نظام مهندسی یزد | dr-architecture

در برق کشی ساختمان باید برق با امنیت به تمام اتاق ها، فضای خانه و وسایل برقی برسد. می توان تاسیسات جانبی مثل دوربین مدار بسته، آنتن مرکزی و … را هم در دسته تاسیسات الکتریکی دانست. دیوارچینی یکی از مباحث بسیار مهم در مراحل ساخت ساختمان محسوب می‌شود. اکثر آسیب‌های ناشی از زلزله به استحکام و مصالح انتخابی برای دیوار مربوط می‌شود. دیوارها میتوانند از جنس آجر، سنگ، فلز و بتن باشند؛ در ساختمان های امروزی دیوارهای بتنی به کار می روند.

نظرسنجی

امروزه مجله خبری معماری های آجری به ندرت به این صورت ساخته می شوند و به طور معمول شامل یک دیوار داخلی بلوک و یک دیوار آجری و یا روکش سنگی می باشند. در بعضی موارد، روکش آجری و یا سنگی به سادگی با استفاده از ملات به دیواره داخلی چارچوب متصل می شود؛ در حالی که در برخی دیگر، از طریق بست آجری و یا فلزی انجام می شود. سایه بان، نوعی دال می باشد که در بالای پنجره ها و درها ساخته می شود و از آن ها در برابر باران و تابش شدید نور خورشید محافظت می کند. سایه بان ها، بر اساس موقعیت شان می توانند داخلی، خارجی و بین چارچوب باشند.

  • این موضوع در سوله های با دهانه های بزرگ و ساختمان های مرتفع و ساختمان هائی که بر روی زمین های سست احداث می شوند، از اهمیت بیشتری برخوردار است.
  • کسی که ساختمانی را می فروشد، زمین و همه طبقات آن؛ اعم از بالا و پایین، داخل در معامله است؛ مگر آنکه هر طبقه مستقل، و شواهد و قراینی بر خروج آن از معامله وجود داشته باشد.
  • این مساله عاملی برای افزایش قیمت تمام شده واحدهای مسکونی محسوب می شود.
  • یا به عبارت دیگر برای دیوارهای با مصالح بنایی، حداقل نسبت ضخامت به ارتفاع نباید از یک دهم برای دیوارهای مهار نشده کمتر باشد.
  • این ساختمان، باید امکانات آموزشی، تحصیلی و تفریحی مربوط به اهداف آموزشی را فراهم کند.
نوسازی سازه ها علاوه بر هزینه هنگفتی که دربر دارد مدت زمان زیادی تا بهره برداری صرف می کند اما در بهسازی و مقاوم سازی با صرف هزینه بسیار پایین تر ، زمان کمتری نیز صرف بهره برداری مجدد از سازه صرف میکند. امروزه دنیا بعلت کم شدن منابع و صرفه اقتصادی بسمت مقاوم-سازی پیش می رود. در این مطلب سعی بر این داشتیم که به بررسی تمامی قسمت‌های مراحل ساخت ساختمان بپردازیم. اگر شما در این باره تجربه ای دارید در بخش دیدگاه با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. و اما آخرین و شیرین‌ترین گام از مراحل ساخت ساختمان دکوراسیون داخلی و فضای سبز است.

– بر حسب اهمیت

همیشه باید میزان هزینه های صرف شده را یادداشت کرده و در صورت نیاز برای گرفتن وام به بانک ها مراجعه کنید. قبل از ملاقات با یک معمار، یک لیست از انتظارات طراحی خانه خود تهیه کنید. این فرایند باید مفاهیم اساسی خانه شما از جمله فضای پذیرایی، تعداد اتاق خواب، اتاق های مهمان، تالار پذیرایی، آشپزخانه، حمام، پلکان، پارکینگ، باغچه، حیاط و استخر، را شامل شود. با دوستان و همسایه های خود در مورد جوانب مثبت و منفی املاک خود و آنچه را که می خواهید توسعه دهید، مشورت کنید و مراحل کار را یکبار از ابتدا تا انتها مرور کنید. یک قرن پیش، خانه های آجری از دو ردیف آجری تشکیل می شدند که توسط یک دیوار حفره دار جدا می شد. این دیوار حفره دار و یا دوجداره، از نفوذ هوا و آب جلوگیری می کرد و در واقع به عنوان یک فضای عایق و ضد آب عمل می کرد.

http://e-games.irنصب درب و پنجره های دوجداره یو پی وی سی ارتباط مستقیم با دوام و عملکرد این نوع درب و پنجره ها دارد. به عبارت دیگر همه ظرافت های بکار رفته در تولید، با نصب نامناسب دارای اثربخشی لازم نیست. زیر بنای ساختمان به معنای مساحت کلی هر یک از طبقات ساختمان است که در هنگام محاسبه مساحت کل بنا، مساحت سطح طبقات روی زمین و زیرزمین را با هم جمع می کنند. دیوارهای متشكل از قا‌ب‌های سبك فولادی سرد نورد كه با تسمه‌های فولادی و یا صفحات پوششی فولادی مهار شد‌ه‌اند‌، جزء این سیستم محسوب می‌شوند. ب – ساختمان های موقت که مدت بهره برداری از آنها کمتر از 2 سال است. ضمن تهیه یک نقشه دو بعدی با مشورت با معمار و تیم سازنده، مدلینگ تریدی نهایی خانه خود را نیز همراه با تعیین ارتفاع تهیه کنید.

ساخت ۳۲۷ هزار واحد مسکونی نهضت ملی توسط بنیاد مسکن

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان