مقاوم سازی اجزای سازه ای چیست؟ | dr-architecture

مجله خبری معماری برشی یک عضو عمودی از ساختمان است که به منظور افزایش مقاومت ساختمان‌ها در برابر نیروهای جانبی مثل بارهای لرزه‌ای و باد طراحی می‌شود. دروس الزامی از جمله درس هایی می باشند که هر دانشجوی رشته مهندسی سازه باید آنها را طی کند و علم مربوط به آن را یاد بگیرد و از اساس کار مهندسین گرایش سازه می باشد. در مزایای بیمه ساختمان، خودرو و … سخن‌های زیادی گفته شده است و همه به این مزایا آگاهیم.

مقاوم سازی سقف ها  و مقاوم سازی اجزای سازه ای

قسمتی از سازۀ ساختمان که غالباً پایین تر از سطح زمین قرار گرفته و نیروهای وارد ه را به خاک یا بستر سنگی پی انتقال می دهد، شالود ه گویند. انسان مدرن آموخته است که هيچ چيز در جهان به اندازه انديشيدن ذي قيمت نيست. بر اين اساس آغاز قرن بيستم با پديده انقلاب صنعتي، آغازگر جايگزيني ماشين هاي مکانيکي با نيروي کار بود. از آن سال ها تاکنون انسان توانسته است به جاي صرف انرژي در کارهاي عضلاني، وقت و انرژي خود را بيشتر مصروف انديشيدن کند.

  • وقتی ساختمان شما بیمه آتش سوزی داشته باشد، در زمان حریق، انفجار و صاعقه در صورتی که آسیبی به ساختمان شما وارد شود، شرکت بیمه‌گر خسارت شما را جبران می‌کند.
  • + حداکثر تعداد طبقات در سازه‌های بنایی چقدر می‌باشد؟ تعداد طبقات این سازه‌ها در هر شرایطی، حداکثر دو طبقه با ارتفاع ۸ متر از سطح زمین تعیین شده و در طراحی و اجرای پلان معماری تمام محدودیت‌ها و ضوابط باید مورد توجه قرار گیرند.
  • در حالت کلی و به زبان ساده در رشته مهندسی سازه سعی می‌شود تا مهندسین تمام علم و دانش و نکات مهندسی را به کار ببرند تا بتوانند بار یک سازه را به نقاط قابل تحمل آن انتقال دهند و بتوانند یک سازه پایدار داشته باشند ،تا در طول مدت زمان این سازه خراب نشود.
  • مدت‌ها بعد، در قرن ۱۵ و ۱۶ با وجود فقدان نظریه تیر و محاسبات، لئوناردو داوینچی طرح‌های مهندسی بسیاری بر اساس مشاهدات علمی و دقیق، از جمله طراحی یک پل بر روی خلیج شاخ طلایی طراحی کرد.
  • بتن با اینکه مقاومت فشاری بالایی دارد که از مزیت‌های آن محسوب می‌شود، ولی در برابر تنش‌های کششی عملکرد خوبی ندارد.
  • در معماری و ساختمان‌سازی، بحث انتخاب نوع سازه بسیار حائز اهمیت است.

تئوريسين هاي جديد در گوشه ذهن خود به اين نکته توجه دارند که ابزار کارآمدي مانند رايانه در اختيار مهندسين است و به اين مناسبت از ساخت تئوريهاي دقيق اما پيچيده و پر محاسبه هيچ ابائي ندارند. در اواخر قرن ۱۹، در سال ۱۸۷۳، کارلو آلبرتو کاستیلیانو پایان نامه خود را با عنوان «Intorno ai sistemi elastici» ارائه داد که موضوع آن محاسبه جابجایی با مشتق گیری جزئی از انرژی کرنشی بود. در طول اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰، علوم مصالح و آنالیز سازه‌ای با سرعت فوق‌العاده‌ای توسعه یافتند. دانیل برنولی، با یوهان (ژان) برنولی (۱۶۶۷-۱۷۴۸)، نیز منتصب نظریه کار مجازی را فرموله کردند تا با استفاده از آن و تعادل نیروها و سازگاری هندسه، مشکلات سازه‌ای حل شوند.

لوله و محصولات پلی اتیلن

اما فونداسیون های عمیق برای ساختمان های سنگین و بزرگ مانند بیمارستان ها، دانشگاه ها و مراکز خرید بزرگ مناسب هستند. از جمله وظایف پی می توان به توزیع بار، ایمنی سازه، جلوگیری از واژگونی و تخریب، کاهش مقاومت بارها و جلوگیری از رانش زمین اشاره کرد. مجموعه مهندسی مصالح سازه شامل تیم های طراحی ، اجرا و تامین کلیه اقلام و ملزومات ساخت ابنیه و … می باشد که با یاری جستن از لطف پروردگار یکتا و تکیه بر توان فنی مهندسی و بازرگانی و بهره گیری از تجارب بدست آمده طی 9 سال فعالیت مستمر تاسیس گردیده و بر مبنای برخورداری از نیروی انسانی مستعد و کارآزموده سالیان متمادی با ارگان های دولتی و شرکت های خصوصی مشغول فعالیت می باشد.

پرفروش‌ترین محصولات

به همین دلیل باید این محصول را از جایی خریداری کنید که خود را متعهد به فروش بلبرینگ باکیفیت می داند. به این ترتیب مطمئن خواهید شد که دستگاه شما تا مدت ها سرپا خواهد ماند و نیازی به تعویض یا حتی تعمیر قطعات پیدا نخواهید کرد. سازه در مهندسی سازه عبارت است از یک عضو یا مجموعه‌ای از اعضا که به منظور تحمل و انتقال نیرو به کار می‌رود. در قرن ۲۷ قبل از میلاد ایمهوتپ اولین مهندس سازه، اولین هرم پلکانی را در مصر ساخت.

http://e-games.ir

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان