آموزش ساختمان داده از صفر تا صد (10 درس رایگان)

اگر رس خشک و بی آب و فشرده باشد ، برای ساختمان زمین خوبی محسوب می شود ، و تحمل فشار لازم را سایت dr-architecture دارد . بتن ریزی در پی و آرماتور داخل آن به نسبت وسعت پی برای ساختمان های بزرگ قابلیت تحمل فشار هر گونه را میتواند داشته باشد و بصورت کلافی بهم پیوسته فشار ساختمان را به تمام نقاط زمین منتقل می کند و از شکست و ترک های احتمالی جلو گیری بعمل می آورد . در زمین های سست و خاک دستی اگر بخواهیم ساختمانی بنا کنیم باید اول محل پی ها را به زمین سفت رسانیده و پس از اطمینان کامل ساختمان را بنا نماییم زیرا ساختمان که روی این زمین ها مطابق معمول و یا در زمین سست بنا گردد . با استفاده از این سامانه، که معتبرترین و جامعترین سامانه آنلاین بیمهای کشور است، نه تنها میتوانید هزینه بیمه آتش سوزی ساختمان خود را استعلام بگیرید، بلکه میتوانید شرکتهای بیمهای مختلف را با هم مقایسه کنید و پس از اطمینان از انتخاب بیمه مورد نظر، از طریق همین سامانه اقدام به خرید بیمه آتش سوزی نمایید.

سازه اسکلت ساختمان است و مقاومت آن بسیار حائز اهمیت میباشد، پس برای انتخاب سازه مناسب، باید تحقیقات و مطالعاتی زیادی انجام دهید تا در آینده دچار دردسر نشوید. توجه شود این عمل همان آزمایش بارگذاری صفحه است که در درس مهندسی پی جزء آزمایش های محلی و مهم محسوب میشود البته از آنجا که انجام عملیات مکانیک خاک برای ساختمانهای معمولی صرفه اقتصادی ندارد ، انجام این آزمایش در سازمانهای و اداره های دولتی و یا ساختمانهای بلند انجام می شود . اگر این پیها به شکل فقط یک ردیف طراحی شوند به آنها همان پی نواری گفته میشود که معمولا زیر دیوارهای باربر قرار میگیرند، اما اگر در دو جهت اجرا شوند به پیهای نواری دو طرفه معروف هستند و کاربرد فراوانی در طراحی برای انواع ساختمان را دارند. اگر میخواهید در خصوص بتن خود تراکم اطلاعاتی کسب کنید به اینجا مراجعه نمایید. اکنون که با انواع سازه و مقاومتهای آن آشنا شدید، بهتر است کمی هم در خصوص بیمه ساختمان اطلاعات کسب کنید. شما چه تجربه یا نظری در این خصوص دارید؟ برای اینکه از هزینه بیمه ساختمان خود، چه صنعتی و چه غیرصنعتی، آگاهی داشته باشید، سادهترین راه استفاده از سامانه بیمه دات کام است.

اگر سوالی در این باره دارید، میتوانید در بخش نظرات، سوالات خود را مطرح نمایید تا کارشناسان بیمه دات کام در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند. ضمنا هر چند وقت یک بار احتمالا دروس به روز می شوند. اما در ساختار داده درخت هر راس حداکثر یک یال دارد. ساختار داده درخت شبیه گراف شامل مجموعه ای از راس ها و یال ها است. در ساختار داده گراف هر گره راس نامیده می شود و هر راس از طریق یال ها به سایر راس ها وصل می شود. بعد از پخش هر ویدیو، علامت دانلود روی آن نمایان می شود. علاوه بر این روی کدنویسی و استفاده موثر از حافظه نیز تاثیرگذار است . البته این سازه معایبی از جمله نیاز به نیروی متخصص برای اجرا و محدودیت در تعداد طبقات نیز دارد. این رابطها از نظر ابعاد و تعداد باید طوری باشند که بتوانند بار ناشی از بتنریزی و بتن تازه را تحمل کنند.

استحکام سازه باید در حدی باشد که بتواند باری که به آن وارد میشود را هم تحمل کرده و هم به درستی انتقال دهد. این سازهها در کارخانه ساخته و به محل مورد نظر انتقال دادهمیشوند. سازهها بر اساس مصالح مورد استفاده و روشهای پیادهسازی با هم تفاوت دارند. وقتی که لایه یا لایه های فوقانی خاک دارای قابلیت فشردگی زیاد و یا خیلی ضعیف باشند ، به طوری که نتوان از شالوده سطحی برای توزیع بار ساختمان استفاده کرد ، شالوده های شمعی برای انتقال بار به لایه تحتانی محکمتر و یا سنگ بستر مورد استفاده قرار می گیرند. در سازههای معماری، نیرو با بار از تیرچه به تیر اصلی و از تیر اصلی به ستونها منتقل میشود؛ ستونها نیز این نیرو را به پی ساختمان انتقال میدهند. قطعات از پیش ساختهشده به محل نصب انتقال داده میشوند و بعد از اینکه دیوارها و سقف اجرا شد، طرفین آنها با بتن، عایق میشود.

در بحث مجاری محافظ، فولاد پیشتنیده را در جای خود قرار میدهند و با این کار باعث میشوند که فولاد در صورت لزوم و پس از اعمال نیروی کششی به بتن، قابلیت جنبشی لازم را داشته باشد. در تئوری پیشتنیدگی، از اعمال فشار دائمی، قبل از اعمال بارهای بهرهبرداری، برای کاهش و یا از بین بردن تنشهای کششی استفاده میشود. بتن با اینکه مقاومت فشاری بالایی دارد که از مزیتهای آن محسوب میشود، ولی در برابر تنشهای کششی عملکرد خوبی ندارد. در مورد بیمه همین بس که بدانیم با بیمه کردن مال و اموالمان، تنها هزینه ناچیزی را باید پرداخت کنیم که این در واقع هزینه نیست، چون به نوعی سرمایهگذاری محسوب میشود. این بیمه پوششهای دیگری از جمله بیمه زلزله، سیل و دیگر حوادث را هم دارد که به صورت اختیاری میتوانید با پرداخت هزینه کمی بیشتر، آنها را هم به پوشش بیمهای ساختمان خود اضافه کنید. پس در واقع هزینهای که شما پرداخت کردهاید، در روز حادثه، به شما بازگشت دادهمیشود. در ادامه با هر دو نوع به طور مفصل آشنا خواهید شد. شناخت ساختارهای داده به شما کمک می کند تا عملکرد هر ساختار داده را درک کنید و بر اساس آن می توانید ساختارهای داده مناسب را برای پروژه خود انتخاب کنید.

انتخاب ساختار داده مناسب براساس نیاز و پروژه بسیار مهم است. با این حال وقتی پیچیدگی برنامه بیشتر شود، ساختار داده خطی به دلیل پیچیدگی های عملیاتی ممکنه بهترین انتخاب نباشد. تراز کردن با دوربین بهترین نوع تراز یابی می باشد . همراه با فایل های تمرینی، پروژه محور یاد بگیر و حسابی پول در بیار! حالا که با ساختارهای داده خطی و غیر خطی آشنا شدیم، تفاوت های کلی آنها را معرفی می کنیم. در این مقاله با ساختار داده و انواع آن آشنا می شوید. چون در این سیستم دیوارها و سقف بکپارچه هستند، توزیع بار و مقاومت در برابر نیروهای خارجی مانند زلزله تقریباً یکنواخت و همگن است. رابطها میتوانند یا از جنس پلی استایرن منبسطشونده باشند و یا از موادی مانند: پلی پروپیلن با دانسیته بالا، پلی استایرن با مقاومت بالا، ورق گالوانیزه و یا میلگرد باشند. شمعها اعضایی از جنس فولاد ، بتن ، بتن مسلح ، و چوب می باشند که در صورت مناسب نبودن ظرفیت باربری زمین برای استفاده از شالوده های سطحی ، از آنها برای ساخت شالوده های عمیق ( شالوده های شمعی ) استفاده می شود .

در عوض به صورت سلسله مراتبی مرتب می شوند که در آن یک عنصر به یک یا چند عنصر دیگر وصل است. عناصر داده در ساختار داده لیست پیوندی دنباله ای از گره ها هستند که از طریق لینک به هم وصل می شوند. در صف، اضافه کردن و حذف عناصر از دو سر انجام می شود. عناصر در ساختار داده های خطی به ترتیب پشت سر هم مرتب می شوند. برخلاف ساختارهای داده خطی عناصر موجود در ساختارهای داده غیر خطی ترتیب متوالی ندارند. عناصر موجود در یک آرایه در حافظه به طور پیوسته و پشت سر هم مرتب شده اند. در ساختار داده پشته (استک یا Stack) عناصر در اصل به روش LIFO (عنصر اول وارد شده، اول هم خارج می شود) ذخیره می شوند. همه عناصر آرایه از یک نوع هستند و نوع عناصر با زبان برنامه نویسی تعیین می شود. در واقع سازه، استخوانبندی یک ساختمان است و دوام و تعادل آن را تعیین میکند. درست مانند بدن انسان که استخوانبندی دارد و بقیه اعضا و جوارح بر رو و یا درون آن قرار دارند و این استخوانبندی از اعضای بدن حمایت میکند، در ساختمانسازی هم سازه همین نقش را ایفا میکند.

انتخاب نوع سازه که تصمیم بسیار مهم و اولین قدم در ساختمانسازی است بستگی به شرایط محیطی، اجرایی، فنی و … مانند صفی از افراد برای گرفتن بلیط است که در آن اولین نفر در صف اولین بلیط را دریافت می کند. ساختار داده صف (queue) برخلاف پشته براساس اصل FIFO کار می کند یعنی اولین عنصر ذخیره شده در صف ابتدا حذف خواهد شد. سازه، اولین بخش از بنا کردن ساختمان است. در بنا کردن ساختمان از سازههای مختلفی استفاده میشود؛ سازه باید به درستی اجرا شود و استفاده از مصالح باکیفت هم روی کیفیت و پایداری سازه نهایی تأثیرگذار است. برای اجرای این سازه، پی و فونداسیون اجرا میشود؛ سپس دیوارها نصب میشوند و بعد سقف اجرا شده و پوششهای داخلی و خارجی را با مصالح مختلف انجام میدهند. پس از پیاده کردن اصل نقشه روی زمین محل پیهای اصلی و یا در تقاطع پی ها که فشار پایه ها روی آن می باشد چاه هائی حفر میشود ، عمق این چاهها به قدری می باشد تا به زمین سفت و سخت برسد بعداً محل چاه ها را با شفته آهکی پر کرده و پس از پر کردن چاه ها و خودگیری شفته ، پی ها را به طریقه معمول روی شفته چاه ها شفته ریزی میکنند ، شفته ها به صورت کلافی می باشند که زیر آنها را تعدادی از ستون های شفته ای نگهداری میکند و از فرو ریختن آن جلوگیری می نمایند البته باید سعی کرد که فاصله ستون های شفته ای نباید بیش از سه متر طول باشد .

برای متصل کردن این سازههای فولادی، از پیچ و مهره و جوش استفاده میشود و دیوارها را میتوان با مصالح مختلف و به صورت دلخواه پر کرد. به طور کلی چنانچه لایه مقاوم درنزدیکی سطح زمین قرار گرفته باشد، فونداسیون در سطح و در غیر این صورت برای رسیدن به لایه مقاوم عمق پی افزایش می یابد. پی کنی در زمین های سست مانند خندق هائی که خاک دستی در آنها ریخته شده است و مرور زمان هم اثری برای محکم شدن آن ندارد و یا زمین های باتلاقی و غیره ضروری می باشد . اگر اروری مشاهده کردید بخاطر روشن بودن وی پی ان است. اگر روی دانلود کلیک کردید و ویدیو باز هم پخش شد، بعد از پخش ردن روی علامت سه نقطه پایینش کلیک و گزینه دانلود یا ذخیره را انتخاب کنید. این پیهای نیز باید برای بارهای محوری متعارف طراحی شوند، چون با بالا رفتن نیروی محوری اگر مقاومت مجاز بستر کم باشد ناچاریم که ابعاد شالوده را بزرگ طراحی کنیم.

در این مدل، از دیوارهای بتنی که شامل قالب بتنی دائم میباشد، استفاده میکنند. سازههای پانلی از اجزایی شامل دو لایه شبکه فلزی مش که در طرفین قرار میگیرند، یک لایه فوم پلی استایرن که در بین دو لایه فلزی قرار میگیرد و مفتولهای جانبی برای اتصال سه لایه به یکدیگر تشکیل میشود. این سازه یک سیستم خرپای سه بعدی است که از هر دو جهت، دهانههای آن گسترش پیدا کردهاند و اجزای آن تحت کشش و فشار قرار دارند. هر گره شامل عنصر داده و آدرس گره بعدی است. اینکه بیمه ساختمان چیست و شامل چه مواردی میشود؟ سازه فضاکار از اجزایی شامل گرهها، اعضاء بدنه اصلی شامل پروفیلها و تکیهگاهها تشکیل شدهاست. سازه پیش تنیده از اجزایی شامل: بتن پیشساخته، مجاری محافظ، پوششهای ضد خوردگی یا دوغاب و رشتهها یا میلگردهای فولادی ضد زنگ که قبل از ساخت و یا در حین ساخت تحت کشش قرار میگیرند، تشکیل میشود.

توسط فرمانفرمائیان

فرمانفرمائیان