طراحی سازه و معماری ساختمان مهندسین مشاور دکتر سرور و همکاران | dr-architecture

با ارزان‌تر شدن هزینه و کاهش مدت زمان مجله خبری معماری، امکان ساخت خانه‌های بیش‌تر فراهم می‌آمد. این مسئله در میانهٔ دههٔ ۱۹۲۰ – که کمبود خانه یک مشکل حاد بود – مورد توجه معماران اروپا (به ویژه معماران آلمانی) قرار گرفت و باز پس از جنگ جهانی دوم به عنوان یک مسئله مهم مطرح شد. در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ با اُفت نیاز به خانه‌سازی‌های انبوه، عمل‌کردگرایان به تدریج مورد انتقاد قرار گرفتند. عمدهٔ محورهای انتقاد از عمل‌کرد گراها آثار مخرب روان‌شناختی – و جامعه‌شناختی وقتی که بحث شهرسازی پیش می‌آید- و زیبایی‌شناسی ضعیف این نوع معماری است. این سبک در قرون وسطی و در اروپای غربی و مرکزی رواج پیدا کرد و تحت تاثیر سبک رومی می باشد. تا قبل از این دوره معماری جنبه ی کاربردی داشت و بعد از آن به زیبایی توجه بیشتری شد.

فصلنامه هنر معماری 66

بهترین نماهای کلاسیک دنیا برای سالهای بسیار دوری هستند.معماری هنر قصه گفتن است و معماران قصه گوی ما هستند. اما کلانتری و صیادیان احساس می کنند این سبک زندگی در سازه های مرتفع باعث از بین رفتن ارتباط بین خانه و باغچه و فضای سبز شده است، بنابراین می خواستند این ارتباط را مجدداً برقرار کنند. طبقه همکف شامل یک پارکینگ و قسمت مربوط به سرایدار است، درحالی که دوطبقه دیگر دارای فضاهای مشترک هستند که شامل آشپزخانه، اتاق غذاخوری و فضای نشیمن در طبقه اول و یک اتاق تلویزیون و آشپزخانه کوچک تر در طبقه دوم می باشد.

http://e-games.ir

حتی امروزه که از تجربه‌های جدید و ناآشنای ظاهری استقبال می‌شود، در بسیاری از شهرها به‌ویژه شهرهای تاریخی مقرراتی وجود دارد تا ساختمان‌های جدید در قالب شهری جا بیفتند و از یک زبان مشترک ظاهری پیروی کنند. اگر بخواهیم معماری نئوکلاسیک را در یک جمله تعریف کنیم، می توان گفت نئوکلاسیک اجرای سبک معماری کلاسیک بر روی امکانات مدرن می باشد. بنابراین می توان نتیجه گرفت معماری نئوکلاسیک بعد از معماری کلاسیک ایجادشده است. پنجره های با فاصله، کرکره ها و دالان ها در خانه های کولونیال بارز و برجسته هستند. اتاق ها در این سبک معماری به صورت مربعی شکل بوده و نمای کل خانه حالتی مستطیلی دارد. بین آن چه که خوب به نظر می رسد و آن چه که برای خانواده شما کارآمد است باید تعادل برقرار شود.

پ-تعیین محل آشپزخانه و قسمت مربوط به ورودی ساختمان

معماری نقاط مختلف آسیا در مسیری جدای از مسیر اروپا توسعه یافت؛ معماری بودایی، هندویی و سیکی هر کدام ویژگی‌های منحصربفرد خود را دارند. به ویژه معماری بودایی، تنوع منطقه ای بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. در بسیاری از کشورهای آسیایی با مذاهب پانتزیستی، معماری به سمت بهبود چشم‌انداز طبیعی گرایش زیادی داشته‌است. نمی دانید از کجا باید شروع کنید؟ آشنایی با سبک های رایج معماری گزینه های پیش روی شما را محدودتر نموده و راحت تر می توانید طرح ایده آل خود را انتخاب کنید. بعد از زدن دکمه “دریافت رمز جدید” به صفحه اصلی سایت هدایت می شوید و یک ایمیل برای شما ارسال می شود.

  • تجربه سال های پشت سر نهاده شده به ما آموخته است که بهترین راه برای داشتن یک جامعه حرفه ای بالنده ، در نظر گرفتن حق بیان برای کلیه سلیقه ها و روش هاست .
  • در روند ساخت یک ساختمان افراد زیادی درگیر می‌شوند؛ به مقدار زیادی سرمایه و منابع و به تخصص‌های دیگری به جز معمار نیاز است.
  • معماری مدرن از ابتدای قرن بیستم بر اساس استفاده منطقی از مصالح ساختمانی و تکنولوژی مدرن آغاز شد.این ایده با توجه به خطوط، اشکال اساسی، و فرم ایجاد شده است.

برای دسترسی به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی زیر مراجعه نمایید. اشکال سیال با ظاهری عجیب که معمولا با متریال هایی نور را بازتاب می دهند از ویژگی های سبک ساختارشکن هستند. مرکز فرهنگی حیدر علی اف در آذربایجان، شهر هنرها و علوم در والنسیا و برج گرکین در لندن از نمونه های این سبک به شمار می آیند. کاخ سفید در واشنگتن دی سی، موزه ارمیتاژ در سن پترزبورگ و دروازه برندنبرگ در برلین از نمونه های بارز معماری نئوکلاسیک هستند. کلیسای نوتردام پاریس، کلیسای میلان، کلیسای وست مینستر در لندن و کلیسای جامع کلن در آلمان از بناهایی هستند که از سبک گوتیک در آنها استفاده شده است. از ویژگی های این سبک قوس ها و طاق های نوک تیز، ستون های باریک، پشت بند ( شمشیری )، قوس جناغی ( دنده دار )، المان های تیز و مثلثی، مناره های مارپیچ و ستون های اصلی قوسی شکل می باشند.

درخواست خدمات طراحی معماری

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان