بر باز و بسته شدن، می توانند جهت نور ورودی را تنظیم نمایند. در نوع دیگری از سیستم پرده های از کنار بازشو، موتور پرده برقی در کنار ریل نصب شده و با فرمان به آن می توان پرده ها را باز یا بسته نمود. در صورتیکه پرده ی از کنار جمع شوی منزل شما از دو بخش تشکیل شده و یا اینکه والان دار باشد، باید از دو موتور برقی برای باز و بسته کردن آن جهت بهره گیری از نور و منظره ی بیرون استفاده نمایید. برخی از کاربرانپرده برقی جواد تصور می کنند که استفاده از پرده برقی موجب محدود شدن دامنه ی انتخابی آنها درگزینش پرده ای متناسب با دکوراسیون منزلشان می گردد. در صورتی که جای نگرانی وجو ندارد و سیستم پرده برقی نه تنها به شما تحمیل نمی کند که از مدل های محدودی استفاده کنید، بلکه برای طیف گوناگون پرده های موجود در بازار راه حل ویژه ای ارائه داده است.

روش های کنترل پرده اتوماتیک (اتومات) چیست؟

پنجره ها و به تبع آن پرده ها به طور ناخودآگاه یکسری سیگنال و پیام های خاصی را به محیط بیرون منتشر می کند. زمانی که این تغییر در طول روز در پرده یک خانه اتفاق می افتد خبر از آن می‌دهد که قطعاً در آن منزل فردی وجود دارد که این تغییرات را اعمال پرده هوشمند می کند. بنابراین با این مکانیزم عملکردی به نسبت ساده می توانید امنیت منزل خود را چندین برابر کنید. به این صورت که زمانی که موتور پرده های برقی به حرکت در می آید در زمان بسته شدن پرده ها به شکل رول در یک محفظه متصل به پرده جمع میشوند. این نوع باز و بست قطعاً مزیتهای بسیار زیادی دارد که یکی از مهمترین آنها می توان به حفاظت فیزیکی از ساختار پرده اشاره کرد. در واقع زمانی که پرده ها به صورت رول در محفظه جمع می شوند، می توانند بدون آسیب دیدگی باقی بمانند.

  • همچنین اندازه پنجره، نوع موتور و نوع پرده برقی، مواردی هستند که باید برای نصب پرده برقی در نظر بگیرید.
  • موتور پرده برقی یکی از مهم‌ترین اجزا به حساب می‌آید که بدون آنکه از نیروی دست برای کشیدن پرده استفاده شود به صورت اتوماتیک باعث باز و بسته شدن پرده می‌شود.
  • در این مرحله موتور باید روی ریل نصب شود که در دو طرف ریل پرده می‌توان آن را قرار داد.
  • علاوه بر این نور شدید خورشید که به داخل ساختمان می‌تابد می‌تواند به سرعت دمای فضای داخلی ساختمان را بالا ببرد.

برخی از کاربران خانه هوشمند فکر می کنند که استفاده از پرده برقی انتخاب آنها را در انتخاب پرده متناسب با دکوراسیون منزل محدود می کند. جای نگرانی نیست و سیستم پرده برقی نه تنها شما را مجبور به استفاده از مدل های محدود نمی کند ، بلکه راه حل ویژه ای برای انواع پرده های موجود در بازار ارائه می دهد. به دلیل استفاده آسان از سیستم پرده برقی هوشمند ، می توانید از نمای زیبا پشت پنجره لذت ببرید. اما واقعیت اینه که مدل هوشمند تفاوت اساسی با مدل برقی داره . نوع هوشمند آن به وای فای منزل متصل میشه و امکان کنترل از راه دور را برای کاربران فراهم میکنه . نوع برقی فقط با ریموت کنترل کار میکنه و امکان برنامه ریزی نداره ، به وای فای منزل و گوشی موبایل متصل نمیشه و فقط ریل، تسمه و موتور برقی داره .

پرده های اتوماتیک قطعا می تواند سرمایه گذاری ارزشمندی در ایجاد راحتی و کارایی هر خانه ای باشد. استفاده از پرده های برقی به ویژه برای پنجره‌ های بلند، خیلی عریض، پنجره‌ هایی که دسترسی به آن‌ها دشوار است و همچنین اتاق هایی با تعداد زیادی پنجره که باید مرتبا باز و بسته شوند راه حل مناسبی است. امروزه برای زیبا ساختن سازه ساختمان ها و به دست آوردن نور مطلوب در طول روز، پنجره ها در بناها روز به روز بزرگتر ساخته می شوند. برای رفع این معضل در خانه های هوشمند سیستم پرده های برقی اتوماتیک طراحی و استفاده می شوند.

طرز کار پرده اتوماتیک به این صورت است که سنسورهای تنظیم نور در سیستم خانه هوشمند اقدام به حرکت پرده و پوشاندن پنجره می کنند و پس از دور شدن خورشید دوباره پرده ها به کنار می روند. اینجاست که نقش پرده برقی در خانه هوشمند به وضوح مشاهده می شود. پرده برقی هوشمند در محل کار یا خانه به طور خودکار با جابجایی پرده و ممانعت از تابش نور به محیط داخل به مدیریت آسایش و نیز کاهش میزان مصرف انرژی می پردازد. ساختار پرده برقی بالارو از یک موتور داخل لوله که میزان عرض لوله به اندازه عرض پنجره میباشد طراحی میگردد و با گردش موتور، پارچه به سمت بالا و پایین جابجا می شود.

پرده کنار رو برقی

معرفی کنترلر هوشمند پرده برقی شرکت سامانه های هوشمند نویک-خانه هوشمند آکو

پرده­های عمودی معمولا بدون چین هستند و در قسمت بالایی، بخشی برای رول شدن پرده وجود دارد. پرده­های افقی یا کناری، مشابه پرده­های چین دار ساده­ای است که در اکثر منازل وجود دارد. پرده برقی افقی، روی یک ریل پرده به صورت افقی جابه­جا می­شود و گیره­های پرده که درون ریل قرار گرفته­اند، توسط موتور، به حرکت درمی­آیند. نوع دیگری از پرده ها هم وجود دارند که علاوه بر باز و بسته شدن، می­توانند جهت نور ورودی را تنظیم نمایند. پرده برقی یکی از تجهیزات مدرن و جذاب برای خانه های هوشمند است.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان