معماری و شهرسازی پایدار | dr-architecture

یک تعریف گسترده‌تر اغلب شامل طراحی کل محیط ساخته شده از سطح کلان شهرسازی، طراحی شهری و منظر تا سطح خرد جزئیات یعنی ساخت و ساز و گاهی مبلمان است. اصطلاح “معماری” همچنین برای حرفه‌ی ارائه خدمات معماری استفاده می‌شود. عمل کردگرایی در طراحی کارخانه‌ها و خانه‌سازی‌های انبوه اصالت خاصی یافت. در کارخانه‌ها، هدف چیدمان فضاها با توجه به روند تولید، کاهش جابجایی‌ها و در نهایت افزایش بهره‌وری، موجب این اتفاق شد.

مهندسی عمران [از دروس و بازار کار تا مهاجرت]

از خصوصیات این سبک دارا بودن پارتیشن های نامرئی، کمد و کابینت مخفی و اتاق مخفی می‌باشد در واقع ترکیبی از جزییات، ظرافت ها و احساسات است. این سبک مملو از تزئینات مجلل و با شکوه و پر از زرق و برق است. اشکالی عجیب و شگفت انگیز و رنگ‌های شفاف از اساسی ترین خصوصیت های سبک معماری پست مدرن می‌باشد. بنا‌ها و اسکلت های مستطیل شکل و استفاده از پنجره های بزرگ در این سبکمعماری مدرن به فراوانی مشاهده می‌شود.

حقوق و درآمد معماری

زیرا در این مجله خبری معماری، معمار در حین طراحی از خلاقیت و ابتکار خود کمک گرفته و با تصور کردن شهری ایده‌آل، سعی در تغییر و بهبود شرایط زندگی انسان‌‌ها دارد. یکی از ویژگی‌های مهم معماری‌ مدرن سادگی در طراحی و فرم است که بیشتر ‌برروی نمای بیرونی به عنوان یک فضای کل تمرکز دارد. به ترتیب بهره‌جویی از بتن و شیشه هم وارد میدان توسعه معماری مدرن گردید. استفاده از چنین سبکی در عرصه معماری سبب خلق آثاری شده است که علاوه بر جنبه‌های زیبایی‌شناسی، تحولی عظیم در عرصه کنترل مصرف انرژی به شمار می‌آیند. خلق فرم‌ها و طراحی سازه‌های جدید، استفاده از فلز و به کارگیری تزئینات جدید استوار است. به بیانی دیگر، معماری مدرن در تکنولوژی گره خورده است و اعتلای آن جز با پیشرفت تکنولوژی ممکن نمی‌شود.

  • اما در این بخش از مقالات کانون معماران ، تلاش کرده‌ایم تا موضوعات اصلی و اساسی را مورد بررسی قرار دهیم.
  • تبدیل ساختمانی ظاهراً طبیعی به واقعیت، عملی پُرهزینه و در واقع غیرطبیعی است، زیرا طبیعت از قانون حداقل استفاده از انرژی بهره می‌جوید، در صورتی که برای ساختن و زنده نگاه داشتن ساختمانی شبه طبیعی با اشکال نامنظم، باید انرژی بسیار زیادی صرف شود.
  • تحقق فضای داخلی یک بنا با یکپارچه سازی جنبه معماری با طراحی فضای ساخته شده و مفهوم سازی را معماری داخلی می‌گویند.
  • در این بخش به معرفی آثار منتخب معماران ایرانی طراحی و ساخته شده در داخل و خارج از ایران می پردازیم.
  • ارائه تصویری از معماری و شهرسازی معاصر ایران، ارزشیابی و اهمیت میزان کیفی، افزایش نقش اجتماعی کارفرمایان و سازندگان و …

البته با چند استثنا کوچک (سرمنشا تیشه‌های مسی و نیزه در منطقه «دریاچه‌های بزرگ» بود). مردم قاره آمریکا تا زمانی که اروپاییان با آن‌هاارتباط پیدا کردند در مرحله نوسنگی در تکنولوژی باقی‌ماندند. معماری نقاط مختلف آسیا در مسیری جدای از مسیر اروپا توسعه یافت؛ معماری بودایی، هندویی و سیکی هر کدام ویژگی‌های منحصربفرد خود را دارند.

http://e-games.ir

استفاده از مبلمانی با چوب ماهونی به شکل کنده کاری شده استفاده شده که با زری دوزی، چرم، مخمل و طلا کوبی تزئین می‌شود. سبک روکوکو انتخابی مناسب برای تالارها، هال و پذیرایی و اتاق خواب ها، می‌باشد. این سبک از معماری با اجزاء گران بها و زیبنده خود توانست بسیار مجذوب کننده باشد؛ تا حدودی ساده ولی در عوض بسیار لوکس نمایان می‌شود ولی آرت دکو پس از زمانی محبوبیت خود را به علت گران قیمت بودن از دست داد. استفاده تزیینی از اشکالی که مانند گیاهان بودند از خصوصیت های اساسی این سبک می‌باشد.

مهندسین مشاور منظر بوم نقش (شهاب میرزاییان)

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان