معماری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | dr-architecture

در مورد خانه‌سازی مسئله، ساخت خانه‌های انبوه، ارزان و باکیفیت بود. با برنامه‌دهی فضا با توجه به عمل‌کرد می‌شد بهینه‌ترین اندازهٔ لازم برای هر اتاق را به دست آورد و بنابر آن خانه‌هایی حداقلی ساخت. با ارزان‌تر شدن هزینه و کاهش مدت زمان ساخت، امکان ساخت خانه‌های بیش‌تر فراهم می‌آمد. این مسئله در میانهٔ دههٔ ۱۹۲۰ – که کمبود خانه یک مشکل حاد بود – مورد توجه معماران اروپا (به ویژه معماران آلمانی) قرار گرفت و باز پس از جنگ جهانی دوم به عنوان یک مسئله مهم مطرح شد. در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ با اُفت نیاز به خانه‌سازی‌های انبوه، عمل‌کردگرایان به تدریج مورد انتقاد قرار گرفتند.

کارخانه ریخته گری فولاد طبرستان (پروژه بازسازی)

ساختمان‌هایی که بر اساس معماری پست مدرنیستی ساخته می‌شوند هم نظم خاص خود را دارند. از ویژگی‌های سبک د استایل می‌توان به استفاده از طرح‌ها و رنگ‌های اساسی با عناصر افقی و عمودی ساده به همراه رنگ‌های اصلی مانند سیاه و سفید اشاره کرد. فضاهای داخلی خانه و عناصر سازه ساختاری به صورت اکسپوز برای ناظر قابل نمایش هستند. معماری‌ مدرن پاکیزگی، ‌کارکردگرایی و سادگی را در طراحی نمای خانه ترویج داده است. حضور ساختمان بر روی زمین از ویژگی‌های طبیعی پروژه معماری است که به شکل نقطه‌ی آغاز برای مرتبط ساختن نمای درون و برون استفاده شده است. از فضای زمین به شکلی بهره جسته‌اند که بر روی نما و نقشه سازه اثر بکند.

  • معماری، هنر و فن طراحی و ساختن بناها، فضاهای شهری و دیگر فضاهای درونی و بیرونی برای پاسخ هماهنگ به نیازهای کارکردی و زیباشناسانه است.
  • پس از کثرت‌گرایی، توجه به مسائل اقلیمی و محیط زیستی مطرح است.
  • کنده کاری‌های سخت که درکشان برای مخاطب سخت و درهای قوس دار و پارچه‌های رنگی از دیگر‌ ویژگی‌های معماری‌ مدرن اسلام است.
  • باوهاوس معتقد به جمله « فرم تابع کارکرد است» بود یکی از سختی‌های معمار مدرن در دهه ۱۹۳۰ به شمار می‌رفت.
  • طراحی ساختمان، طراحی نمای ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی و موارد مشابه از جمله فعالیت های معمول معماران است.

معمارن افرادی حرفه‌ای هستند که فرآیند ایجاد فضاهای کاربردی، از مفهوم و طراحی تا تحقق کامل آن طرح ها را هدایت می کنند. در واقع این عنصرها مجموعه چیزهایی می‌باشند که خصوصیات مشترکی داشته که دربرگیرنده معماری داخلی می‌باشد. معماری پست مدرن، همه بُعدهای غیر قابل انعطاف سبک مدرن را دگردیس کرد. از ویژگی‌های این سبک از معماری خمیدگی و انحنا بود و این سبک عمری کوتاه داشت ولی در همین زمان کوتاه شهر پاریس بهره فراوانی ازش برد که حتی در ورودی مترو پاریس و ساختمان لاویروت از سبک هنرنو استفاده شده است. در این مقاله سعی کرده یازده سبک مهم معماری که در تاریخ این علم و هنر جایگاه ویژه ای داشته اند را با تعاریفی کوتاه از تاریخچه و ویژگی هایشان معرفی کنیم.

تفاوت‌های معماری مدرن و پست مدرن و کلاسیک

مجله خبری معماریان باید مشتری و نیازهای کسانی که از فضای جدید استفاده خواهند کرد را در نظر داشته باشند که ما این موضوع را در درس نوشته‌ای با عنوان بازاریابی معماری مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد. در این فرآیند، معماران به سبب موانعی که قوانین اقتصادی ایجاد می‌کند، امکان تقلید از هم صنفی‌های خود جهت تولید آثاری که تقاضایی برای آن وجود ندارد را از دست می‌دهند. بنابراین می‌توان به این نتیجه رسید که انواع معماری به شکل‌های اجتماعی آن جامعه بستگی دارد.

http://e-games.ir

در هنر و معماری احجام اولیه مانند مکعب، استوانه، کره و هرم به دلیل قابل درک و استنباط بودن توسط ذهن انسان اهمیت پیدا می‌کند. در ادامه هر کدام از وظایفی که نام بردیم را، به همراه شما مورد بررسی قرار خواهیم داد. فضای مناسب و زیبای آشپزخانه، نیز نشان از مهمان نوازی و مهماندوستی خانواده و کل ایرانیان داشت. با توجه به وقفه چند ماه در مسیر ترویج مباحث روز معماری تصمیم گرفتیم که کارمون رو دوباره شروع کنیم.

فرایند طراحی معماری

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان