چیدانه طراحی ساختمان اداری، 15 اثر برتر از معماران ایرانی! | dr-architecture

در پایان بحث لازم است به یک سری نکات مهم در طراحی ساختمان اداری کارخانه اشاره شود تا طراحی ساختمان اداری به بهترین صورت انجام گردد. هزینه بازسازی واحد اداری یکی از عوامل تعیین کننده در انجام آن است. هزینه معمولاً به عواملی مثل درجه و حجم بازسازی اداری، نوع مواد به کار رفته، دستمزد افراد ماهر و… اگر تعمیرات فضای اداری فقط در حد تغییر دکوراسیون داخلی باشد، مطمئنا در مقایسه با بازسازی سازه ای هزینه کمتری در پی خواهد داشت. در ساختمان های اداری به محض تاریک شدن هوا بایستی نورمخفی های نما روشن شوند.

نحوه تاثیر نور در معماری ساختمان

در ایستگاه های مجله خبری معماری ساختمان های اداری در صورت استفاده از میزهای مشترک، تنظیم ارتفاع سطوح برای افراد دشوار است زیرا دو نفر با ارتفاع قد متفاوت قاعدتا نباید از سطوح کار با ارتفاع یکسان استفاده کنند. جداره ای که در شب برون گرا و در روز درون گرا نسبت به واحدهای همسایگی خود باشد. جداره ای که بتواند به صورت ثابت عمل ننماید و در زمان های مختلف و نیازهای مختلف از نظر دید و نور خود را تغییر دهد. اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.

  • دیوار پوش متریالی است که می‌تواند بر سطوح عمودی با هدف حفاظت و زیبایی قرار بگیرد.
  • قطعا شما هم در اطراف خودتان ساختمان‌های زیادی دیده‌اید که طبقات اولیه آن‌ها کاربری تجاری و واحدهای طبقات بالایی آن کاربری اداری دارند.
  • در هر حالتی بازسازی برای برخی از سازه ها ممکن است با ایجاد چالش هایی رو به رو شود.

طراحی ساختمان اداری با رویکرد سبز ایده ای بود که از بریتانیا آغاز شد. این رویکرد در طراحی داخلی نه تنها در حفظ انرژی های حیاطی کره زمین بلکه در بر فاکتورهای روانشناختی، اقتصادی و نگرش کارفرمایان و ذینفعان دیگر تأثیرگذار بوده است. رسپشن و فضای ورودی هر فضای اداری به یک محیط اختصاص یافته به رسپشن و فضایی بعنوان فضای انتظار نیاز دارد. بنابراین هرقدر هم فضای اختصاص یافته برای یک واحد اداری کوچک باشد، باید طوری طراحی شود که فضای کافی برای قرار گرفتن یک میز کار و چند صندلی را داشته باشد تا اولیه ترین نیاز یک دفتر اداری را برطرف کند.

نظارت و اجرا واحد اداری

در صورت عدم رعایت قوانین خودتان، کارکنانتان و هر کسی که از ساختمان ادار‌ی شما بازدید می‌کند را در خطر قرار می‌دهید. در نتیجه با اجرای بازسازی اداری از رخ دادن هر گونه خرابی جلوگیری می شود. البته دلایل بازسازی ساختمان ها به همین چند مورد ختم نمی شود، بلکه بازسازی می تواند به دلیل تغییر دکوراسیون خانه ها نیز صورت گیرد. از ما به شما نصیحت که هیچ گاه طراحی نمای مناسب ساختمان اداری خود را فراموش نکنید و آن را به دست هر کسی نسپارید. شاید شما هم شنیده باشید که یک ساختمان اداری بدون طراحی نمایی را اجرا کرده و برحسب اتفاق نمای زیبایی هم ار آب درآمده است.

http://e-games.irدقت داشته باشید که رنگ های مورد استفاده در نمای ساختمان اداری نباید رنگ هایی بسیار روشن باشند. در نمای ساختمان اداری می توان ترکیبی از کامپوزیت، CRG، شیشه، سنگ و ترمووود استفاده کرد تا هم کیفیت و هم هزینه در سطحی از تعادل باقی بمانند. از دیگر نکاتی که در مورد طراحی نمای ساختمان اداری می توان به آن اشاره کرد، متریال به کار رفته در اجرای نما می باشد. در واقع در نمای ساختمان های اداری و اجرای آن بهتر است که متریال های سنتی مانند آجر، چوب و شیشه استفاده شود. نکته اصلی اینجاست که نمای ساختمان اداری می تواند بیانگر شان و منزلت کسب و کارهای مستقر در این ساختمان باشد. طراحی نمای ساختمان اداری می تواند گویای میزان حرفه ای بودن کار شما باشد.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان