چیدانه طراحی ساختمان اداری، 15 اثر برتر از معماران ایرانی! | dr-architecture

در اینجا ایجاد یک پوسته خارجی بر روی ساختمان که نمای آن را ویژه ساخته، با استفاده از متریال فلزی انجام شده است. در استفاده از چنین طرح‌هایی توجه به ورودی ساختمان اهمیت دارد، در تصویر زیر می‌بینیم که پوسته بخش ورودی را نپوشانده و به شکلی زیبا با انحنایی بزرگ در بالای ورودی قرار گرفته است. این طراحی پوسته‌ای یکپارچه برای نمای بیرونی به شکل فرمی مدرن با استفاده از خطوط منحنی و حجمی غیر هندسی، یکی از زیباترین نماها را خلق کرده است. خلاقیت در این طراحی با نوآوری در فرم کلی ساختمان، تزئين آن با شکل‌های بدیع و همچنین استفاده از نور داخلی برای ایجاد تضاد و نمایش طرح گل‌ها صورت گرفته است. یکی از متداول‌ترین و مقاوم‌ترین متریال‌های مورد استفاده در نمای اداری، فلز در کنار سنگ و آجر و یا فلز و سنگ است.

طراحی ساختمان اداری مدرن “بی آی تی” در جردن

در مجله خبری معماری ساختمان اداری کارخانه ، فاکتور هایی همچون طراحی پلان، طراحی نما، متریال و مصالح، طراحی نورپردازی ساختمان اداری کارخانه ، ارتباطات فضاها با یکدیگر و با خارج بنا، نوع بازشو ها و متراژ، لازم است در نظر گرفته شوند. معماری ساختمان اداری تفاوت هایی با معماری ساختمان مسکونی دارد که آن را کمی پیچیده تر می کند. چه طراحی یک ساختمان بزرگ برای یک شرکت مطرح باشد یا یک واحد کوچک در یک ساختمان اداری چند طبقه، اصول معماری ساختمان اداری مشخص می کند چه نکاتی باید در طراحی ساختمان اداری رعایت شود. از متریال به کار برده شده در ساخت آن تا اختصاص فضای بیرونی و طراحی داخلی، همگی از جمله مواردی هستند که باید در معماری ساختمان اداری رعایت شوند. در ادامه به نکاتی که باید هنگام طراحی ساختمان اداری توجه شود اشاره خواهیم کرد.

نمونه نمای ساختمان ایرانی با طراحی‌های خاص و متفاوت

پل شیشه ای عقب نشسته بالای ورودی حیاط و سقف های غیر معمول شیروانی که ظاهر بیرونی قابل توجهی را از محیط اداری نشان می دهد. شرکت آرجنت، ادارات با کارایی بالایی را برای کارفرمایان رسمی طراحی کرده است که از اصول زیر تبعیت می کند. لذا چنین بنایی ضرورتاً ذهن انعطاف پذیر طراحان آن، شرکت استفاده کننده از آن، و نیز دورنمایی مثبت از نیروی کار مشغول در آن می باشد.

http://e-games.ir

در واحدهای کوچک تر این اتاق باید سایزی انتخاب شود که حداقل یک میز کنفرانس کوچک با 4 صندلی در آن جای بگیرد تا در صورت نیاز جلسات رسمی در آن برگزار شود. معمولا اتاق مدیرعامل را طوری انتخاب می کنند که چشم اندازی رو به فضای بیرون داشته باشد تا حالتی رسمی تر به خود بگیرد. یکی از خلاقانه‌ترین طراحی‌ها استفاده از نمایی بدون پنجره است، در زیر طرحی از ساختمانی که هم نور داخلی را با استفاده از زاویه قرارگیری بلوک‌ها تامین کرده و هم پوششی یکدست و بی‌روزنه از نگاه فرد بیرونی دارد،‌ می‌بینید. معمار با طراحی ویژه و استفاده از رنگی منحصر به فرد، اشکال هندسی، زاویه دادن به قطعات تشکیل‌دهنده نما، متریال منعکس‌کننده نور و ورودی زیبا با الهام از طبیعت و صخره‌ها، نمای اداری خاص و زیبایی خلق کرده است.

برهم زدن شکل مکعبی ساختمان

نمای ساختمان نیز یکی دیگر از مواردی است که در لحظه اول به چشم همکاران و مشتریان می‌آید. بنابراین با نمای اداری ویژه و منحصربه‌فرد می‌توان اعتبار، جایگاه و منزلت بالای سازمان را نمایش داد. نورپردازی فضاهای اداری در طراحی ساختمان اداری کارخانه ، به خصوص فضاهای کاری کارمندان از جمله نکاتی است که از درجه اهمیت بالایی برخودار می باشد.

  • چون به همان اندازه که در بدن انسان تغذیه و ورزش باعث افزایش طول عمر و سلامت انسان می شود، ساختمان ها هم به همین شکل هستند و بازسازی آن ها باعث افزایش طول عمر آن سازه می شود.
  • اما باید بدانید که مالک آن ساختمان اداری به زودی باید مبلغ زیادی را بابت جریمه به شهرداری بپردازد.
  • طراحی ساختمان اداری کارخانه ها معمولاً از قرارگرفتن در عملکرد اصلی خط تولید و ساختمان اداری در کنار یکدیگر تعریف می شوند.
  • در بخش های قبلی درباره بازسازی ساختمان، بازسازی فضاهای مختلف، بازسازی ساختمان قدیمی و ..

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان