معماری و ساختمان پایگاه کتاب های درسی، اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی | dr-architecture

از نمونه های سبک کلاسیک می توانیم آمفی تئاتر کلوسئوم، معبد پانتئون در رم و آکروپولیس در آتن را نام ببریم. ۱- مساحت و متراژ یکی از اتاق خواب ها باید از اتاق های دیگر بیشتر باشد که برای اتاق مستر و یا والدین باشد. در این مرحله باید محیط های خصوصی، نیمه خصوصی و عمومی تقسیم بندی شوند.

http://e-games.ir

مجله خبری معماری طراحی ویلا و اجرای آن مانند سایر بناها و پروژه ها باید به آنها توجه شود و طبق آن طراحی را انجام داد تا کاملا مطابق خواسته کارفرما باشد و در ادامه اجرای پروژه هم باید با قوانین هماهنگ باشد و هنگام طراحی مدرن و کلاسیک خود باید به عوامل زیادی توجه کنید. همیشه قبل از شروع فرآیند هر چیزی را که می خواهید داشته باشید برنامه ریزی کنید.در ادامه اصول طراحی و اجرای ویلا را باهم بررسی خواهیم کرد. نمای مدرن برج مروارید دبی امارات متحده به دلیل معماری مدرنش معروف است، و… طراحی نمای ساختمان بسیار مهم است، زیرا وقتی مردم درباره یک ساختمان نظر می دهند،در مرحله اول این کار را با قضاوت در مورد نما انجام می دهند. با این حال، نما فقط یک چهره زیبا نیست ، بلکه یک عنصر حیاتی از یک ساختمان موفق است که زیبایی و عملکرد آن را تعیین می کند.طراحی و اجرای نمای ساختمان که حدود 20 درصد از هزینه کلی ساخت و ساز را تشکیل می دهد، یک عنصر بالقوه پرخطر در تحویل موفق…

مسابقه آزاد بین المللی طراحی مفهومی سالن چند منظوره / مرکز کنگره در بانجا لوکا۷ دیدگاه

اما در دوره پهلوی از آن برای ساختمان ها در بدنه شهری و بناهای حکومتی، اداری و خدماتی مانند استانداری ها، شهرداری ها و هتل ها به کار برده شد و در نتیجه ابعاد ساختمان ها بزرگ تر و وسیع تر از دوره قبل بودند. طراحی داخلی مدرن چیست؟ طراحی داخلی مدرن یک سبک است، که با پالت رنگی تک… انواع طراحی های ساختمان با توجه به سلیقه، موقعیت جغرافیایی، کاربری و بسیاری نکات دیگر انتخاب می شود. از معروف ترین انواع طراحی می توان به سبک مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک اشاره کرد.

مصاحبه با مدیرعامل شرکت آرکا

معماری روم شرقی یا بیزانس از موزاییک های براق و گنبدهای فراوان بهره می برد. قصرهای سلطنتی با جزئیات تجملاتی و خیره کننده و سقف های گنبدی فراوان این تصور را ایجاد می کرد که حاکمی که در این قصر زندگی می کند بسیار قدرتمند و ثروتمند است. رایج‌ترین راه شکل دادن به یک تصور یا مفهوم مقایسه است؛ مقایسۀ روابط عینی بین اشیا. یک مثال در مورد کانسپت قیاسی در طراحی معماری، توجه معمار به بناهای قدیمی و الگو گرفتن از آن برای پروژه‌ای که می‌خواهد آن را طراحي کند.

  • در یک رده‌بندی دقیق‌تر می‌توان مصالح ساختمانی را دست‌کم در پنج رده تقسیم کرد.
  • پنجره‌ها و مبلمان با زمینه رنگ و سایز متوسط در مبلمان و پنجره‌هایی با سایز بزرگ شاهد آن هستیم که رنگ آن‌ها با یکدیگر مخلوط می‌شود و از لحاظ اثرگذاری بر محیط غالب خواهند شد.
  • طی ۱۰ هزار سال تمدن مصر باستان که در دره نیل واقع شده یکی از شاخص‌ترین تمدن‌های زمانه خود است.
  • ما بر این باوریم که تنها در سایه همکاری و احترام متقابل ، می توانیم امکان رشد و نمو یکدیگر را فراهم نماییم چرا که خلق بستر مناسب برای هرگونه اصلاح و تغییر احتمالی تنها در گرو پذیرش ماهیت وجودی سایر دیدگاه ها و تلاش در جهت شناخت نسبی آنهاست .
  • نوآوران (نخبگان) ، متفکران ، هنرمندان ، معماران، مهندسان و کارشناسان و توسعه دهندگان شهر و خانه، علاقه مندان و …

یک ساختمان خوب با طراحی مناسب می تواند زمینه را برای یک فعالیت اعم از زندگی ،کار یا تفریح فراهم کند .فضایی که درست طراحی شده باشد مبلمان و تجهیزات مناسبی در آن قرار می گیرند و کاربران زندگی راحت تری در آن دارند . به واقع هر ابنیه و ساختمانی بر اساس آنچه که قرار است در آن واقع شود ساخته می شود و بر اساس کاربری آن طراحی ها و احداث بنا شکل می گیرد. این رده‌بندی برای قرن‌های زیادی بین معماران کاملاً پذیرفته شده بود. در واقع پلان یا نقشه کشی معماری همان نقشه ای است که توسط معمار طراحی می شود و در آن اطلاعات کامل و جامع در مورد ساخت سازه را به تصویر می کشد.

مدیریت ساخت و ساز طراحی معماری

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان