توجه جدی مدیریت شهری به معماری ایرانی ـ اسلامی | رییس شورای

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جهش صنایع دفاعی در کشور تصریح کرد: زمانی حتی سیم خاردار نیز به ما نمی فروختند و در تنگنا بودیم اما امروز به جایی رسیدیم که مقابل تجاوزات آمریکا بایستیم.

مساجد محور زندگی در محلات بوده اند و شهر بر محوریت محلات شکل می گرفته و باعث آبادانی آن شهر می شده است.

رییس شورای شهر تهران افزود: مسجد در معماری و شهرسازی اسلامی جایگاه خاصی دارد.

انتهای پیام/
کلید واژه ها: رییس شورای شهر تهران – معماری – شورای شهر تهران – رییس شورای شهر – معماری ایرانی – اسلامی – به هم ریختگی – مدیریت شهری – مسجد – شهر تهران – شورای شهر – مساجد – ایران – معماری اسلامی – افتخار – ایرانی – مدیریت – تهران – محلات – شورای – دوره پهلوی – نام گذاری – محور – شهری – رییس – برخوردار – ساخت – در ایران – پایداری – شهرسازی


منبع: https://www.ghatreh.com/news/nn64757024/%D8%AA%D9%88%D8%AC%D9%87-%D8%AC%D8%AF%DB%8C-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%80-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C چمران با اعلام اینکه معماری ما در ایران در دوره پهلوی دچار به هم ریختگی شد، گفت: این به هم ریختگی پس از انقلاب نیز ادامه یافت اما اینگونه نبود که این موضوع پس از انقلاب ایجاد شود و تلاش زیادی شده که به معماری ایرانی بازگردیم.

چمران در ادامه ابراز امیدواری کرد که برنامه ها بیش از پیش و بهتر از گذشته دنبال شود تا بتوانیم در صنایع دفاعی نسبت به سایر کشورها پیشتاز باشیم.

– به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار شهر، اظهارداشت: 30 مرداد به عنوان روز مسجد نام گذاری شده است و مسجد در تمام ادیان به عنوان سجده گاه نامیده شده و در مکتب ما مسجد جایگاهی دارای احترام است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر کمیته نمای شهرداری نیز تلاش می کند به سمت معماری-ایرانی اسلامی برود و برای مساجد، نیز نهادهای مربوطه باید به این سمت حرکت کنند.

رییس شورای شهر تهران از توجه جدی مدیریت شهری به معماری ایرانی ـ اسلامی خبر داد.

وی با تأکید بر اینکه مساجد در کشور ما از لحاظ ساخت و قدمت مورد افتخار است، یادآور شد: پایداری در معماری اسلامی از افتخارات به شمار می رود؛ هرچند برخی مساجد از اصول مسجدسازی در ساخت برخوردار نیستند.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان