توضیح وزیر آموزش و پرورش درباره چگونگی تداوم فعالیت مدارس

ضمن اینکه لازم به تاکید است که مستحکم ترین فضاها در زلزله مدارس هستند.

این موضوع کار بین رشته ای است و متخصص برنامه درسی، روانشناسی، جامعه شناسی و معمار باید با یکدیگر برای آن برنامه ریزی کنند.

نوری در ادامه بیان کرد: اگر در هر استانی ساخت یک فضا را متناسب با زیست بوم آن استان آغاز کنیم، به نظر کار خوبی است.


منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn14011270472862576640/%D8%AA%D9%88%D8%B6%DB%8C%D8%AD-%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%88-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%B4-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D9%88%D9%85-%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B3 – به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایلنا، “یوسف نوری” وزیر آموزش و پرورش در حاشیه همایش مدرسه ایرانی، معماری ایرانی که صبح امروز چهاردهم اسفندماه برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: ما بحثی تحت عنوان سواد معماری داریم که موضوعی فراکالبدی و بخشی از آن زیبایی شناختی است که معمولا زمینه های فرهنگی و اجتماعی دارد.

وزیر گفت: بهترین بستر برای مشاهده تاثیرگذاری فضا بر رفتار مدرسه است و بسیاری از اوقات می بینیم که مصالح را استفاده کرده ایم و زحمت هم کشیده شده، اما هنوز هم تا رسیدن به الگوی اصیل متناسب با برنامه درسی راه داریم.

با این دیدگاه نتایج خوبی حاصل می شود چرا که در مباحث مدیریتی نیز آمده است که ساختمان فیزیکی، بر رفتار افراد تاثیر گذار است.

وزیر آموزش و پرورش تصمیم گیری درباره چگونگی تداوم فعالیت مدارس منوط بر نتایج تحقیقات در مورد علت مسمومیت ها اعلام کرد.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان