مجله تخصصی معماری و ساختمان نشریه معماری و ساختمان | dr-architecture

معمار متخصصی حرفه ای است که ساختمان ها را برنامه‌ریزی و طراحی می‌کند و به طور کلی نقش اساسی در ساخت آنها ایفا می‌کند. همچنین براساس اینکه مسئولیت ایمنی ساکنان ساختمان را نیز بر عهده دارند، باید دارای مجوز حرفه‌ای باشند. در اصل وظیفه یکطراح داخلی این است که با توجه به سبک های موجود در این عرصه و با توجه به اساس و پایه تخصصی و فنی معماری داخلی، بر محور سلیقه و انتخاب مشتری به زیبا سازی فضا و عملگرا شدن فضا در جهت آسایش کاربر بپردازد. معماری داخلی همانندطراحی داخلی بر فضاهای داخلی استوار است و از سمتی شبیه معماری با اجزا و عناصر سازنده ساختمان و بنا سرو کار دارد.

  • هنرمندانی که شیشه‌های رنگین خلق می‌کنند از رنگ برای خلق چنان محیطی معنوی و اسرارآمیز استفاده می‌کردند تا اندیشه‌های پرستش کنندگان را بر دوش شاهین معنویت به پرواز درمی‌آورند.
  • گاهی پس از برآورد هزینه‌ها و تعیین جدول زمانی، ممکن است تغییراتی در اهداف پروژه و خواسته‌های کارفرما یا مشتری صورت بگیرد، که در این صورت مهندس معمار باید این تغییرات را برای طراحی ساختمان در نظر داشته باشد.
  • در واقع می توان گفت ظاهر و نمای شهر ها را مهندسان معمار می سازند .
  • کلیساهایی با دیوارهای عظیم به منظور ایجاد یکپارچگی سازه ای، قوس های دورتمام، پنجره های کوچک، و در نتیجه فضاهای داخلی تاریک، از مشخصات آن است.
  • همچنین هدایت تیمی از دیگر متخصصانی که در این مرحله از پروژه کار خواهند کرد، از جمله مهندسان، طراحان و سرمایه‌داران اهمیت ویژه‌ای دارد.

معماری اغلب شامل طراحی یا انتخاب مبلمان و دکوراسیون، نظارت بر کارهای ساختمانی و بررسی، مرمت یا بازسازی ساختمان‌های موجود است. تحقق فضای داخلی یک بنا با یکپارچه سازی جنبه معماری با طراحی فضای ساخته شده و مفهوم سازی را معماری داخلی می‌گویند. در واقع معماری داخلی با توجه به ویژگی های هنری، شامل جنبه‌های فنی و جنبه های معماری فضای داخلی است که جنبه‌های فنی شامل تهویه، متریال، لوله‌کشی و غیره می‌شود. طی ۱۰ هزار سال تمدن مصر باستان که در دره نیل واقع شده یکی از شاخص‌ترین تمدن‌های زمانه خود است. حتی امروزه آثار معماریی مانند مجسمهٔ ابوالهول و اهرام جزو میراث فرهنگی یونسکو محسوب می‌شوند. از ۵۵۰۰ تا ۲۸۰۰ سال قبل، فرمانروایان قدرتمند مصر بناهای عظیم و شگفت‌انگیز زیادی از جمله اهرام، آرامگاه‌ها و معابد زیادی در مصر ساختند که تا امروز پا برجاست.

نرم افزار های مورد استفاده در مهندسی معماری

البته مساله کثرت‌گرایی محدود به فرهنگ و قومیت و جامعه نیست، بلکه از نظر رنگ، بافت، جنس، نمای داخلی و خارجی، مواد اولیه بکار رفته و … شاهد این هستیم که طرح‌ها و ایده‌هایی نامتناسب و نامتناجس در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. نقطه عطف ماجرای حرکت معماری، در حقیقت یک رنسانس بزرگ بود که هنر معماری از کلاسیک به مدرن تغییر جهت و محتوا یافت. اولویت نخست معماری مدرن طراحی ساده همراه با خلاقیت و آفرینش‌ در فرم و نما می‌شد. همین امر تولد پنجره‌هایی بزرگ و سرتاسری با هدف تامین هرچه بیشتر نور را به دنبال داشت که یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های سبک معماری مدرن به شمار می‌رود.

http://e-games.ir

با گذر زمان، مجله خبری معماری داخلی مطابق با نیازهای جوامع تغییر کرده، اما بیش از آن با تجربیاتی که سبب تغییر تمایلات و احساسات کاربر می شود تکامل یافته است. به ویژه در طراحی داخلی رستوران اگر طراحی کارامد با غذا شناسی ترکیب شود، میتواند تجربیاتی ایجاد نماید که حواس را تحریک و فضایی متفاوت خلق کند. با وبسایت معماری آرل با لیستی از 30 رستوران در مکزیک که الهام بخش تجربه کاربری متفاوتی هستند همراه باشید…. یکی از جالب ترین نکاتی که در معماری سنتی ایرانی به چشم می خورد، تمرکز و توجه بیش از حد معماران قدیمی بر جزئیات می باشد. به عنوان مثال در بيشتر خانه های قدیمی و سنتی، درب های ورودی چوبی و دولنگه بودند که هر لنگه در کوبه ای مخصوص خود داشت. به همین دلیل است که یکی ازنکات مهم و مورد توجه اکثر باستان شناسان و جامعه شناسان، معماری سنتی هر منطقه می باشد.

اندازه ها و استانداردها مشخص می‌کنند برای ایجاد یک اثر به چه اندازه و مقیاس فضا لازم است. مثلث با زوایای حاد و تند، تأثیر ستیزه‌جویی، پرخاش و تهاجم را ایجاد می‌کند. مثلث سمبل تفکر است و حالت و خصوصیت بی وزن آن با زرد روشن هماهنگی دارد. رنگ‌های نارنجی و آبی، رنگ‌های مکمل هستند و مخلوط این رنگ‌ها، رنگ خاکستری به وجود می‌آورد. وقتی ناظر در این مکان قرار می‌گیرد، نورهای متفاوتی دریافت خواهد کرد که این نورها متناوباً با نارنجی و آبی است و دیوارها این رنگ‌ها را با زوایای دائماً متغیر انعکاس می‌دهد.

تعریف معماری

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان